Permalänk
Medlem

Chassierekomendation

Tjena!

Bygger en burk till mitt kontor, har fastnat på nätdel och chassie.
Eftersom jag idag har en Dell är jag ruskigt bortskämd med den låga ljudnivån. Någon som har tips på ett riktigt tyst chassie som passar i en kontorsmiljö, alltså inget rymdskepp....

Samma med nätdel, kommer att klara mig på 350W, det blir en P4 660 2Mb men med ett enklare graffe och enbart en hd....
Någon riktigt tyst nätdel, tips?

Tack på förhand!

/Andi

Visa signatur

Ohälsosamt intresserad av all teknik

Permalänk

Grym avatar

Rekommenderar Acousticase chassin.. Har ett själv, hur tyst som helst
http://www.acoustiproducts.com/

Finns att beställa på tex. www.dustin.se

Har även ett FSP 350w Nätagg
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=991&session=e47283d...

Även det mkt tyst

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

CPU Intel P4 3,4ghz MODERKORT i925X MINNE 1024 mb dual channel ddr2 GRAFIKKORT X800Xt 256mb PCI-e HÅRDDISK Maxtor 250gb

Permalänk
Medlem

Zalmans chassie: TNN 500A.
lite dyr men VÄLDIGT tyst, och så får man ju med en nätdel också

Permalänk
Medlem

Tack för svar, det blev ett Antec Sonata. Ska bli intressant att testa....

Visa signatur

Ohälsosamt intresserad av all teknik

Permalänk
Avstängd

vet inte om jag skulle kalla Dell tysta.. de gånger jag sovit över hos sambons föräldrar så sover jag i tjejens gamla flickrum och utanför rummet står svärfars dell på, iof är det tystare än de flesta standard burkar men det där hämska vinandet den ger i från sig för mig galen...

Visa signatur
Permalänk

Chassie är släkt med hunden Lassie?
Chassin låter inte, men nätaggen gör det. Titta främst på chassin som är utrustade med 120mm-fläktar.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Dell? Tyst?

*skrattar så han får ont i magen*

Om man aldrig har hört en tyst dator så kanske Dell upplevs som tysta, men ställer man vilken som helst Dell bredvid min dator så låter den Dellburken som ett jetplan. Man kan bokstavligt höra en knappnål falla på golvet när jag har min workstation igång.

Det här inlägget var totalt offtopic, men jag bryr mig inte

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.