Hur rekrytera spelare till min klan?

Permalänk

Hur rekrytera spelare till min klan?

Jag har sedan flera år tillbaks varit delaktig i den europeiska fps-scenen med inrikting på WWII-spel. De klaner jag varit medlem i har däremot inte riktigt uppfyllt de kriterier som jag anser att en klan bör ha så för några månader sen slutade jag i en klan som lirade MOH Spearhead för att testa mina egna vingar. Perfekt timing till när MOH PA släpptes tänkte jag, då har jag en chans att ragga folk på egen server men som ni kanske vet så har väl Pacific Assault mer eller mindre floppat så här sitter jag själv.

Att rekrytera på andras servrar (de få som finns) ser jag inte som ett alternativ, inte heller tror jag att de klaner som idag finns skulle uppskatta om jag anonserade på deras forum osv. En hemsida har jag dragit igång med lite howto's, recensioner och en teamspeakserver men det är inte lätt att få folk att hitta dit.

Vad jag tror mig behöva är hemsidor med mer allmän inriktning på fps-spel där man kan "annonsera". Jag kommer företrädesvis att rekrytera svenska spelare så jag behöver svenska adresser.

Jag har inte låst fast mig vid MOH PA även om hoppet lever fram till patch två, näe, jag kan tänka mig COD UO, BIA eller BF2 när dessa kommer men det är den genren jag gillar och vill hålla mig till.

Ni medlemmar här har alltid ställt upp när jag haft hårdvarufrågor och jag hoppas på er även nu. Även om jag tar eventuella spelarerekryteringar från existerande klaner tror jag att ju fler klaner det finns desto roligare blir det, ju fler lirare som sprider ordet desto fler nyfikna får vi.

Förresten, jag fyller 39 i sommar , gillar att ta mig en stänkare på helgerna och tråka polarna på teamspeak när jag nitar dem, matchspel är också kul så målsättningen är naturligtvis också att delta i någon/några serier i det spel som vi utövar. Fan, det här blev nästan en kontaktannons...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testa att gå in på IRC. Där finns det många kanaler för clansökande spelare. Du kan ju fråga vilken server dom spelar på och joina för att ta en titt.
En varning dock.... det är många "ungar" som bara "måste" vara med i en clan och dom är ju inget kul att ödsla tid på.
Jag har ingen bra kanal så här i minnet men det kanske finns andra här på Swec som känner till dom?

Fyller förövrigt 38 i sommar men är frälst i CZ tyvärr

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Ett gott råd är att sätta en åldersgräns och sedan hålla sig till den. Jag spelade ett tag i en riktigt bra clan som vann många matcher. Tyvärr så bröt våran clan ledare sin egen policy när han tog in en 16-åring i clanen utan att bry sig om vad vi andra tyckte. Killen var kaxig och hade överhuvudtaget jevligt dålig attityd mot oss medspelare, noll lagkänsla (körde hellre på egna frags än ett försök till teamwin). Efter det började folk hoppa av eftersom dom inte stod ut med killen och clanen dog
Vi hade en åldersgräns på 20 har jag för mig, plus att alla skulle godkänna killen som gjorde en tryout.
Fyller förövrigt 22 i sommar och har spelat q3 i 4 år, MoHaa 2år och CoD sedan det kom ut

Men precis som KingCobra sa, kolla på mIRQ där finns det en massa folk. Lycka till!

Permalänk

Förbannade IRC Jag minns att jag försökte mig på det där för en 6 år sen ungefär men jag hade inte riktigt orken. Måste jag verkligen?

Jodå, en åldersgräns är satt till 18 år, av flera anledningar, lika barn leka bäst exempelvis

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kunde tänka mig att hoppa in i en CoD: UO clan men det finns en nackdel...jag är 16

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem

Ohhh skall du starta en oldie klan?
Själv är jag snart 36 o fast i Battle field vietnam, väntar dock på nått bättre spel. PM mig om du kommer på nått bra spel o är sugen på att starta en klan.

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem

det finns folk som är mogna för sin ålder.
Jag är 15 men jag tycker inte att jag är så jävlig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Backbash
det finns folk som är mogna för sin ålder.
Jag är 15 men jag tycker inte att jag är så jävlig.

Ok, jag måste uppenbarligen förklara det här med varför jag satt en åldersgräns.

Spelmässigt sopar ni (minderåriga) säkert banan med oss "oldies", det är inte spelskicklighet eller mogenhet det handlar om men jag vet av erfarenhet att rätt vad det är så bestämmer sig klanen för att träffas, det ska gås på lokal, supas och allt vad det innebär och då känner sig junisarna utanför för det kan de ju inte delta i.

