Permalänk
Avstängd

Mycket imponerad av ditt system Malmedahl!
Finare saker kan man knappt få för pengar!
En fråga, fick du med nån slang till waterchill cpublocket? Lite nyfiken för jag har nämligen beställt ett likadant själv.

Visa signatur

386 SX @ 25mhz(kan trycka på en knapp så blir det 50mhz), 4mb ram(skall beställa 4mb till när jag får pengar), 40mb ibm hårddisk @ 80mb, pcspeaker(skall köpa ett soundblaster när jag får pengar), 14" färgskärm, grafikkort som kan visa 256 färger. kan spela day of the tentacle utan att det hackar.

Permalänk
Avstängd

Kan du spela WoW med den skräpdatorn?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trickykid
Mycket imponerad av ditt system Malmedahl!
Finare saker kan man knappt få för pengar!
En fråga, fick du med nån slang till waterchill cpublocket? Lite nyfiken för jag har nämligen beställt ett likadant själv.

Slangen har jag skaffat själv, från jobbet. Slanggrossist typ

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Fina grejer. Men seröst, vad ska du med så där mycker power till?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuz
Fina grejer. Men seröst, vad ska du med så där mycker power till?

Wolfenstein 3D

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Om 2år kanske du har användning för din dator

Permalänk
Medlem

Då slipper han ju köpa delarna då

Permalänk
Hjälpsam

FETT nice

Jag skall ta och ragga upp bilderna på en luftkyld identisk maskin mer eller mindre, fx55, gw6800u, ocz och lite till ocz i ett stacker. Hjälpte en polare att bygga den, blev helt ok prestanda.. ehrm lite mer än ok faktiskt..

Men e inte 4xraptor raid0 lite overkill, ja du gillar overkill. Hade inte Raid5 alternativt 0+1 varit mer intressant för at få det lite redundant iaf men fortfarande masa prestanda.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
Slangen har jag skaffat själv, från jobbet. Slanggrossist typ

ah nice men följde det med nån slang till blocket? läste nån recension på det blocket och det stod i recensionen att slang följde med.

Visa signatur

386 SX @ 25mhz(kan trycka på en knapp så blir det 50mhz), 4mb ram(skall beställa 4mb till när jag får pengar), 40mb ibm hårddisk @ 80mb, pcspeaker(skall köpa ett soundblaster när jag får pengar), 14" färgskärm, grafikkort som kan visa 256 färger. kan spela day of the tentacle utan att det hackar.

Permalänk
Medlem

satans ...... hade jag kunnat någon finska hade jag skrivit svordomar.... jävligt nice... du tvingar mig att slösa pengar .. mycket pengar på ett nytt system.. hoppas du känner dig riktigt skyldig nu

Permalänk
Medlem

Du Malmedahl har du funderat på att byta ut dina IDE diskat mot 15k scasi? Skulle bli ännu mer hi-end!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baker
Du Malmedahl har du funderat på att byta ut dina IDE diskat mot 15k scasi? Skulle bli ännu mer hi-end!

han kör inte med IDE utan S-ATA..:D.. men endå..scsi skulle vara det idealiska för denna burk..;)

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Usch! Feta komponenter men väldigt osmakligt :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lptrp
Usch! Feta komponenter men väldigt osmakligt :/

Du ska ju inte äta komponenterna!:D Smaker det så kostar det!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
han kör inte med IDE utan S-ATA..:D.. men endå..scsi skulle vara det idealiska för denna burk..;)

S-ATA går under IDE-gränssnittet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName

Jo men man vet ju att det är skillnad när man säger IDE eller S-ATA...men det heter ju igentligen P-ATA och S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Sorry, hade faktiskt inte en aning om det..

Man får tacka.!

