Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RUSALOT
Jag tror inte på den där tuch screenen. Tänk bara hur snabbt den kommer bli skitig men psp e nog lite för stor

Använd pennan då, då blir det inte skitig. Och den ska tåla rätt ordentligt med stryk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
På de bilderna jag sett när man ser människohänder som håller i respektive apparat så är PSP:n mycket större. Fast jag har ju inte sett med den nya DS-designen (som faktiskt verkar större än den gamla). Jag har faktiskt hoppats på att de faktiskt lagt ner vikt i portabiliteten i dessa konsoller, annars är de inte mycket att ha. Är de större än min GB från slutet av 80-talet så betackar jag mig och fortsätter spela Zelda: Link's awakening, QIX, Radar Mission och Tetris på den

Den nya DS designen ska vara mindre än den förra

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

undra om dom inte fixar eventuella design missar och batteri tiden innan den kommer till oss?

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

Altså film måste inte spelas från UMDna utan går även från memorystick som PSPn också har. När man koplar in PSPn till PCn så kommer den upp som en egen enhet, sen är det bara och lägga in filmen (som måste redigeras om till en speciel upplösning) i rätt mapp.

Sen alla ni som klagar på att man like gärna kan se film på tvn...en 32"ws är inte optimalt och ha med på bussen/tåget/flyget! Gissa varför portabla mediaspelare fins ute på marknaden.

Jag propagerar inte för PSPn bara förklarar lite hur det fungerar.

Själv har jag inte riktig valt än. PSPn är mer tilltalande tack vare multimedia funktionerna den trevligare skärmen och sonys RPG arv.

Om vi förbiser speluttbudet (högst individuelt) så har DS bara två fördelar som jag kan se, touchscreen och batteritiden när man spelar. (PSPn med lagom volym/ljusstyrka klarar 4-5timmar spel eller 10 timmar mp3 eller 2-3 timmar UMD film eller odefinerad tid, men troligen lite mer, av film från minneskort)

Angående storleken:

Enligt mig är den inte så myvkett större, lite smallare tom vilkett jag gillar för jag har alltid mina pryllar i fickor.

Och till sist tycker jag det är synd att sony inte gjort PSPn i magnesium som är så trevligt annars. Kanske kommer nån deluxe ver senare?

OBS: Inte mina prylar på bild.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk

ha ha jävlar vad jämnt 50/50, 97 på varje

Permalänk

Tror helt klart mer på Sonys produkter. Nintendo har väl inte gjort nån större succé med nåt sen Supernintendo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LäskigaBosse
Tror helt klart mer på Sonys produkter. Nintendo har väl inte gjort nån större succé med nåt sen Supernintendo

Har du legat under en sten de senaste 10 åren? Har du hört talas om GameBoy, GameBoy Pocket, GameBoy Colour, GameBoy Advance och GameBoy Advance SP? De konsolerna har haft en nästintill hundraprocentig marknadsdominans på bärbara spelmaskiner, om inte det är stort så vet jag inte. Nu med nya PSP:n så är väl denna marknad hotad dock. PSP:n kommer att vinna andelar, helt klart.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

PSP ska man ha, eller jag alla fall ska ha!

Permalänk
Medlem

Varför finns inte BÅDA med som ett alternativ? Båda vErkar vara coola (värkar = AAJJ!)

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Det blir DS i så fall efter alla fel som finns på PSP då jag gråter nästan över hur duktiga dom "verkligen" är på att lansera eller hmm skulle lansera här om o om igen. Och förutom problemet med styrknappen som dom verkade veta före dom släppte denna PSP men släppte den igen fick mig att brinna.
------------------
Sen att Sony själva gått ut med att man ska sitta inne o spela med en strömkabel, haha säger jag bara.

