Permalänk
Medlem

Jag tror att det är Wolcott projects som har barn gravarna i källaren.
Någon sadistisk rörelse... ruggigt bra bana är det, fairfax residence är bra som fan också.. lite När lammen tystnar över den.

Edit* testade precis block funktionen för första gången, funkar bra.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
Någon sadistisk rörelse... ruggigt bra bana är det, fairfax residence är bra som fan också.. lite När lammen tystnar över den.

Blockfunktionen, presis som ignore på t.ex. irc ska ju inte användas så att man talar om det http://www.warpdrive.se/?1640

Om spelet: jag gillar det, riktigt häfigt, har just klarat sjukhusbanan, den var lite klurig då dom skjuter gisslan hela tiden
Breaching shotgun är tuff med

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Till alla som vill ha en open & kill function osv säger jag bara DET HÄR ÄR INTE CS!! SWAT handlar om att rädda så många människoliv som möjligt (inklusive fienden) inte att skjuta på allt som rör sig, är så trött på vissa som ska tävla om vem som snabbast stormar och skjuter ihjäl alla så fort som möjligt i co-op. Aja alla ska inte dras över en kam Grymt spel e det iaf ;D

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Citat:

Children of Taronne heter uppdraget där man ska neutralisera en farlig sekt med barnen i källaren. Wolcott Projects är uppdraget med vapenhandlarna i slummhuset. Great game

Permalänk
Avstängd
Citat:

Sverige har en av världens bästa utbildningar och gratis skolning fram tills man är myndig, då borde man väl åtminstone kunna begära lite bättre grammatik.
Jag kan förstå stavfel och ett och annat grammatik fel, men herregud det där är ju löjligt.

Det ser ut som om han skolkar från skolan för att spela pc spel istället.

Tag vara på eran skolgång, det finns så många i världen som inte får en tiondel av den utbildningen vi får.. och gratis är den också.

...

jag är faktiskt döv så min första språk som jag lärde mig är teckenspråk så min andra språk är svenska..som er andra språk är t.ex engelska..jag antar ni är jättebra på engelska eller?

så lägg ner och tillbaka till ämme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
...

jag är faktiskt döv så min första språk som jag lärde mig är teckenspråk så min andra språk är svenska..som er andra språk är t.ex engelska..jag antar ni är jättebra på engelska eller?

så lägg ner och tillbaka till ämme

Ok, jag ber om ursäkt.
Jag jobbar med ungdomar och ser så många idag som skiter i skolan för att sitta vid datorerna, hänga med kompisar etc.. det var därför jag blev upprörd.

Mitt fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus

Använda lockpicks istället för sprängladdning när ni ska öppna låsta dörrar. Bättre att överraska fienden.

Så du menar, ifall du skulle varit en 'Fiende' eller rumsokkupant, att du inte skulle blivit överraskad ifall dörren helt plötlsigt skulle smälla upp och i samma ögonblick rusar 5 tungt beväpnade poliser in genom dörren och skiker på dig. Humm... Personligen hade jag nog pissat på mig eller klistart mig i taket.

Jag gillar skarpt de här peppar-ball geväret de har, och sedan en 9mm FMJ backup pistol. Då arresterar man de flesta.

Gillar också när man läser i debrifen efter "Use of unauthoristed force" och "Use of unauthorised Deadly-Force" - Iofs så händer det inte så ofta, men måste man försvara en vänn så måste man. Pang.. pang...

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk

"Use of unauthoristed force" och "Use of unauthorised Deadly-Force" får man bara om man inte varnat (F) innan man givit eld! :=)

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Till alla som vill ha en open & kill function osv säger jag bara DET HÄR ÄR INTE CS!! SWAT handlar om att rädda så många människoliv som möjligt (inklusive fienden) inte att skjuta på allt som rör sig, är så trött på vissa som ska tävla om vem som snabbast stormar och skjuter ihjäl alla så fort som möjligt i co-op. Aja alla ska inte dras över en kam Grymt spel e det iaf ;D

Varför tror du vi syftar på cs? Har man haft SiB (Strid i bebyggelse) under lumpen eller dylikt som vissa här tydligen har haft så är det en funktion man saknar. Det man fick lära sig där som gruppchef vara att så fort ett skott hördes så skrek man "Rensning!!". Då gick man från rum till rum, slog in dörren, kastade in en granat, och skjöt sen allt som såg hotfullt ut och lite till. Då är målet att få bort själva hotet, och överlevande kommer då i andrahand.

