Permalänk
Medlem

Hjälp! Clocka amd xp 2400+

Har någon ett program så man ser hur varm cpun är? Också undrar jag hur mycket jag kan clocka Multipliern och FSBn. Fast jag vet inte om det går o clocka multipliern (har alldrig gjort de). Dom står i dagsläget på 15X multiplier och 135 Mhz FSB. Det är en AMD XP 2400+ (2Ghz)

/Zyrah

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp! Clocka amd xp 2400+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyrah
Har någon ett program så man ser hur varm cpun är? Också undrar jag hur mycket jag kan clocka Multipliern och FSBn. Fast jag vet inte om det går o clocka multipliern (har alldrig gjort de). Dom står i dagsläget på 15X multiplier och 135 Mhz FSB. Det är en AMD XP 2400+ (2Ghz)

/Zyrah

Kolla på filer i där uppe!
Jag har haft sisoft sandra o det funka bra!

Visa signatur

Processor: AMD 64 3000+ Minne: Twinmos 1024 mb Pc 32000 Moderkort: Abit V8-3rd Eye Grafikkort: 9800 pro. Den gör 100 fps konstant i cs 1.6 och cirka 60-130 i source

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte vart man kollar värmen med SANDRA...

Permalänk
Medlem

Annars har du CPU cool... Brukar fungera bra. Alla program som ger ett tempvärde ska du dock ta med en nypa salt. Kolla även i BIOS. Där brukar du kunna se CPU temp också.

Permalänk
Medlem

Tackar CPU cool funkar men hur mycket FSB kan jag ha på 133 är default. har på 145 nu. den är på 2178Mhz nu. Jag slog på 155 FSB men då vart det en blå skärm med massa hex koder på... osså har jag 1.7 Vcore (1.65 default)