var på väg att välja en psp först men blir en ds om jag nu ens köper någon. Är både nintendo/sony gillare så jag skiter i vilket men psp har inget som visar framfötterna förutom alla fel. Inge nytänkande, inga försök till nya ändringar eller något alls, ska det bli upprepningar för alltid om ingen bryter trenden? Men en sak hände och det är att Nintendo vågade bryta trenden o skapade något nytt och roligt. Detta med denna "version" medförde inte lika hardcore cpu/gpu kanske som många "verkar" vara griniga över av någon anledning. Kan inte vara gammal men ändå.
------------------------------------------------------------------------

Men vi får väl se hur det blir som när uppföljaren till GameBoy Advance släpps ut, för om ni inte visst så är inte DS uppföljaren. Och om personer trodde det så är man inte så insatt i detta som dom verkar tro.
----------------------------
PSP: Knapphändig kvalitet på PSPns ena knapp
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3137897

PSP: Sony erkänner problem med knapparna
http://www.techjapan.com/Article900.html

PSP: Europeisk release av PSP skjuts upp
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=57820

PSP: Sony säger: Uppdatera inte din PSP!
http://psp.ign.com/articles/580/580382p1.html

PSP: Skiftande kvalitet på PSP-enheterna?
http://psp.ign.com/articles/574/574098p1.html

PSP: Sony PSP, en planerad bristvara?
http://gamesindustry.biz/content_page.php?aid=5680

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Varför finns inte BÅDA med som ett alternativ? Båda vErkar vara coola (värkar = AAJJ!)

Och var är alternativet "två st PSP" någonstans?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Får jag säga mitt?

PSP-nissar som säger att Nintendo DS har sämre grafik och sånt, hur mycket spelar det för roll? Under NES/SNES tiden var grafiken kass, och även om konkuransen var låg då, var spelen fortfarande uppskattade. Vad är det som Ice Climbers, Super Mario Bros., Metroid, The legend of Zelda och många fler spel har gemensamt? Vad, om inte facinerande spelsätt och känsla. Hur var grafiken då? 8-bitar, alltså, om jag inte minns helt fel...

Under SNES-tiden hade jag (om jag hade varit gammal nog, och hade haft råd) LÄTT (och jag menar det) köpt SNES + alla bra SNES spel framför den relativt nya Sony Playstation. SNES hade under den tiden de allra bästa spelen, för hur många kunde skryta med att ha gett ut samtliga Final Fantasy spel, t.o.m. FF7? Och vilken konsoll förblir den mest sålda i hela världen, för att inte tala om vilket spel som, genom hela detta (mesig röst) "grafiken är bäst/ vi kan spela musik och dvd filmer, höh!"-krig förblivit det mest sålda genom tiderna, om inte Super Mario Bros. 3! Detta underbara spel släpptes 1989, och vad var det som sålde då? Det borde till och med ni PSP-nissar kunna svara på.

Två saker som jag tror:

Sony anhängare klagar på att Nintendo är barnsligt och saknar bra grafik för att deras system faktiskt inte klarar att ge dem riktiga speluppleverlser (för övrigt så "fixar" Sony det genom att göra grafiken bättre istället)

Om ni, som klagar på Nintendo spelen, faktiskt satte er ner lite, och slutade stressa och tänka på hur "det här är barnsligt", eller "jag är för vuxen för det här" och allt det där ni tänker om grafiken, och bara spelade lite istället, så skulle ni nog se att Nintendos spel är både mer avslappnande och inspirerande.

Och slutligen lite länkar att kika på (för er som gnäller om grafiken, titta på vad som egentligen är viktigt):

http://media.ds.ign.com/media/682/682834/vids_1.html?fromint=...
http://media.ds.ign.com/media/697/697509/vids_1.html?fromint=...
http://media.ds.ign.com/media/682/682873/vids_1.html

Permalänk
Medlem

Zeroqp...igen det med spelen är högst individuelt.

Du glömmer ju att många älskar PS pga. RPGna, MGS, GT, Tomb Raider (på den tiden då det var kul 1-3) osv. Alla de här spelen har massor av känsla OCH "bra" grafik för när de kom.