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

för intresserade så finns detta

http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_041120_scsi.php?page=1

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem

Vad har har du för Internetuppkopling?
Vilken tur att internet finns, annars så hade denna snubben varit blot en legend.
Om jag skaffar samma prylar som du har använt, skulle du vilja sätta ihop den åt mig mot betalning? Teoretiskt altså.

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem

som så många andra har påpekat, du har grymt för mycket kylpasta!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NetCurse
som så många andra har påpekat, du har grymt för mycket kylpasta!!

Absolut inte, du kan inte ha för mycket, såvida du inte dränker hela sockeln i pasta. Överflödet kryper ut när du drar loss blocket/flänsen och hela spreadern skall täckas för hela den leder värme.
Har användt "båda" sätten och jag använder bara det effektivaste

Visa signatur

i7 o sånt

Permalänk

Vilken jävla B****GGGggg så jävla avund.... =D

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Medlem

Har kommit på en underbar sak du kan använda all kraft till:

http://grid.org/download/gold/download.htm

Permalänk
Medlem

hey, man!
du tar ju 5:e plats i hall of fame-listan på orb:en i 3dmark05!
och 15:e plats i 3dmark03!
varför har du inte skickat in resultaten där?
keep up the good work

http://www.futuremark.com/community/halloffame/

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Malmedahl: Som du kanske har märkt finns det ytterligare en nackdel förutom att värmeledningsförmågan kan bli sämre om man använder mycket kylpasta, och det är att processorn kan fastna i kylaren. Det var lite lagom lustigt att stå med processorkylare med processorn sittandes som berget under den. Som tur var böjde jag inga ben. Så att lägga lite tid på att få ett jämt och tunt lager av kylpasta på processorn är en fördel.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem

Helveta vad ni klagar på kylpastan han skriver ju att han redan provat olika mängder och en droppe i mitten tex och han har själv märk att med den mäng pasta han använder sänker han sin temp med 3-4 grader så vad fan är problemet sluta klaga nu alla "wise-asses" tror nog att han även vet att man skall lossa cpu-blocket när man nyss stängt av datorn för att då är "thermalcompunden" varm och mjuk så då fastnar inte processorn.

Jo jag vet att den kan fastna om man inte gör så för jag har själv gjort det på min amd 64 för en vecka sedan även jag var ruggigt glad över att jag inte böjde några pins....

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haven
Helveta vad ni klagar på kylpastan han skriver ju att han redan provat olika mängder och en droppe i mitten tex och han har själv märk att med den mäng pasta han använder sänker han sin temp med 3-4 grader så vad fan är problemet sluta klaga nu alla "wise-asses" tror nog att han även vet att man skall lossa cpu-blocket när man nyss stängt av datorn för att då är "thermalcompunden" varm och mjuk så då fastnar inte processorn.

Jo jag vet att den kan fastna om man inte gör så för jag har själv gjort det på min amd 64 för en vecka sedan även jag var ruggigt glad över att jag inte böjde några pins....

Tack Haven, självklart så uppskattar jag tips, jag vill alltid lära mig mer men om jag missat inläggen angående pastan fortfarande så borde jag nog börja pyssla med att knyta skor åt rullstolsbundna. Det kräver nog inte så mycket.

Att plocka bort blocket/flänsen när datorn varit igång är ingen bra ide i mitt fall, jag får istället vänta en stund innan den blir VARM IGEN.

Här är anledningen

Visa signatur

i7 o sånt

Permalänk
Medlem

Mahlmedal har du skaffat kompressorkylning eller???

Visa signatur
Permalänk

Jag kunde inte hålla mig

Komer upp tester om ett tag håller på att ? "bränna" ? in junket ett tag.

Det blev kallt..... FAN va ballt!

Angående vattenkylningen så vet jag inte om man får med slangar eftersom jag plockat ihop mitt själv men jag är 95% säker på att man faktiskt får det från de flesta iaf Danskjävlarna Asetek

Visa signatur

i7 o sånt

Permalänk
Medlem

Vadå extrema ?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750