Permalänk

Trasig kylfläns?

Köpte mig min 3500+ Boxed för ungefär en månad sen och monterade och tutade och körde med en idletemp på 28 grader och full load runt 36 grader. Otroligt bra värden tänkte jag och tänkte vidare... Häromdan skulle jag plocka bort standardkylningen jag fick med för att kolla när min processor var tillverkad så utan större problem plockade jag bort det hela och tvättade fläns och processor med isopropanol. Till mitt förtret upptäckte jag att min kylpasta var slut så idag var jag nere hos min lokala handlare och köpte mig en tub Arctic Silver 5, som ju faktiskt borde vara bättre än den pasta man fick med. Hem igen för att montera det hela och döm om min förvåning (och irritation) när jag inte får en lägre idletemperatur än 45 grader. Har försökt ett otal gånger (kylpasta och jag har aldrig varit vänner riktigt... ) men resultatet blir inte bättre. Dock noterade jag att min kylfläns verkar ha märken efter CPU:n, särskilt efter kanterna. Är detta normalt eller kan det vara nåt sånt som gör att flänsen inte riktigt har kontakt med processorn och därför gör att det inte kyler lika bra som det borde? Börjar bli lite frustrerad med tanke på att mina tidigare värden var så klockrena... Kanske borde man reklamera skiten?

Hjälp!