Att säga att sonys system inte klarar av att ge en bra spelupplevelse är oerhört trångsynt. Eller så är det någon slags forsvarsmekanism för att du inte kan acceptera att sony helt enkelt HAR mer resurser i deras konsoler.

Det hela påminner om hur alla klagade på XBOXen.

Ja titta på vad som är viktigt (RPG):
http://media.psp.ign.com/media/683/683124/vids_1.html
http://media.psp.ign.com/media/696/696078/vids_1.html
http://media.psp.ign.com/media/683/683130/vids_1.html

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Visst, det är sant, men tänk på hur mycket mer DS kommer klara av med två skärmar, som dessutom har touch screen! Beat that.

Ni kan åka iväg på era vägar IGEN, medan vi ska kolla de nya vägarna.:P

Förresten, hörde att de skulle lägga ner 2D RPG?

Permalänk
Medlem

Men snälla.

PSPn har högre upplösning på sin ena skärm en vad DS har på båda sina skärmar kombinerat...ingen nämner det som en fördel fast det är en stor sådan.

Tänk vilka spel man kunde göra på virtuboy dock så floppa den. Tänka vilka grymma spel jaguaren kunde köra...men så floppa den. Du kan inte ta en sak som touchscreen som en given fördel förän den bevisat detta.

Sluta vara så jäkla insnöad på konsol X. Välj när du provat båda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det visste jag faktiskt inte...men glöm inte att göra detsamma du med.

Permalänk
Medlem

Som jag har sagt innan tänke jag välja efter spelutbud och som det är nu lutar det åt PSPn pga alla RPGn och att jag ser fördelar med multimedafunktionerna, men vem vet jag kanske ändrar mig innan köp.

Sen angående kvaliteten på PSPn så lär ju sony göra en ny revision om de har någon gnutta afärssinne.

MEN SLUTA TA UPP MASSA DUMMA PÅHITTADE ANLEDNINGAR TILL ATT DEN ENA ÄR ÖVERLÄGSEN DEN ANDRA - detta är riktat till alla.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [lum]
MEN SLUTA TA UPP MASSA DUMMA PÅHITTADE ANLEDNINGAR TILL ATT DEN ENA ÄR ÖVERLÄGSEN DEN ANDRA - detta är riktat till alla.

Varför klankar du då ned på två skärmar + touchfunktion och kontrar med att det är så jättebra med högre upplösning?

Personligen tycker jag det första argumentet väger tyngre än en högre upplösning. Det finns hur många möjligheter som helst tack vare Nintendos mod att gå nya vägar, men visst krävs det också utvecklare som verkligen vågar ta ut svängarna och förverkliga sina fantasier. Jag älskar att gå egna, eller andra, vägar. Hade pspn erbjudit mig något nytt hade jag garanterat köpt den istället. Tyvärr för sony är jag fruktansvärt less de spel som släpps idag och pspn har inget som erbjuder nyheter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [lum] Tänk vilka spel man kunde göra på virtuboy dock så floppa den. Tänka vilka grymma spel jaguaren kunde köra...men så flippa den.

Tänk på Nintendos erfarenhet på marknaden. De där liknelserna är väl ganska dumma egentligen. Just där är det väl absolut ingen skillnad på konsollerna, är det ingen som gör några spel, så floppar väl båda? Dessutom är väl inte flipp och flopp samma sak? På pspn kommer fokus fortsatt ligga på grafiken, det är något som ds kommer slippa i stor utsträckning. Jag tycker inte det är något direkt fel att diskutera maskinernas för och nackdelar, eftersom de trots allt är grunden till spelen och "spelen kommer alltid göra konsollen." DS har helt enkelt bättre förutsättningar att skapa spel som tilltalar mig, trots att grafiken inte håller samma klass som ps2.

Permalänk
Medlem

Jag trodde det var konsollen som gjorde spelen?

Permalänk
Medlem

Suck nu har vi en guldgrävare igen.