Detta gäller iof mest i krig och inom det militära:p Men när man strider mot skjutglada terrorister i Swat4 så borde samma sak gälla tycker jag. Iaf så man får skjuta dom i benet eller dylikt så dom gör mindre motstånd.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

VAd är det för fel för när ja ska spel MP så blir det alltid Connection Timeout to Server.. vad e fel? är det ngt med min anslutning eller bandvägg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DerHanter
VAd är det för fel för när ja ska spel MP så blir det alltid Connection Timeout to Server.. vad e fel? är det ngt med min anslutning eller bandvägg

Kan vara brandväggen. Om den inte tillåter spelet att använda internet så kan spelet inte skapa en anslutning till servern. Då kan det bli connection timeout.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Varför tror du vi syftar på cs? Har man haft SiB (Strid i bebyggelse) under lumpen eller dylikt som vissa här tydligen har haft så är det en funktion man saknar. Det man fick lära sig där som gruppchef vara att så fort ett skott hördes så skrek man "Rensning!!". Då gick man från rum till rum, slog in dörren, kastade in en granat, och skjöt sen allt som såg hotfullt ut och lite till. Då är målet att få bort själva hotet, och överlevande kommer då i andrahand.

Detta gäller iof mest i krig och inom det militära:p Men när man strider mot skjutglada terrorister i Swat4 så borde samma sak gälla tycker jag. Iaf så man får skjuta dom i benet eller dylikt så dom gör mindre motstånd.

"SWAT is a life saving organization, not a life taking one"

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

jag skjuter alla fiender när ja ser de, orka käftas imot me d, en kula i pannbenet gör d hela enklare....llr va tycker ni?

Visa signatur

where is the slyswat when you need one?

Permalänk
Medlem

Det är ju nästan roligare att köra på easy, så kan man avrätta fienden när man har arresterat.

Permalänk

Någon som vill lira MP kl 19:45 .?
Vet ej vilken server, skulle vara bra om ngn unde fixa

EDIT: Nehe ... Senare då.. men skriv när ni vill/kan spela så kollar ja , ja kan enda till 10:30 iaf

Permalänk

Gah varför vill inte spelet fungera med normal FPS för mig :(?
Får cirka 30-40 fps med det här systemet, med drops tom. Och det spelar ingen roll om jag sänker nivån från sämsta grafik inställningarna och högsta

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

hur kollare man FPS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DerHanter
hur kollare man FPS

FRAPS

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Istället för "Open&kill" kan jag rekommendera att kasta in en granat med CS Gas och sen storma rummet med pepparspray alt. chockpistolen, de terrorister som inte ger upp när de står och hostar zappar man helt enkelt. Lätt som en plätt!

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimmaboy
SÅ besviken jag blev på detta. Måste hålla med dom som klagar på AI'n, både skurkar o kollegor är lika korkade/oförutsägbara som i 3an. Hänger väl ihop lite med själva motorn oxå, som t ex att man ibland kan stå tätt inpå en skurk o skrika men inget händer för skurkfiguren inte blivit "triggad", medans dom i andra fall har ögon i nacken kombinerat med röntgensyn och värmesökande ammunition.
Kollegorna kan skjuta o döda så fort dom ser en misstänkt, medans man får poängavdrag om man själv skulle råka skjuta nån som inte först har skjutit o sårat en. Dom är överdrivet effektiva ibland, och ibland löjligt klumpiga, vilket ofta resulterar i att dom står i klunga o blir knäppta en efter en (samt droppar rök o flashbangs framför fötterna som redan nämts). Värsta är ändå när man ger en order men råkar stå 1mm "fel", vilket gör att hela laget står stilla o gnäller på att man är ivägen. Kan man använda sina snipers till annat än övervakning? Varje gång jag använt dom för att skjuta har det blivit poängavdrag.
Varningskott och/eller benskott har ingen som helst effekt, istället är man tvungen att gå nära o spraya peppar, eller plocka fram en taser.
Vad mer kan jag klaga på? Vapenljuden är lama, alla låter ljuddämpade. Ingen märkbar skillnad mellan hur olika vapen beter sig, eller vilken ammo man använder (förutom den uppenbara skillnaden mellan kulvapen och hagelgevär). Skurkarna har ofta identiska vapen med polisen (hur lätt är det att få tag på en G36 eller swat-spec'ad M4?). Samma gamla uttjadade skurkar, kristna sekter och abortmotståndare, milismän och dom vanliga pundarna. Hur vore det med "uppdaterade" hotbilder?
Kort var det också, dom 13 uppdragen tog inte många timmar, och svårighetsgraden ökar inte ju längre man kommer. Multiplayer kan nog vara kul om man känner dom man spelar med, att bara hoppa in o "pubba" lite känns värdelöst.
Man kunde tro att dom tillbringat de här 5 åren av utveckling till mer än bara putsa lite på grafiken och designa nya banor.

