Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kan stänga av tractioncontrol i Gran Turismo Mode?

Permalänk
Medlem

Rätt schysst spel, lyckades få tag på det på maxi för 499kr. Överkomligt.
Tycker dock inte skillnaden mot trean är så brutalt stor.

Dock så är det kul! Lamt att föra över från trean, så jag började om.. körkorten är dock jobbiga. Tagit B iaf och kör nu tävlningar med min upphottate begagnade skyline

Gran Turismo ÄR bästa bilspels-serien någonsin!

Nån som har hittat volvo 240 då?

Permalänk

finns det ingen Bentley?!

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel

Dock så är det kul! Lamt att föra över från trean, så jag började om.. körkorten är dock jobbiga. Tagit B iaf och kör nu tävlningar med min upphottate begagnade skyline

Den ska tydligen finnas bland begagnade bilar, har dock inte sett den än. Däremot kan man ju köra den i Arcade Mode

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel

Jo då, jag har hittat 240 GLTn och den är helt värdelös men kul att ha. Fått upp den i ~230 Hästar utan turbo. endå går den inge vidare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SanSao
Är det bara jag som tycker det bara är en hög familjevans man får åka med i licens-tagningen?

Jo det håller jag med om.. En annan sak som irriterar mig på licens tagningen är att det är vissa man måste åka runt på en bana efter en pacecar. Vad i hela hel*ete har det med licensen att göra..

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Kul spel, jag har fuskat till mig några miljarder i credits så jag slipper köra omkring i skitbilar i flera timmar.:)
Jag ser inget fel med att ställa upp i en tävling där första pris är 1500 credits med en bil som kostar 1'250'000.:)

Är det nån mer än jag som tycker att bilarna har lite väl kass väghållning ibland? T ex M3 CSL och Ruf Porsche kan ju glida rakt fram om man tar en snäv kurva i 60Km/h...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Kul spel, jag har fuskat till mig några miljarder i credits så jag slipper köra omkring i skitbilar i flera timmar.:)
Jag ser inget fel med att ställa upp i en tävling där första pris är 1500 credits med en bil som kostar 1'250'000.:)

Är det nån mer än jag som tycker att bilarna har lite väl kass väghållning ibland? T ex M3 CSL och Ruf Porsche kan ju glida rakt fram om man tar en snäv kurva i 60Km/h...

Det är ju det som är kul.. Arbeta sig uppåt och få mera pengar.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Det är ju det som är kul.. Arbeta sig uppåt och få mera pengar.

Jag tycker det blir lite väl enformigt att sitta och spela samma banor hela tiden tills man fått ihop tillräckligt mycket credits för att kunna köpa en bil som uppfyller kraven för att få tävla i nästa klass. Jag tycker att jag får ut mer av spelet när jag kan välja vilken bil jag vill. Jag kom till Lightweight cup innan jag tröttnade, "Autobianchin" med 70hk och treväxlad låda hade inte en chans att hänga med de andra bilarna, däremot blev det så mycket roligare med sexväxlad låda, jätteturbo och lustgas.:)

Nya Mustangen trimmad till ca 640hk utan överladdning är också ball, slutar inte att spinna förrän man är uppe i 200Km/h.:)

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

inte för att jag införskaffat GT4 än, men är det någon som klämmt upp Suzuki pikes peak i över 488km/h? (mitt rekord i GT3)

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo då, jag har hittat 240 GLTn och den är helt värdelös men kul att ha. Fått upp den i ~230 Hästar utan turbo. endå går den inge vidare.

Var hittade du den? Den finns inte på begagnatmarknaden! Måste man vinna den, i så fall. Var vinner man den?

Förövrigt måste jag beröma Polyphony för det extremt trevliga interfacet och menyerna. Jag har inte sett något trevligare. Det enda som slår detta i menyer och sånt är EVE Online men det är ju ändå ett helt annorlunda spel.

Permalänk
Medlem

Den kommer upp i beg marknaden.. Runt dag 120-150 eller så. Kostar 51xx credits.

ja, riktigt trevliga menyer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gt4
Vart kan man få gt4 billigast? Finns det några erbjudanden där ute?

Om du har någon Maxi-butik (Ica) i närheten så ligger priset förmodligen på 499:-. Det är vad jag lade ut och jag är nå otroligt nöjd.

Edit: Såg precis i ett reklamblad att även PC City tar 499:- för det.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

Är spelet i dual layer? jag köpte nämligen japanska versionen utomlands och den är på en vanlig 4.7 gigs skiva.

Visa signatur

it's nice to be important but it's more important to be nice

Permalänk
Inaktiv

bais: Vad jag har hört så skall spelet ligga runt 8-9GB, alltså dual layer.

Om ni tycker bilarna understyr skulle jag rekommendera att stänga av ASM för både understeer och oversteer samt stänga av TCS. Lättare att slänga in bilen i kurvan då och peta ut röven med lite gas. Men man får vara försiktig dock

Nico: Been there, done that. Inte i GT4 dock, men i GT3. Och ja, det tar bort en del av tjusningen även om det är förbannat kul ett tag. Själv använder jag pengarna från GT3-saven till att köpa en Stingray och låta den tävla i B-spec i 1000 miles i european events. Riktigt kul att se AIn köra
Dessutom drar man ju in lite pengar oxå.