Jag sa bara att det är en fördel med PSPn som ingen nämner FÖR DET BEHÖVS INTE om man tänker lite. Jag sa INTE att PSPn var överlägsen pga det. Fördelen om du nu absolut inte kan se den är att man kan få in mer objekt på skärmen (tom en hel del mer en DS för att man inte placerar små objekt nära kanterna och DS har ju 2x så många kanter) utan att det blir kluddig och att man kan se på film med betydligt mer acceptabla resultat.

För övrigt var det ett svar till det här:

Citat:

Visst, det är sant, men tänk på hur mycket mer DS kommer klara av med två skärmar, som dessutom har touch screen! Beat that.

Angående jaguaren så var det en typo som jag har rättat till nu. Den floppa.
Men det kunde du nog ha gissat...

Tänk på nintendos erfarenhet när de släpte VB. Tänk på sonys erfarenhet som har sålt bra många produkter, på många fronter, och ändå hittar de på ruttna format.

Att säga att PSPs fokus bara ligger på grafiken är ganska naivt, har du ens kollat igenom vilka spel som är på g?

Och så har jag aldrig sagt att vi inte ska diskutera för/nackdelarna, bara att folk inte ska dra upp dumma ihåliga argument som att man inte kan göra kul spel på PSPn för den klarar snygg grafik...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Har själv haft ett DS sen i början av December ungefär med Mario64 DS och spelkänslan är riktig grym faktiskt men ibland kan grafiken liknas lite vid PS1. PSP kommer jag skaffa senare när det går ner i pris då jag vill spela spelet "Bleach" som är byggt på en anime/manga serie från Japan som jag bara måste ha

Visa signatur

WOW | DarkSan (Human Paladin) @ Ravencrest PVP

[A64 3000+@2430MHz][410 GB][2*256 DDR (400mhz)][Powercolor 9800SE@9800XT 128MB][ABIT AV8 3rd Eye]

Permalänk
Medlem

Ohh det spelet verkar vara lite innovativt för att vara ett fightingspel, ser bra ut med, så trevligt. Ett annat som verkar intressant är Lumines.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är riktigt bra att försöka våga göra något nytt, att försöka bryta trenden på detta vis och erbjuda nya funktioner/ideer till att spela. Och detta innebär möjligtvis kanske mer klurigare spel eller nya saker att utforska miljöer/världar, ur det hela så blir det så mycket nytt.
Risken här är annars att man fastnar och fortsätter i en rak linje och bara erbjuder en bättre cpu/gpu och nyare teknik, det blir samma sak om och om igen men med bättre grafik som tekniken erbjuder.

Jag antar att om Nintendo skulle skippa denna utbrytning från trenden som dom själv följt i flera år. Då så skulle dom kunnar skippa dubbla displayer på denna och säkerligen tryckt in en mycket kraftfullare cpu/gpu och en mer högupplöst skärm.

Det Sony har gjort är inget nytt och visar inga framfötter, dom slår sig in på en säker linje eftersom det inte är någor direkt riskabelt på det viset dom gör. Dom lär ju veta att många personer endast bryr sig om grafik verkar det som och struntar i allt annat. Det är ungefär som att mäta muskler, eller något annat dominerande.
---------------------------------------------
Självklart har dom också slängt in så man kan se på film o lyssna på musik som gör det närmare en multimedia enhet än en ren spelkonsol, allt för att locka till sig ännu lite mer kunder. Detta är ju en sak till som folk kan tjaffsa om eftersom psp har detta, alltså mest funktioner och därför är den bäst :/ men det har inte så mycket med spelen att göra och frågan är hur stor glädje man kan ha att kolla på film på den istället för hemma på tv`n. Lyssna på musik då använder jag en portabel spelare som har en en väldigt lång batteritid samt kan erbjuda "väldigt" många låtar till en bra kvalite. Samt självklart så är den liten och knappt synlig alltså väldigt diskret för det sista jag vil ha är en sak som tynger ner mig eller är allmänt klumpig.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd

woah... precis lika i omröstningen, och det med över 100 röster!

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Citat:

Suck nu har vi en guldgrävare igen.

