Permalänk
Avstängd

Laptop köp

Hej...'
jag skall köpa en laptop, krav jag har är:

Centrion
Minst 512 mb ram
gärna stor hårddisk
15,4"wide
skall gå att spela på dock inga större krav på nyare spel samt ett grafikkort med bra tvout.
LÄGSTA möjliga pris

Vilken rekomenderas?

edit: den måste vara relativt tyst även när fläkten går igång!
samt att den skall tåla en del!

Visa signatur

citera

Permalänk
Medlem

Har för mig pannasonic gjorde en "bärbar" dator som tålde att man stampa på den men den kosta 56'.

kolla på jme's egen bärbar. eller kolla HP

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

har funderat ganska mycket på en shg för närmare 13000 men vet ej om de håller någon kvalitet....JME känns inte jätte billiga., men det kanske är kvalitet?

Visa signatur

citera

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergis
har funderat ganska mycket på en shg för närmare 13000 men vet ej om de håller någon kvalitet....JME känns inte jätte billiga., men det kanske är kvalitet?

Kompletts PC-Byggare eller shg om du ska ha wide.
Om du klarar dig utan wide så är pc-direct.se bäst.

JME är knappast kvalite. Skärmarna suger och tangentbordet är dåligt. Har själv knappat en hel del på dom i jämförelse.

Edit: Massor som beställt znote 4200 terminator ifrån pc-direct ifrån swec.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whiplasHH
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300771&cks=PRL

Och världens sämsta batteritid på köpet också
Sen är där 2x256mb ram installerat, så vill man uppgrader till 1024mb så blir det snordyrt
Sen är det sölig hdd i den också.

Då är det 70 resor bättre att ta 1425 på siba för 15k.
Centrino 1.8
2x256mb ram
9700pro
osv. Samma som denna men med centrino 1.8ghz

Permalänk
Avstängd

ok, tack för tipset
hade tänkt köpa en sån men ska nog kolla vidare

Visa signatur

YeaH, leet

Permalänk
Avstängd

funderar somsagt på shg men deras pixel policy skrämmer mig... kul att ha 6trasiga pixla på en helt ny skärm... finns döda pixlar alltid från början, eller kan du komma efterhand?

edit: när kommer felet på både zepto.se och på pc-diret vara fixt... alla datorer kostar 4 567kr:´)

edit2: är det någon som byter ut skärmen vid endast ett pixelfel

edit3: är dell något att ha?

Visa signatur

citera

Permalänk
Medlem
Citat:

funderar somsagt på shg men deras pixel policy skrämmer mig... kul att ha 6trasiga pixla på en helt ny skärm... finns döda pixlar alltid från början, eller kan du komma efterhand?

edit: när kommer felet på både zepto.se och på pc-diret vara fixt... alla datorer kostar 4 567kr:´)

edit2: är det någon som byter ut skärmen vid endast ett pixelfel

edit3: är dell något att ha?

Sidan visade helt konstiga priser o så i firefox, sen prövade jag ie och det var helt normalt

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

zepto/pc-direkt borde verkligen göra sin sida standardenlig... de stora bilderna på maskinerna fungerar inte heller.

Rune: läser du det här kanske du kan göra nåt åt saken?

Permalänk
Avstängd

är det jag som är blind eller finns därverkligen ingen 15,4" wide på pc-ditrect..

någpn som har koll på dells pixel garanti

Visa signatur

citera

Permalänk
Medlem
Citat:

är det jag som är blind eller finns därverkligen ingen 15,4" wide på pc-ditrect..

Det finns tydligen ingen på pc-direct, men på zepto.se finns Zepto Znote 3050CW och Zepto Znote 3100CW.

Permalänk
Avstängd

Specifikationer

Färg Svart / Silver

Vikt 3 Kg

Medföljande operativsystem Operativsystem följer inte med

Hållbarhet på batteri Upp till 5 timmar

CPU Typ / Modell Intel Pentium-M 1800MHz (Dothan)

MB Ram 1024 MB

Antal GB 60 GB

Inbyggt Grafikkort ATI Radeon Mobility 9700 Pro

MB Ram 128 MB

Tum (Skärm) 15.4 Tum

RJ45 1 st (10/100MBIT)

Trödlöst 54 MBIT (802.11g - kompatibel med 11MBIT 802.11b)

Inbyggd Kortläsare Ja

nästan 15000 kostar den!! skall jag köpa den trots pixel garantin eller?? kan pixlar dö efterhand eller är finns de från början

edit: eller denna http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010072442

Visa signatur

citera

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
zepto/pc-direkt borde verkligen göra sin sida standardenlig... de stora bilderna på maskinerna fungerar inte heller.

Rune: läser du det här kanske du kan göra nåt åt saken?

Vi har redan en ny sida på G, det fattas lite småsaker, men den skulle leva upp till standard, så också Firefox fungerar, vilket den tyvärr inte gör nu.

Det med bilderna förstår jeg inte helt, de fungerar fint hos mig, vad är det som inte fungerar? finns bilden inte, öppnar de inte i ett nytt fönster? Vad går snett?

Vi hos PC-Direct har just nu inga WS, fastän Zepto säljer dem. Vi har valt att säga, att de som finns just nu, inte lever upp till de krav vi har, och därför väntar vi på nästa "generation", som kommer väldigt snart.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rune (PC-Direct)
Det med bilderna förstår jeg inte helt, dem fungerar fint hos mig, vad är det som inte fungerar? finns ilden inte, öppnar dem inte i ett nytt fönster? Vad går snett?

Klickar du in dig på nån av datorerna så får du ingen bild i rutan uppe till vänster. Klickar du sen på "visa stora bilder" så fylls skärmen med skräptecken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Klickar du in dig på nån av datorerna så får du ingen bild i rutan uppe till vänster. Klickar du sen på "visa stora bilder" så fylls skärmen med skräptecken.

Är detta endast i Firefox el. också i I.E hos dig?

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rune (PC-Direct)
Är detta endast i Firefox el. också i I.E hos dig?

Enbart firefox, verkar som on servern skickar bilden i rawformat så den inte identifieras som en bild riktigt. (Jag kan ju iofs yra om anledningen till problemet)

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Avstängd

*knuffar* tråden back to topic

Visa signatur

citera

Permalänk
Medlem
Citat:

*knuffar* tråden back to topic

Har du kollat något på acers travelmate 4502WLMi ? Den lockade mig mycket, men sedan låg ibooken bättre till i pris så det blev en sådan i stället.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Citat:

Specifikationer

Färg Svart / Silver

Vikt 3 Kg

Medföljande operativsystem Operativsystem följer inte med

Hållbarhet på batteri Upp till 5 timmar

CPU Typ / Modell Intel Pentium-M 1800MHz (Dothan)

MB Ram 1024 MB

Antal GB 60 GB

Inbyggt Grafikkort ATI Radeon Mobility 9700 Pro

MB Ram 128 MB

Tum (Skärm) 15.4 Tum

RJ45 1 st (10/100MBIT)

Trödlöst 54 MBIT (802.11g - kompatibel med 11MBIT 802.11b)

Inbyggd Kortläsare Ja

nästan 15000 kostar den!! skall jag köpa den trots pixel garantin eller?? kan pixlar dö efterhand eller är finns de från början

edit: eller denna http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010072442

Laptopen på Dustin kostar 10995 SEK på http://www.datorbutiken.se