Stationär DVD-spelare

Permalänk
Medlem

Stationär DVD-spelare

Tjenare alla galna sweclockers! Tänkte klocka en DVD-spelare, hur gör man?

Nej men seriöst nu :), funderar på att köpa en stationär DVD-spelare. Har kollat lite på denna: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SIGXM400P

Den verkar ha stöd för de mesta formaten som behövs DivX, XviD, (S)CVD osv.. till ett hyffsat pris

Har aldrig hört om märket SIGMATek, är detta ett värt märke?

Visa signatur

C2D 6600@ORG, GigaByte-DS4, 1024mb RAM PC5300, 250GB WD Caviar 16MB, Radeon X300SE 128mb.

Permalänk
Medlem

Om man säger så här, du får antagligen vad du betalar för (alltså långt ifrån bra kvalite). Om du har ont om pengar så köp den, men själv skulle jag sparat ihop pengar till någon dyrare av ett mer känt märke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Om man säger så här, du får antagligen vad du betalar för (alltså långt ifrån bra kvalite). Om du har ont om pengar så köp den, men själv skulle jag sparat ihop pengar till någon dyrare av ett mer känt märke.

I stort sett alla leverantörer håller bra kvalité på sina saker, det som brukar skifta är funktioner osv..

Mitt tips är att du söker efter produkten via forum och kollar användarnas egna kommentarer om denna produkt, på så sätt så har du en bra grund för att köpa eller inte köpa den spelaren

Visa signatur

Intel 3,2ghz Shuttle sb62g2 1st 10000rpm Sata 39gb(wd) 1st 250gb maxtor extern 1st 300gb maxtor extern asus radeon 9800xt 256mb (5st 200gb seagate +120gb maxtor i servern)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Totto
I stort sett alla leverantörer håller bra kvalité på sina saker, det som brukar skifta är funktioner osv..

Mitt tips är att du söker efter produkten via forum och kollar användarnas egna kommentarer om denna produkt, på så sätt så har du en bra grund för att köpa eller inte köpa den spelaren

Vi snackar om möjligheten att kunna spela en skiva eller inte. En polares kassa Denver dvd spelare klarar knappt spela helt nya fina dvd skivor (inte brända) utan att det kommer en massa pixlar och skit. Den ville heller inte läsa slutet av en SVCD som funkade bra i datorn...

Finns olika klasser, köper man en Philips/sony/samsung/osv så kan man räkna med att dom iaf ska göra sin uppgift. Det kan man inte göra med något skitmärke som mustek, denver och antagligen i de här fallet Sigmatek.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Totto

Tycker att det finns rätt mycket skräp på marknaden. Men det hela beror ju på vad man har för utrustning i övrigt och vad man har för krav. Oavsett så hade jag nog avstått från de allra billigaste dvd-spelarna. För mellan 1500-2000 får man en relativt hyffsad dvd-spelare. Du får vad du betalar för, så enkelt är det

Visa signatur

"?"

Permalänk

Hur är det med regioner och stationära dvd-spelare? Är alla som säljs i Sverige "regionsfria" eller kan även dessa låsa på en region efter 5 gångers uppspelning av olika kodade skivor?

Visa signatur

Win2kSP4| XP 2500+ | NF7-S Rev.2.0 | Corsair TWINX1024-3200LL 1024MB | Maxtor 80Gb 8mb | Sapphire 9800 Pro 128mb | Antec NeoPower 480W |

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Fick bli en Proson 1350 DIVX för 990:- på Siba. Har prövat de flesta format och den äter det mesta
Funkar bra med SRT och SUB-filer till Divx och Xvid också.

Visa signatur

C2D 6600@ORG, GigaByte-DS4, 1024mb RAM PC5300, 250GB WD Caviar 16MB, Radeon X300SE 128mb.