Så, sorry för allt gnäll, bara tvungen att skriva av mig. Hade sett fram emot detta länge, och efter besvikelsen med BiA så blev det bara för mycket

Det kan vara svårt att avgöra när man får skjuta men om du har skrikit och dom t.ex. springer iväg så får du skjuta dom även fast dom inte har skjutit mot dig. Samma gäller när dom siktar mot dig och vägrar lägga ner vapnet. Skriker du bara och väntar lite så kan du skjuta nästan alla
Gisslan med, hotar dom gislan så är det bara att skjuta.

Visa signatur

Permalänk

hunden: Det visste jag inte, trodde inta att man fick döda nån alls på hard och elite, får nog ta mej en titt i manualen.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Hur skapar man en hamachi kanal och hur väljer man att spela över en ? Tror jag har skapat en som jag har döpt till romeo-network, men finns inget att göra och förstår inte hur man kan spela SWAT 4 över den?? Nån vänlig själv som vill förklara? Försökte joina sweclockers kanalen precis men den var tydligen full 16 personer var inne stod det och det var tydligen max.

Permalänk
Medlem

Jag blir lite smått irriterad på mitt team, till exempel på fairfax gick det jättebra tills jag nådde fram till tjockisen. En swat gick före och sa åt honom att lägga sig ner men han sköt honom bara en gång. Tjockisen däremot fick av tre hagelrundor på min idiotkompis som bara stod där. Sedan fick jag springa fram och panga honom.

Men hallåååå AI...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Jag blir lite smått irriterad på mitt team, till exempel på fairfax gick det jättebra tills jag nådde fram till tjockisen. En swat gick före och sa åt honom att lägga sig ner men han sköt honom bara en gång. Tjockisen däremot fick av tre hagelrundor på min idiotkompis som bara stod där. Sedan fick jag springa fram och panga honom.

Men hallåååå AI...

Håller med fan, AI:n är ruskigt dålig i vissa fall, hoppas d kommer en patch som fixar detta så ens egna kan försvara sig bättre, och att dom inte skjuter ihjäl folk stup i kvarten...

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Medlem

Gaaah vadå unauthorized use of deadly force -50! De har vapen, jag skjuter dom! Ska jag bjuda på té först?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Gaaah vadå unauthorized use of deadly force -50! De har vapen, jag skjuter dom! Ska jag bjuda på té först?!

Har för mig att antigen måste du skrika åt suspectsen först, alternativt att dom måste lossa skott mot dig innan du avfyrar ditt vapen..

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur nätverken i Hamachi fungerar man jag gör ett nytt. Måste den som har nätverket ha igång hamachi hela tiden för att de ska vara online eller hur fungerar det? Om så är fallet får någon gärna göra ett till då de andra är fullt.

name: swec-swat#2
pwd: swec

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dx.
Har för mig att antigen måste du skrika åt suspectsen först, alternativt att dom måste lossa skott mot dig innan du avfyrar ditt vapen..

Fixade det genom lite .ini editering.

Permalänk

själv har jag precis börjat spela det, tycker det är ruskigt häftigt och bra gjort än så länge.
har inte kört något multiplayer ännu... hur fungerar det? har aldrig spelat online med sådana här spel, vad går det ut på då? spelar man mot datorn i ett team eller team mot team?

sedan undrar jag om man kan ändra i singel player läget att man slipper först sätta handfängsel på alla och sedan rapportera in att man gjort det. blir liksom två saker hela tiden och det är störigt när man missat rapportera någon och man måste springa runt och kolla alla som sitter fastbundna!

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
Q1: Hur fungerar MP?
Q2: Kan man slippa behöva handfängsla folk för att sedan rapportera dem? Orka liksom!

A1: Man kan köra TEAM mot TEAM samt TEAM versus AI (coop). (Kunde man åtminstone i trean)
A2: Handfängsla -> Tryck på USE när du tittar på dem. Liksom, hur svårt är det? Raden där det står "press USE to report blargablarg" hamnar över hela skärmen precis när man handfängslat personen i fråga.