Permalänk
Medlem

Prisbedöma ett instabilt system

Hej, överväger att sälja min dator som jag inte kan få att gå stabilt till någon mera kunnig som kanske kan få ordning på den. Problemet är bara vad man kan ta betalt för systemet då den inte går speciellt bra...

Här är vad den består av:

AMD A64 3200+ med Zalman AlCu fläkt
MSI neo Platinum nforce 3 inbyggt ljud och nätkort
Kingston 512mb ddr
Hightech Excalibur 9800Pro ICE 128mb
Western digital 200GB S-ATA 8mb
52x brännare
Chieftech blue med chassifläktar
mus & t-bord
[edit: nu också med 520W Antec nätagg och Samsung 959NF 19" CRT skärm, alltså komplett dator]

Vad är nu skäligt att ta för systemet?

Permalänk
Hedersmedlem

Sätt in annons här http://marknad.sweclockers.com/

Denna tråd kommer att bli låst men jag kan ju ha fel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Var väl inte direkt till som en 'till salu'-tråd, utan mer för att jag skulle få nån sorts riktmärke vilket pris som är vettigt.. Har lite problem själv att bedöma vad det kan va värt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tömpa
Var väl inte direkt till som en 'till salu'-tråd, utan mer för att jag skulle få nån sorts riktmärke vilket pris som är vettigt.. Har lite problem själv att bedöma vad det kan va värt.

sälj den till mig, jag kan erbjuda dig 1000-2000kr för den

Visa signatur

[Asus A7N8X Deluxe][AMD XP1800+][768MB PC2100][GF3 Ti200][WD 80GB+Barracuda 200GB][19"]

Permalänk
Medlem

Har du testat memtest?
Jag fick problem med mina två kingston minnen efter ca 6månader dom funkar en och en men inte tillsammans.
Tänkte om du skulle kunna få ut mera för den om du fick den stabil.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

kan ju vara nätagget också. sök på "chieftec 360w" så ser du att många upplever det som ostablit. Min dator har på senare tid också blivit ostabil.. nätagget som inte hänger med längre. go to hell qtec -> hello antec? OCZ?

Jag tycker inte du ska sälja, felsök istället genom att testa olika inställningar tex.. Prova att ta bort lite saker typ brännaren och fläktarna. Underklocka prollen å se om datorn blir stabilare. Blir den det är det troligtvis nätagget som inte pallar. På vilket sätt är den ostabil?

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk
Medlem

jadu, chiftec´s 360w ... där är ditt fel ... känns som 90% säkerhet. Väldigt blandade resultat av dem..... Tråkigt på ett annat så fint chassi.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
jadu, chiftec´s 360w ... där är ditt fel ... känns som 90% säkerhet. Väldigt blandade resultat av dem..... Tråkigt på ett annat så fint chassi.

Själv tycker jag inte att chassit är fint. men smaken är ju lite som min share.. delad

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk
Medlem

Tänkte återuppliva denna gamla tråd eftersom jag fortfarande dras med denna dator
Har en ny dator på ingående så denna åker nog upp för försäljning snart, men vet fortfarande inte vad jag kan ta betalt för en dator som helt uppenbart inte fungerar som den skall. Problemen visar sig i 3d spel och så... Har gett upp felsökningen så kom inte med några förslag om hur jag ska fixa det

Uppdaterade listan med en skärm och nytt nätaggregat...

Vad katten kan jag med gott samvete ta betalt för detta datorsystem, med tanken på att det är instabilt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fivenine
Själv tycker jag inte att chassit är fint. men smaken är ju lite som min share.. delad

haha det har ja aldrig hört

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fivenine

Den var bra! Hur kom du på det?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna få en 5-6000 för ett sånt system, med anmärkningen att den har stabilitetsproblem?