Permalänk
Medlem

19" TFT Samsung skärm

Ska köpa en 19" TFT skärm från Samsung och undrar vilka som e bra av dom, nån som har nån erfarenhet?

Permalänk
Avstängd

köp hansol, dom kickar aess!

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_h
köp hansol, dom kickar aess!

Är bara samsung som är intressant för jag känner en som jobbar där så jag får bra priser därifrån.

Permalänk
Medlem

Jo Samsung e nog ett bra val.. men modeller e jag inte så bra på

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk

Beror vad ska ha den till, om du inte ska spela är ju 193p riktigt bra och snygg. Ska du spela är 913N det första valet.

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ_EDDIE88
Beror vad ska ha den till, om du inte ska spela är ju 193p riktigt bra och snygg. Ska du spela är 913N det första valet.

Vad är det som skiljer dom båda åt? är dom bra på olika områden inom data?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F.Öhrn
Vad är det som skiljer dom båda åt? är dom bra på olika områden inom data?

913N har snabbare responstid och en annan sorts panel vilket innebär att den är bättre i spel. När man rör sig fort så blir inte skärmen suddig (ghostar).

Medan 193P är bättre när det gäller film, bildebehandling, surfning, läsa/skriva text. Det går dock helt utmärkt att spela på denna skärm också.

Så vill du inte lägga ut så mycket pengar på en skärm och spelar mest, köp en 913N.
Har du pengarna, spelar en del, ser på film, surfar en del och arbetar en del i windows så köp en 193P.

193P har också en DVI port vilket ger bättre bildkvalitet om du har ett grafikkort med en sådan utgång.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rutger
913N har snabbare responstid och en annan sorts panel vilket innebär att den är bättre i spel. När man rör sig fort så blir inte skärmen suddig (ghostar).

Medan 193P är bättre när det gäller film, bildebehandling, surfning, läsa/skriva text. Det går dock helt utmärkt att spela på denna skärm också.

Så vill du inte lägga ut så mycket pengar på en skärm och spelar mest, köp en 913N.
Har du pengarna, spelar en del, ser på film, surfar en del och arbetar en del i windows så köp en 193P.

193P har också en DVI port vilket ger bättre bildkvalitet om du har ett grafikkort med en sådan utgång.

Lycka till!

Hur är 910T och 920T? såg att det ända som verka skilja dom från 193P är att dom 25ms responstid och 193P har 20ms i responstid

Permalänk

Är en bättre för film och en annan bättre för spel?
Som jag har hört så är det ungefär samma sak som gäller för spel OCH för film, dvs. låg responstid.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Nja film går ju i 24fps och borde klara sig med lite högre responstid än spel som ofta går i skärmens maximala refresh (typ 60Hz). Däremot är nog bildkvalitet med färgåtergivning, svärta och kontrast viktigare för film.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F.Öhrn
Hur är 910T och 920T? såg att det ända som verka skilja dom från 193P är att dom 25ms responstid och 193P har 20ms i responstid

Det vet jag faktiskt inte, har inte provat 910T eller 920T, tror att panelerna ska vara ganska lika den i 193P. Förrutom att man på 193P har optimerat "grey to grey" responstiden (det viktigaste). Dom är nog snäppet långsammare än 193P.

193P är dessutom betydligt mycket snyggare och dom ergonomiska inställningarna är bättre. Dessutom så är den helt mjukvarystyrd, vilket innebär att det bara finns en powerknapp.

Permalänk
Medlem

Köp en 193P!!

Har själv en sån och jag är helnöjd med den. Spelar själv inte "snabba" spel som CS och UT så jag kan inte säga hur den uppför sig där men i andra spel funkar den fint. Film är inte heller något problem tycker jag.

Dessutom är skärmen så snygg så man tappar hakan varje gång man ser den.