Rätt många i min ålder gillar att ta ett glas på helgerna när det liras och i takt med att alkoholen rinner ner rinner förståndet ut. I en av klanerna där jag var med ansåg jag att en hel del av de "vuxna" inte kunde uppföra sig inför barn och jag vill inte vara en jävla moralpolis som hackar på alla när de slänger ur sig ett könsord så fort de dör i spelet osv, jag talar alltså om teamspeak eller ventrilo dvs, progam man samtalar öh... oralt via.

Som det ser ut nu kommer förmodligen ett medlemskap i min klan att medföra kostnader, jag har inte en anslutning som tillåter en spelserver exempelvis, kanske måste en server hyras, jag ser gärna att alla är med och betalar på domännamn och hemsidan. Kanske kommer det att handla om en femhundring om året per medlem till att börja med. Det har inte alla minderåriga råd med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Svordomar och dylikt har jag inget problem med, däremot har jag verkligen inte råd att betala server men kanske en av medlemmarna kunde ha upp en server då man ska spela match/öva före match och sånt, således skulle man inte behöva kosta på sig att betala för en spelserver.

Är mycket intresserad av en CoD: UO clan men kan/får tyvärr inte vara med om det måste betalas för en server

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem

Jag höll på med en CoD: UO klan, men den ligger på is atm. Vet itne om jag tar upp den som svensk klan eller som innan, internationell..

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

KingCobra spelar du på Goose Henhouse? Lite OT men men

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Nepp.. jag huserar på BadAss4.
Hemsida www.superserver.no
Jag har spelat CS på gamers.nu, Wazelin, CS T3 server, Warzone och (KAOS). Men nu för tiden håller jag bara till på BA4 på grund av den relativt mogna comunityn och strikta reglerna mot rasism osv. Medelåldern på adminsen är ca 30

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilduke
Svordomar och dylikt har jag inget problem med, däremot har jag verkligen inte råd att betala server men kanske en av medlemmarna kunde ha upp en server då man ska spela match/öva före match och sånt, således skulle man inte behöva kosta på sig att betala för en spelserver.

Är mycket intresserad av en CoD: UO clan men kan/får tyvärr inte vara med om det måste betalas för en server

Målsättningen är att klanmedlemmarna inte ska betala något öht, _men_ jag kan inte veta att jag får in någon medlem med en fet lina, att samma kille har kunskap att hålla den i drift 24/7. Tänk dig att den killen, 34 år, barn, fru, drar på semester 2 veckor på Kanarieöarna och servern går ner, då måste det finnas nån som kan ta sig in därhemma och ha kunskap att få igång den igen. Visst, det här är ett extremfall men det skulle ju kunna vara så att vi har två hemmamatcher då och utmanarna kräver att vi lämnar wo.

Om vi i klanen hamnar i ett sånt läge att vi måste betala för något, det kan vara hårddiskar hos den som har en server hos sig för att han inte har råd med en ny, jag inte har råd att lägga ut pengar för domänkostnader och webhotell, då måste alla unisont kunna bidra med pengar. Detta funkade inte i min förra klan och var en av anledningarna till att jag startade eget.

Jag är ledsen Hilduke, beslutet är fattat om åldersgränsen men jag är smickrad att du visat intresse för att gå med.

Edit: Hade inte tänkt lägga ut adressen men här är den, www.badboysbrigade.com , där kan man hitta lite mer om hur jag resonerar kring klanen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Out of interest, får man rekrytera à la "CoD:UO klan söker medlemmar" på swec?

Visa signatur

^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phyrex
Out of interest, får man rekrytera à la "CoD:UO klan söker medlemmar" på swec?

Out of topic skulle jag säga och varför undrar du egentligen?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

hejsan,
jag gillar cs, battlefield vietnam, css, day o defeat source osv, inte quake3, doom, quake4, osv, det ska vara realistiska spel.

öh...jag vill spela i klan, men kanske inte jätteseriöst utan kanske mer bara för att ha nån att spela MED istället för att bara lira på public "ensam". är ca 25 år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scrippo
hejsan,
jag gillar cs, battlefield vietnam, css, day o defeat source osv, inte quake3, doom, quake4, osv, det ska vara realistiska spel.

öh...jag vill spela i klan, men kanske inte jätteseriöst utan kanske mer bara för att ha nån att spela MED istället för att bara lira på public "ensam". är ca 25 år.

Pröva kolla datumen i tråden. Jag tror inte han rekryterar längre.

Permalänk
Avstängd

ett datum säger väl ingenting.
vi får se vad som händer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scrippo
ett datum säger väl ingenting.
vi får se vad som händer.

Skickade dig ett pm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om det skulle skita sig med klan och sådant och ni är sugna på att spela Quakewars när det släpps så släng in en blänkare på

www.oldgenerationclan.se

vi har funnits med sen -99, -00 något och spelat rtcw och enemy territory. alla medlemmar är över 30

mvh [OGC]*M@gic