Jag sa bara att det är en fördel med PSPn som ingen nämner FÖR DET BEHÖVS INTE om man tänker lite. Jag sa INTE att PSPn var överlägsen pga det. Fördelen om du nu absolut inte kan se den är att man kan få in mer objekt på skärmen (tom en hel del mer en DS för att man inte placerar små objekt nära kanterna och DS har ju 2x så många kanter) utan att det blir kluddig och att man kan se på film med betydligt mer acceptabla resultat.

Här har vi en kattguldupptäckare igen.

Nej du sade inte att pspn var överlägsen på grund av det. Men ursäkta mig, vad är skillnaden? zeroqp anser att det finns massor att göra med två skärmar inklusive touch. Du skriver att pspn har större skärm, vilket gör det hela mindre grötigt och mer lämpat för att se film. Javisst, men vad gör din åsikt bättre än hans då han inte skriver ordagrant att ds är överlägsen psp, precis som du (fast åt andra hållet).

Citat:

Angående jaguaren så var det en typo som jag har rättat till nu. Den floppa.
Men det kunde du nog ha gissat...

Att säga att PSPs fokus bara ligger på grafiken är ganska naivt, har du ens kollat igenom vilka spel som är på g?

Och så har jag aldrig sagt att vi inte ska diskutera för/nackdelarna, bara att folk inte ska dra upp dumma ihåliga argument som att man inte kan göra kul spel på PSPn för den klarar snygg grafik...

Ja, jag behövde inte gissa.

Att påstå att jag har sagt att PSPs fokus bara ligger på grafiken är som att påstå att Luigi har en manlig stämma. Det jag syftade på var likheten med dagens PC/ps2/xbox(och tyvärr många GC)-titlar, där det ständigt skryts om grafiken och all ny teknologi, men där den enormt vackert lackade ytan upptäcks vara bräcklig som ett korthus efter minuters spelande.

Vad gäller det sista så vet jag allvarligt talat inte om någon verkligen sagt så. Om så är fallet är det väl inte det mest begåvade man kan kläcka ur sig, men jag tror faktiskt att grafikfokuset idag bidrar till att spelen tappar i mer vitala delar. Med det sagt vill jag dock påpeka att jag inte klagar på snygg grafik, den är en del i helhetsintrycket och bidrar i allra högsta grad till en mer spännande upplevelse. Ensam är den dock kraftlös.

Permalänk
Medlem

Att skriva "Beat That!" är enligt mig ganska ordagrant på att man vill visa att den är bätre. Och jag har fotfarande inte skrivigt att PSPn är bätre. Jag har skrivigt att DS dubbla skärmar/touch inte enbrat ska ses som en fördel över PSPns enkla skär med högre upplösning. Min "åsikt" är ingen åsikt utan ren fakta. Varför är det så svårt att acceptera att någon är objektiv?

Om du nu vill känna till min åsikt så käns PSPn mer intressant och mångsidig men jag säger inte att detta är en ultimat sanning som gäller alla.

Det är förbaskat svårt att visa sin objektivitet i denna tråd eftersom det är bara DS fanboys som kommer med dumma påståenden. OBS jag säge INTE att alla DS påståenden är dumma, så att ni inte försöker misstolka det med.

Hade en PSP fanboy sagt att PSP är bäst för att sonys spel regerar. Så hade jag likväll sagt att det är högst individuelt. Hade en PSP fanboy sagt att analouge stick på PSPn gör att den är överlägsen DS hade jag uppmärksammat honnom på att touchskärmen har sina fördelar den med.

Men nejdå man får bara massa saker som att PSPn är usel för det förmodligen inte kan komma roliga spel till den eftersom den klara av hög grafik. Eller att den suger för att man kan se på film och lyssna på musik med den också och därför inte är en riktig spelenhet.

DET ÄR INTE NACKDELAR, DET ÄR TYPISKT FANBOYCRAP MED PÅHITTADE ARGUMENT.

