Permalänk
Medlem

Maze2 på socket 939, funkar?

Tjena!

Någon som vet om det kommer att funka med ett maze2 block på ett MSI Neo2 kort?

Jo ja vet, block är inte så dyra men jag är nöjd med detta block om det passar. Det går ju modda lite om det bara är lite dålig passform.

Jag har precis inhandlat ett:
MSI Neo2 mobo
AMD64 3000+
Twinmos cl2,5 minnen (Otroligt billiga nu!, 512mb för bara 429:-)

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Ja det är möjligt!

Jag har inte ett maze 2 men jag har ett hembyggt block som jag har fäst på en A64. Eftersom fästanordningen är standar så kan du göra som jag gjorde.

Jag förstärkte originalfästanordningen genom att borra upp plasten runt till 4mm. Sedan satte jag ner en M4 stång som jag fäste så att den stack upp några cm. Sedan tryckte jag dit blocket med min hembyggda fästplatta som tryckte fast blocket mot mobbot.

Tyvärr så har jag inte någon webserver till mitt förfogande så jag kan inte lägga upp bilder

Men jag kan skicka, ev. att någon lägger upp bilder åt mig.

Permalänk
Medlem

Jag har modifierat mitt maze3 så det funkar så varför inte

Det är 8,89cm mellan hålen, det är ungeför allt du behöver veta.
Hade bara lite skabbigt plexi, har gjort det lite snyggare nu.

PS. Det finns minnen för 335:- på datorbutiken, dessutom kostar bara BH-5 minnen ungeför 600...

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen!

Jo jag såg att datorbutiken har minnen för 335:- dock inte lika bra som Twinmos minnena ändå, de mest prisvärda tycker jag.
BH-5 minnena måste ha så mycke vcore för att prestera nåt i alla fall, har inte nätagg som kan ge de, inte moderkort heller. Ev. med booster då

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Jag kollade lite snabbt och maze 2 och 3 verkar ha ungefär samma bredd. Du kan ju testa "mitt sätt" som jag fäste mitt maze3 på. Du behöver bara en skruvmejsel, inget mer! Frågan är bara om bredden på blocket är "lagom". Men ska du endå montera vattenblocket tar det ju inte direkt lång tid att kolla.

kölla här:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=33032...

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Nämen kolla va vackert
De där blir ju kanon ju!

Tack för hjälpen!

En sak till bara, jag ska testa med mitt gamla nätagg ,300W Aopen till dessa grejer + ett Radeon 9800 Pro, Tror ni att det kommer funka om jag ska klocka? Kommer det att funka över huvud tagen? Med nuvarande saker funkar det kanon i alla fall. Systemet är hur stabilt som helst!

Visa signatur