Permalänk
Medlem

Allt stannar!

När jag spelar spel så "stängs allting av"!!!

Hela datan bara stannar! måste starta om då!

Vad kan det vara??? Jag vet iaf att det inte är spyware eller virus!

Kan det kanske vara nåt me graffekortet??

Visa signatur

[ASUS P5P800 Moderkort (Socket 775 , Intel 865PE+ Chipset , Dual Channei DDR400,S-ATA)]
[3,0Ghz] [2x512 MB DDR/400 PC-3200 Kingston] [200+40GB Hd] [ATI Radeon 9600Pro m.256 MB DDR] [Creative SoundBlaster Audigy 4] [16x DVD + - R / + - RW] [Logitech MX510] [Steelpad S&S] [Logitech Quickcam Pro 4000] [Logitech Z-5500] [Koss SB-45] [Nokia 446 Pro]

Permalänk
Medlem

äh, köp ny dator

Permalänk
Medlem

Du har inte överklockat ditt grafikkort något?

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem och boven i dramat var mitt ATI 9600Pro. Kika i inställningarna under fliken "Smartgart". Reglaget under "AGP-Inställningar" ska stå på 4X. 9600Pro-korten har tydligen problem med 8X. Hoppas det funkar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foobar87
äh, köp ny dator

Du, har du inget vettigt att tillföra tråden föreslår jag att du inte skriver något överhuvudtaget!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Det heter DATOR

Permalänk
Medlem

Re: Allt stannar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qsin
När jag spelar spel så "stängs allting av"!!!

Hela datan bara stannar! måste starta om då!

Vad kan det vara??? Jag vet iaf att det inte är spyware eller virus!

Kan det kanske vara nåt me graffekortet??

Troligen värmen? Ladda ner speedfan på swec's filarkiv och kolla.
Pröva öppna chassit lite, så det blir luftgenomströmning (obs akta för damm).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m4ck3
Det heter DATOR

Säg det då, och låt andra säga vad de vill. (Förresten är det vanligt med punkt efter meningar!)

Permalänk

DATA DATOR ???VEM BRYR SIG

Visa signatur

Amd Athlon 2800+, 512 DDR 333mhz, 200 Gig Maxtor ata133, Instabilt För Tillfället Kanske inte ? Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 GL

Permalänk
Medlem

Jag har också haft samma problem förut och för mig var det som Lafa sa, värmen. Jag hade satt cpu fläkten bak o fram. Kan hända att cpu kylaren har fått damm mellan flänsarna och därför presterar sämre eller så har fläkten blivit gammal och trött. Eller så är det nåt annat

PS. Snälla försök hålla er till topic nångång, detta börjar bli så satans enerverande.