Permalänk
Medlem

nForce3 250 vs K8T800 Pro ?

Tjena!!

Dags att byta ut Athlon XP mot 64bitars. Men vilket moderkortkrets ska jag köra med ?

funtar på Asus K8N (nforce3 250), eller ska man köra med VIA ? (vilken e snabbast?)

Finns det någon prestanda skillnad på nforce3 250 & 250Gb? (förutom att 250Gb e med gigabyte LAN)

ska handla på DB
http://www.datorbutiken.com/se/page.php?caller=menu&data=6314...

Vilken rekommenderar DU från ^ sidan! (bland de billigare)..

tack i förhand!

Zeuz

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är det inte så stor skillnad i prestanda mellan via och nforce, om du inte ska klocka, då nforce är bättre.
GB står för just Gigabyte Lan, så enda skillnaden mellan 250 och 250GB är att ena har Gigabyte Lan och den andra inte.
Jag personligen skulle valt Msi K8N Neo Platinum, är det för dyrt skulle jag tagit antingen Abit NF8 eller Asus K8N.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk

zeus , Satt precis och tänkte skapa en likadan tråd som dig men så hittade jag denna. Jag satt och tänkte beställa. Till slut så fick det bli ett kort med nForce 3. Jag hade ett kort med nForce 2 och ett med via likvärdiga kort, och kortet med via sög totalt.

Kortet jag beställde:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300868&cks=PRL

hade inte så fet budget... Någon som vet något om detta kortet?

EDIT: Stavfel, och beställ från komplett! Datorbutiken är kanske 20kr billigare men fan så mycket sämre på support och garanti. Ringer man dit och säger att något är trasigt så är det ens eget fel och man får punga 400kr man inte får tillbaka sen! Så jävla keft asså...

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Medlem

Jag klockade sönder ett grafikkort jag köpt på DB. Ringde in och berättade att något "skumt" hade hänt med kortet, skickade in det och fick ett nytt samma vecka.

Svaret var att kortet helt enkelt hade flippat ur och det hela kostade mig 10kr som jag betalade för emballage.

Jag är nöjd med dem

Permalänk
Medlem

chif:
ahh oki, tack för hjälpen/tipsen!

_gangster:
Jo, men komplett har inte Antec Sonata chassit som jag tänkt beställa tillsammans med moderkortet (+ Athlon64 3200+)

Tynian:
Nice, DB e väl bra med antar jag, men komplett e snabbare (leverans och support) de gånger jag beställt från de.

Några fler frågor =)..

Finns det ett likvärdigt chassi hos komplett, samma pris klass, och gjord för att va "tyst" ?

Går det och klocka Athlon64 3200+ med ett "billigt" orignal minne som bara e PC2100 ? Vilket minne är annars rekommenderat? (hyffsat billigt) (med nforce3 250). Jobbigt o va student, måste snåla så himla

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tynian
Jag klockade sönder ett grafikkort jag köpt på DB. Ringde in och berättade att något "skumt" hade hänt med kortet, skickade in det och fick ett nytt samma vecka.

Svaret var att kortet helt enkelt hade flippat ur och det hela kostade mig 10kr som jag betalade för emballage.

Jag är nöjd med dem

Ok det var ju jävligt bra! Jag skickade in en klusterskadad IBM hdd som var 2veckor som flippade ur och blev brännhet. Jag fick betala frakt dit frakt hem och deras jävla undersökningsavgift. Sen fick jag tillbaka hårddisken 4 veckor senare och den låg i samma påse som jag skickade in den i med samma tejp. Inte något hade ähnt förutom ett utdrag ifrån notepad där det stod felfri!... inte fan var den det...

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tynian

Jag är nöjd med dem

Jepp, gjorde samma sak med mitt första 9800 pro. Gött att det inte kostar något i frakt på reklamationer! Och jag betalade inte ens emballage, jag skickade det bara med lite gammal skumplast från en annan beställning.