XBOX/Playstatione eller värstingdata?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
FPS skall alltid spelas på dator, den som säger annat har fel.

Håller med med dig till viss del. Men bara pga att det är mycket bättre grafik till PC.
Har du till exempel spelat Halo till Xbox? Eller Metroid Prime? Detta är två exempel på hur otroligt fel folk med fördomar (du bl.a.) kan ha angående konsolspel.

Visa signatur

Shuttle SK83G | AMD Athlon64 3200+ | 512MB Corsair Value | NEC ND-3500A | Leadtek 6800nu @16x1, 6vp 410/870 1.2V

Permalänk
Medlem

Tycker spel (bortsett från fps) är bättre överlag på konsoll

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monoradio
Håller med med dig till viss del. Men bara pga att det är mycket bättre grafik till PC.
Har du till exempel spelat Halo till Xbox? Eller Metroid Prime? Detta är två exempel på hur otroligt fel folk med fördomar (du bl.a.) kan ha angående konsolspel.

Är det fortfarande fördomar om man fått det bevisat att det är sant (av t.ex. Halo och Metroid prime)?

Jag kör dator mest, har en ps2 för (mest) Final Fantasy och fightingspel. Bilspel och plattform gör sig också bäst på konsoll, däremot har jag fortfarande inte sett ett övertygande strategi/fps/rollspel (läs Baldur's gate, inte FF) som gjort sig på konsoll.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

Hehe, varför får inte FF räknas som rollspel när du tittar på om konsollerna har några bra sådana?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huckle
Är det fortfarande fördomar om man fått det bevisat att det är sant (av t.ex. Halo och Metroid prime)?

Jag kör dator mest, har en ps2 för (mest) Final Fantasy och fightingspel. Bilspel och plattform gör sig också bäst på konsoll, däremot har jag fortfarande inte sett ett övertygande strategi/fps/rollspel (läs Baldur's gate, inte FF) som gjort sig på konsoll.

Nej såklart inte, har man spelat ut de spelen och fortfarande tycker att det är omöjligt att spela på en konsol så visst. Men vad jag menar är att man ska prova själv innan man säger något sånt. Det var inte direkt menat åt Hipshot, utan åt alla som säger att konsoler suger. Men visst, en del har kanske dålig motorik osv. och då är det såklart lättare med en dator..

Visa signatur

Shuttle SK83G | AMD Athlon64 3200+ | 512MB Corsair Value | NEC ND-3500A | Leadtek 6800nu @16x1, 6vp 410/870 1.2V

Permalänk
Medlem

Enligt mig så är konsoll bäst till de flesta spel. Det enda jag spelar på dator (om jag spelar, drar mig för att spela på datorn!) är flygspel och Simcity, att spela dessa på konsoll är inget att hurra för!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Hehe, varför får inte FF räknas som rollspel när du tittar på om konsollerna har några bra sådana?

Jag menar mer isometriska spel, såklart FF får räknas som rollspel, men de spelen är ju gjorda för konsoll och har ett meny- och fightingsystem som är utvecklat i hur många spel som helst och som fungerar.

Menar mest att jag aldrig skulle sätta mig och spela ett isometriskt taktiskt spel (BG, NWN, IWD eller alla MMORPG) frivilligt på en konsoll så länge jag inte får en mus och ett tangentbord till.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk

Såhär:

Köp en Xbox kontroll. Skaffa en adapter till kontrollen (så att du kan ansluta den till pc), köp en bra dator. Spela på...

Sedan vinner dock xbox över pcn när det gäller gemenskap, mycket roligare att spela på konsol än på PC.

Sedan att fråga vilken som har bäst prestanda är bara ...ja, dumt

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

Jag tycker alla spel blir skönare på PC.. Pc är ju mkt bredare än en enda konsoll, men å andra sidan, har man halv taskig ekonomi så tycker jag att en konsoll är bättre då du köper en konsoll sen kommer alla spel till den funka laggfritt.

Till PC så är du tvungen att skaffa nya kompnenter hela tiden,

lite det som drev mig till att införskaffa min xbox...

Permalänk
Medlem

Köp en hyffsad dator och en xbox. Skulle jag gjort iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimmy_28
Som sagt, är Doom betydligt bättre till datorn än till konsoll rent tekniskt?

Är det verkligen rätt att mäta ett kulturell upplevelse (som man ändå måste se spel som) i tekniska data? Om det är rena uträkningar du vill veta vilken som är bäst på så är väl PC bäst, men alla av de uppräknade är till stort sett kapabla att göra ungefär samma saker.
Varför vill man veta vilken som räknar bäst när det gäller spel? Jag tycker t.ex. att vissa NES-spel är roligare än mycket av det som görs på alla räsersnabba datorer och konsoller idag..

Men anledningen till att många föredrar att spela på konsoller framför datorerna är väl det praktiska, inget klydd med drivrutiner eller senaste directx eller att ditt grafikkort inte stödjer de senaste tuffa effekterna. Och att sen sitta i en kontorsstol vid din ikea-datormöbel och spela..
Gämfört med att sitta i en mjuk soffa framför din stora tv.. (Vilken oftast är situationen)

Själv gör jag allt spelande (och filmtittande och annat kul) på xbox vid min 28" tv i min mjuka säng. Slår det mesta

Visa signatur

Hej jag är snäll.