Jag börjar bli sur och lite orolig för swec för att ni inte fattat det än.

P.S. Om du nu kunde gissa, varför ta upp det då? Det är ju sånt som bidrar till sämre stämning här på forumet. Jag vet att jag själv är otrevlig ibland men jag försöker bara vara det mot folk som kommer med tomma argument inlägg efter inlägg bara för att tjabla imot.

Visa signatur

Permalänk

[lum], om man ska framföra något som inte är en absolut sanning är det bra att skriva om sin egen åsikt, som jag försöker göra. Att reagera som du gör när man hamnar i en diskussion är dessutom tecken på att man saknar argument och ska jag vara ärlig tycker jag att typsikt fanboycrap (som du så högt förkastar) är att påstå att ens åsikt är ren fakta.

Skriver man i stil med "Suck, här har vi en guldgrävare igen." får man helt enkelt vänta sig svar på tal, kan man inte besvara det kanske man ska hålla en lägre framtoning.

Dessutom vill jag återigen påpeka att jag aldrig kallat pspn usel eller något i den stilen, se på film kan man även på ds och de funktionerna gör varken den eller pspn till mindre spelmaskin. Jag gillar psp, men jag älskar ds. Jag framhåller fördelar och nackdelar med båda maskinerna men förklarar varför jag anser vissa väga över. Allt är i mitt tycke.

PS. Jag kan förstå det, men jag anser inte mina åsikter vara grundlösa och det var mycket tack vare din lite irriterade framtoning som jag ens ides ta upp det. Man behöver dock inte ta en liten rättelse personligt, inte om den som i det fallet ändrar innebörden av hela meningen.

Permalänk
Medlem

lum, bägge maskinerna har för- och nackdelar. DS är (enligt mig) oslagbar när det gäller mångsidighet, medan PSP antagligen är bättre på att spel låtar och filmer.

Inse att bägge maskinerna är bra på sina egna sätt, och att "beat that" bara visade att respektive masking var bra på just den saken. Vi förstår vad du menar, men ingen har sagt att PSP är dålig på något sätt (jag blev faktiskt själv intresserad av dina videos), men att komma och säga att vi har fyllt denna tråden med våra " DS fanboy" inlägg och gnälla om att alla har fel, och du har rätt är helt enkelt fel. Vad är det du arbetar upp dig för egentligen? Det verkar som om du är din främsta fan-boy här, om jag ska vara ärlig. Kom tillbaks när du har lugnat ner dig en smula, och sluta whina, annars kanske vi faktiskt börjar hitta på "TYPISKT FANBOYCRAP MED PÅHITTADE ARGUMENT".

Permalänk
Medlem

Två kassa skärmar istället för en bra? En touchpad istället för en analog spak? Annorlunda - ja, men knappast på ett positivt sätt.
Tittar man på spelen är det ännu tydligare att PSPn är ett bättre val. Till DS finns bara två bra spel än så länge, Mario ware och Super Mario. Båda snuttiga barnspel.

Jämför då detta med annonserade spel för PSP: GT4, THUG2R, GTA, Untold Legends, MGS, RR - finns iofs inga recensioner ute än med det ser lovande ut.

Permalänk
Medlem

Du uttalar dig rätt modigt för någon som bor i ett land där den inte ens har släppts. Förresten, vad sägs om att dela med om dina åsikter, och berätta just VARFÖR skärmana är "kassa"? Och vad är det som gör Mario 64 på DS till ett barnpel? Har du ens provat det? Du skulle säkert inte kunna klara det. Jag tycker ni som klagar på "barnspel" uttalar er för tidigt. Prova spelen i fråga innan ni klagar. För vems problem är det egentligen? Just det, vårt. Det är vi stackare som får dras med alla hemska "barnspel" med sann spelglädje och en touchscreen. Stackars oss. Jag ska gråta mig själv till sömns varje natt efter att jag skaffat en DS.

Förresten kan man styra DS hur man vill, och man kan ändra så den passar vänsterhänta (däribland mig), så klaga inte på det.