jag har en dator jag fick köpa av min polare för 200 spänn för dem hade auktion på hans jobb, tänkte kunde va bra å ha som filserver så jag inte behöver ha 4hdd i min barebone.
iallafall spec`s:
aopen ax63 pro
intel pentium III 600 mhz Slot 1 (6*100)
128 mb sdram pc100
+en massa annat crap
försökte klocka den igår kväll men jag kom till 670 mhz efter de hänger den sig bara. känns ju konstigt, jag tror att jag har en p3 600 mhz med stepping E och på overclockers.com står de att dem flesta kommt en bra bit över 800 mhz,topp på 966 mhz.
btw är de bara fsb klocka som gäller på dem här oxå lr? för jag har provat att ändra multipliern men de gör ingen skillnad, den står fortfarande på x6.
testade att köra intel id och den säger att revision är E, är de en sån prolle då?
på moderkortet kan man ställa in vilken fsb speed man vill kunna välja bland i bios, men jag kan inte få den högsta fsb speeden 133-150 fsb då bootar datorn inte upp men jag fick iallafall välja 100-124, men den klarar ju inte ens 124 i fsb så de verkar ju sämst ändå, kan ändra volt från 2.05 till 2.15 och 2.25. inget hjälper dock! har testat ett annat nätagg oxå. har oxå kollat så att pci frekvensen inte blir speciellt hög, dit jag kommit har den typ rört sig 1-3 mhz och jag har inget prob me filsystemet efter den lilla klockningen. och jag har ställt ner dram speed så minnet går inte över 100 mhz. (måste bara säga att jag älskar den här gamla skönheten, sååååå nostalgitripp!!!)
jag vet att de här e nog de längsta drygaste krångligaste inlägg jag nånsin gjorts men har ni ideèr lr tips va inte blyga!
mer mhz åt folket!