Akut Hjälp! Win 2000 SP4 + WMP 9

Permalänk
Medlem

Akut Hjälp! Win 2000 SP4 + WMP 9

Hej alla, jag är ny här..och försökte med en liknande tråd i ett annat forum, men misslyckades, och en hänvisade mig hit till er dator-kunniga folk Nåja...till problemet då:

Jag har Windows 2000 SP4, och Windows Media Player 9...Och det är så att varje gång jag klickar på en låt (Inte bara en låt/mp3:a, utan även en videoklipp, en film..eller dylikt) för att öppna eller liknande, så fastnar datorn, pga att det j*vla pluginet som automatiskt finns med på mappvyn (trots min vilja, så var det inte när jag hade XP iallafall!) måste ladda, och då fastnar datorn, vilket gör att varje gång det inträffar, ja då måste jag avsluta explorer.exe och köra om den igen...Och det är faktiskt mycket störigt, och så här ska det inte vara, eller hur? Så snälla: Hur får man bort möget?

En screenshot på vad jag syftar på:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/Screen.jpg

Tilläggas kan göra att dessa är svaren jag fick (INGEN AV DE HJÄLPTE!):

"annars kan du ju gå till Visa menyn å sen välja att inte ha det alternativet eller? isf går du sen in på Verktyg > Mappalternativ > Visning > Använd i alla mappar så slipper du göra det i varje mapp."

"Jag har laddat hem en avi-film, och nu är den omöjlig att få bort från datorn. Vad ska jag göra?
-Det är förhandsvisning av media som bråkar med dig. För att komma undan detta, plocka bort denna nyckel ur registret:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE
\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3
-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32& quot;
Registret öppnar du genom att skriva regedit i "kör"."

Inget av de gjorde nån skillnad, möget finns fortfarande kvar...

Hej!

Permalänk
Medlem

Mappalternativ -> Använd Standardmapparna för Windows. Kanske hjälper.

Permalänk
Medlem

Lätt fixat.
1. Gå in i \winnt\Web
2. Se till att se dolda filer, öppna folder.htt (gör en backup om du vill)
3. Ta bort raden <span id=MediaPlayerSpan>
4. Spara

Lycka till.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Medlem

Tusen tack Hoyaz! Det hjälpte!