Permalänk

Nätagg PCI-Express

Måste jag ha ett speciellt nätagg för PCI-E eller funkar det med vilket som helst ?? Tar gjärna emot förslag på bra agg Pris Max 1000:- om det finns i den prisklassen !!!

Permalänk
Medlem

OCZ Modstream 450W har en PCI-E kontakt! Mycket bra nätagg!

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem

Hade samma behov som dig, blev ett OCZ modstream. Funkar kanon.

Permalänk
Medlem

Kan någon visa hur en PCI-E Kontakt?
Har inte sprungit över någon ännu.

Dock får PCI-E korten ström från bussen, som tar det från en molex, iaf på mitt moderkort.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Nätagg PCI-Express

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doc Holliday
Måste jag ha ett speciellt nätagg för PCI-E eller funkar det med vilket som helst ?? Tar gjärna emot förslag på bra agg Pris Max 1000:- om det finns i den prisklassen !!!

Nej, det behövs inget speciellt nätagg för att använda ett PCIe-kort. Vissa PCIe-grafikkort har en speciell PCIe-strömkontakt, men det finns konverters (följer ofta med grafikkortet till och med).

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Tack för alla svar. Det blev ett OCZ 450w för drygt tusenlappen(han beställa inann jag sett alla svar) hadde ioförsig tänkt mig ett billigare men som jag förstår av vad jag läst på forumet om OCZ så är det värt pengarna !!!!