Permalänk
Medlem

Ny mp3 med bra ljud!

Ska köpa en mp3 nu och är ute efter en med väldigt bra ljud. Undrar vad ja ska ha, det är min första mp3 så det ska vara nåt bra!
Max 2500;-

Permalänk

Kolla in monolith slide eller iriver ifp 99X serien eller iAudio.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk

Jag skulle nog titta till iPod mini 4 GB den verkar ju rätt trivsam

Visa signatur

P4 2.8Ghz@3Ghz - 2x256MB PC3200 DDRSDRAM - Leadtek 6800GT@Ultra - "19 SyncMaster 957MB -- 3dmark03 >-> 12296pts - 3dmark05 >-> 5360 pts

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ferranedet
Jag skulle nog titta till iPod mini 4 GB den verkar ju rätt trivsam

Ljudet är inte såå himlarns bra i ipoden.

Permalänk

Iriver IFP 1090

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Ljudet är inte såå himlarns bra i ipoden.

Vilken är bättre och enligt vem?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Vilken är bättre och enligt vem?

Enligt mig. Då jag har både en iRiver(ifp-395) och en iPod mini. Köpte minin senast och jag tycker mer om ljudet i min iRiver. Batteritiden är inte så bra i minin heller. Fast de har ju fått bättre batteritid nu.

Permalänk

Toke är det mer bas eller bättre kvalité i iRivern eller?
Jag har ingen iPod men jag har lyssnat på en med ett par Sennheiser lurar, och det låter ju riktigt bra tycker jag, men om man är kräsen så

Visa signatur

P4 2.8Ghz@3Ghz - 2x256MB PC3200 DDRSDRAM - Leadtek 6800GT@Ultra - "19 SyncMaster 957MB -- 3dmark03 >-> 12296pts - 3dmark05 >-> 5360 pts

Permalänk
Avstängd

Kolla "avant" och "i-mpia" på www.pricerunner.se

Dessa har mycket bra ljud :c)

Visa signatur

/Fragge

Permalänk
Avstängd

iRiver är ju kända för sitt ljud. samt batteritiden föresten...
Så kolla ifp - 99x serien...
Kolla även iRiver h10, även om den kostar ca 2800.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
iRiver är ju kända för sin bas. samt batteritiden föresten...
Så kolla ifp - 99x serien...
Kolla även iRiver h10, även om den kostar ca 2800.

rättade bara till ett mindre misstag

om du inte tänker lägga ut mkt pengar på hörlurar så e iriver bättre skulle jag tro, ipoden behöver paras ihop med rätt par lurar för att skina

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
rättade bara till ett mindre misstag

om du inte tänker lägga ut mkt pengar på hörlurar så e iriver bättre skulle jag tro, ipoden behöver paras ihop med rätt par lurar för att skina

Vad menar du med bas? Har inte jag märkt nåt av min H10. Kör med ett par philips SBC HP820 och jag kan ju inte säga att det är nån speciellt överdriven bas. Tycker ljudet är utmärkt. Men det beror säkert på hur man ställer in ljudet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gisson
Kolla "avant" och "i-mpia" på www.pricerunner.se

Dessa har mycket bra ljud :c)

Och är även skitspelare.. En iRiver av något slag skulle jag säga.. En iRiver N10 kanske? Litet som ett smycket och den är svart och diskret, väldigt fin

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"