Annars är det ju klart roligast att köpa en bil och låta den vara i standardutförande, så testar man att köra den och se om aspec-poängen ligger runt 80-120, då har man en hygglig utmaning framför sig. Ibland är det dock omöjligt redan på 40 så det är inte alltid att lita på. Nåja, dax att köra vidare......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce

Om ni tycker bilarna understyr skulle jag rekommendera att stänga av ASM för både understeer och oversteer samt stänga av TCS. Lättare att slänga in bilen i kurvan då och peta ut röven med lite gas. Men man får vara försiktig dock

vart?!

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt för en krona på Tradition/EB Games mot att jag bytte in tre gamla spel, bla GT3

Var kan man byta olja på bilarna? Köpte en begagnad som ha oljeproblem, men jag kan inte hitta vart man ska byta oljan...

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawHead
Jag fick mitt för en krona på Tradition/EB Games mot att jag bytte in tre gamla spel, bla GT3

Var kan man byta olja på bilarna? Köpte en begagnad som ha oljeproblem, men jag kan inte hitta vart man ska byta oljan...

Oljan byter du hos GT auto. Ligger väster om garaget nån stans.

Jag köpte GT4 och tillhörande PS2 igår. Inte ens när jag är sjuk så tar jag ledigt från jobbet, men detta är fan värt två sjukskrivningsdagar :).

Permalänk
Medlem

Ah, tack! Har retat mig på den lilla röda lampan :/

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0x
Okej tack så mycket. Då testar vi det då, får hoppas det går bättre bara.

Jag gjorde misstaget att försöka trimma min Lupo. Pengar i sjön. Hittade en beggad Honda CRX för ~3000 och den åkte ifrån det mesta i dom race jag körde. Både rakt fram och i kurvor. Otrimmad.

Permalänk
Medlem

sådärja, 840hp skyline .

edit: Era rekord på ringen?
jag körde just på 7:22 , körde som ett arsle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Avsaknaden av skador finns där för att dom just ska få ha riktiga bilar med deras namn osv. Tillverkarna vill inte se hur deras bilar blir vid en krock och hur dom uppför sig då, så enkelt var det med det

snälla du, det där är en dålig bortförklaring, titta på Forza bara, ok att man inte kan totalkvadda bilarna men nog så nära.

Permalänk
Medlem

Ska köpa mitt i dag. Hur är ljudet i 4an? det sög ju i 3an.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo det håller jag med om.. En annan sak som irriterar mig på licens tagningen är att det är vissa man måste åka runt på en bana efter en pacecar. Vad i hela hel*ete har det med licensen att göra..

Pacecaren kör i rätt spår, det är mest för att man ska lära sig banorna som man får åka efter den. Den anpassar dessutom hastigheten efter hur snabbt man själv kör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo Hazuki
Ska köpa mitt i dag. Hur är ljudet i 4an? det sög ju i 3an.

Det är inte bra.

btw, någon som får igång dolby pl2 ? funkar bara i introfilmen för mig.

Permalänk
Inaktiv

Mitt rekord på ringen so far är runt 7:5x i en Skyline GT-R R32 med runt 310 kusar. Skall köra lite mer idag så får vi se.

Till den som frågade var man stänger av ASM som ligger det under settings på bilen, driving aids..

Ljudet är det förresten absolut inget fel på. Treans var lite halvtaskigt men fortfarande inte dåligt, men fyran är verkligen spot on ibland. Ta en Honda NSX t ex. Sen kollar ni på Motoharu Kurosawas varv i en NSX-R runt ringen så får ni höra en slående likhet. Dock lär ju inte alla vara lika bra men det kan man ju inte begära heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Mitt rekord på ringen so far är runt 7:5x i en Skyline GT-R R32 med runt 310 kusar. Skall köra lite mer idag så får vi se.

Till den som frågade var man stänger av ASM som ligger det under settings på bilen, driving aids..

Ljudet är det förresten absolut inget fel på. Treans var lite halvtaskigt men fortfarande inte dåligt, men fyran är verkligen spot on ibland. Ta en Honda NSX t ex. Sen kollar ni på Motoharu Kurosawas varv i en NSX-R runt ringen så får ni höra en slående likhet. Dock lär ju inte alla vara lika bra men det kan man ju inte begära heller

oj, nu får jag nog sätta mig och öva, min 7:20 runda var med 840hp skyline

Permalänk
Medlem

Någon som fixat så man kan köra med hdloader/hdadvance?

Permalänk
Medlem

Hade tråkigt

Permalänk
Medlem

fin bild

Nån som kan ge ett tips på villken begangnad bil man ska köpa för ~ 10.000 - 12.000 ?
och sen villken prisklass bör bilen vara i som man köper efter den beg. bilen ?

Permalänk
Avstängd

Spelet är slutsålt överallt