LG L1915SS eller Samsung 910T?

Permalänk
Medlem

LG L1915SS eller Samsung 910T?

Har ett erbjudande från jobbet med datorer och grejjor, dock är det bara skärm jag är intresserad av av skäl som dom flesta som hänger här bör förstå

Dom erbjuder skärmarna i topic till riktigt goa priser och eftersom min ekonomi är stram så skulle det passa mig perfekt!
Jag tänker köra 2 skärmar, har en samsung 959NF som jag är urnöjd med för tillfället och det är på den alla snabba spel kommer gå.

samsungen kostar nån tusenlapp extra, men har god kontrast spec säger 1000:1 men det har jag svårt att tro på dock. den kan även köras på högkant vilket LG'n inte klarar av, kruxet är dock responstiden, eftersom jag aldrig hållit på med tft i någon form så är jag osäker, 25ms på samsungen och 12 på LG'n. plus att samsungen har både dvi och analog medan lg'n bara har analog.

skärmen kommer användas till program, surfa, film osv, allt spel går på min crt.

vilken ska jag välja? inte hittat mycket info alls just nu om LG'n så lutar mot samsungen, dock behöver jag hjälp av er som kan mycket om TFT's och har erfarenhet, gärna av någon av ovanstående skärmar.

så frågan? är samsungen nått att gå på eller ska jag vara snål?

Tacksam för utförliga och relativt beskrivande svar tack

//Westelindh

Permalänk
Medlem

Jag har LG:n och den funkar bra till att surfa och spela spel på iaf
men riktiga gamers ska ju använda crt såklart.
film funkar oxo, men vem ser film på en datorskärm egentligen? , nä tänkte väl det.. det gör man ju på tv:n med hemmabion

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Kör på LG'n, har själv en sådan och det är den bästa skärm jag haft.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Jag har den nyare vers av den LG skärmen LG1730B o jag fick den igår o måste säga att jag e mycket nöjd, LG göra fina grejor.

Den där skärmen har jag hört mycket bra om också så jag skulle nog själv ta den också

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

ok, låter ju trevligt för ekonomin att ta LG'n också men väntar på ett par till svar innan jag bestämmer mig helt heh

Permalänk
Medlem

Spelar du på din CRT ska du definitivt köpa Samsung 910T.

Samsung 910T
+ Mycket bättre synvinkel
+ Mycket bättre kontrast (ja, 1000:1 stämmer nog)
+ Bättre och fler färger
+ DVI
+ Ergonomi

- Responstiden

Film fungerar helt helt utmärkt på denna skärm och med den överlägsna synvinkeln så behöver du inte sitta precis framför skärmen.

Släng alltså inte bort pengarna på LG skärmen om du nu spelar på din CRT. Men LG har ju för övrigt några andra bra 19 tummare för ditt ändamål, t ex L1930B och P.

Permalänk
Medlem

Laptop

Hej jag väljer också mellan LG:n och Samsung-skärmen..

Samsungen skulle vara självklar om inte responstiden var så hög!

Jag ska koppla in den till min laptop och har alltså ingen som helst nytta av dvi-porten (kanske i framtiden iofs).. Är det något speciellt man ska tänka på när man kör skärmen från en laptop?

Undrar också om någon haft erfarenhet av Samsungs pixelpolicy? Kör de på nolltolerans? Eller är det reklamsnack som inte i verkligheten inte gäller?

mvh Martin

Permalänk
Medlem

kan själv rekomendera lgn till spel kör en likadan med datorn i sign

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)