World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på Rogues?
Varför skulle inte dom få vara med?

Nu blir jag lite rädd.

Jag har aldrig fått ett Nej hittils.. Senaste dungeon var maraduo. Tycker det flyter på. Lite heavy Rune Bandage så klarar jag mig

Permalänk

Rogues är skitbra att ha med i high-endinstanser. De som säger annat har inte spelat med bra Rogues. Om man kör BS/Ambush-build eller SS-build så gäller detatt speca om till PvE eller combatbuild. Betydligt effektivare i högre instanser och mer eftertraktat också. Dessutom så finns det något som heter FEINT FEINT och FEINT som många Rogues inte ens verkar ha valt att använda. Att banka på med högdamage maces och kör coldbloodevis är som att be om stryk. De rogues som gör det i highendinstanser får skylla sig själva.

Permalänk
Medlem

Hur funkar "gäst accountet"??

Hej jag fick mitt WoW nu i fredags och det står att jag har fått en "gästaccount".... Och min fråga är hurvida det här gäst kontot funkar. Jag menar kan man helt enkelt använda det som ett vanligt konto dvs kan man betala på det och använda det efter 10dagars trailen???

// Mkt tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Rogues är skitbra att ha med i high-endinstanser. De som säger annat har inte spelat med bra Rogues. Om man kör BS/Ambush-build eller SS-build så gäller detatt speca om till PvE eller combatbuild. Betydligt effektivare i högre instanser och mer eftertraktat också. Dessutom så finns det något som heter FEINT FEINT och FEINT som många Rogues inte ens verkar ha valt att använda. Att banka på med högdamage maces och kör coldbloodevis är som att be om stryk. De rogues som gör det i highendinstanser får skylla sig själva.

Feint fungerar aldrig för mig i alla fall

Sjukt irriterande

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Feint fungerar aldrig för mig i alla fall

Sjukt irriterande

Beror ju på hur mycket skada man har gjort och hur de andra i gruppen ligger till, kör man med mycket rupture och garotte istället för 5 pts combo eviscs får man väldigt sällan agro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Beror ju på hur mycket skada man har gjort och hur de andra i gruppen ligger till, kör man med mycket rupture och garotte istället för 5 pts combo eviscs får man väldigt sällan agro.

Jo det är sant, men jag kör gärna en 5cp eviscerate + cold blood, den gör så mysigt med skada

Antar att jag får skylla mig själv om jag får agro

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk

Honour system på fredag alltså.. hmm, fixar man att levla en shaman 7 levlar tills på fredag? Har full rested bonus då jag kör lite men min UD mage. Blir hårt som fan.. vart ska man grinda när man e level 53? Burning stepps?

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Bild på min lilla ambush rogue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Jo det är sant, men jag kör gärna en 5cp eviscerate + cold blood, den gör så mysigt med skada

Antar att jag får skylla mig själv om jag får agro

Och när du blir blacklistad för den attityden är det inte så roligt längre

Permalänk
Medlem

Honor systemet verkar inte vara så populärt om man läser på det amerikanska forumet, eftersom man får honor efter hur mkt skada man gör!

Finns tydligen vissa klasser som är totalt överlägsna så som mages/warlocks då dom kan DoTa det mesta i en grupp, så får dom givetvis också betydligt mycket mer skada än var en warrior/paladin/shaman får. Rogues gömmer sig i skuggorna som vanligt!

Permalänk
Medlem

Re: Hur funkar "gäst accountet"??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av warzy
Hej jag fick mitt WoW nu i fredags och det står att jag har fått en "gästaccount".... Och min fråga är hurvida det här gäst kontot funkar. Jag menar kan man helt enkelt använda det som ett vanligt konto dvs kan man betala på det och använda det efter 10dagars trailen???

// Mkt tacksam för svar

Nej... Du måste köpa spelet och skriva in en riktig key för att kunna forstätta spela efter 10 dagar...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Jag får grupper vare sig jag vill eller inte. Verkar vara den enda engelsktalande holyspeccade priesten i hela realmen. Resten är greker eller ita???

Vad är på er todo-lista förresten?

1. Fixa UBRS-nyckeln.
2. Fixa resterande delar av devout.
3. Fixa en bättre staff.
4. Prayer of Fortitude.
5. Öva alchemy.
6. Fixa en epic mount.
7. Corpsecampa Havoc, Rexxarx, Ancor, Flex, Banned, Ualene, Klimarax, Sanni, Shaphire, Arkan, Radriel etc (haha, ja jag skriver ner).

(MC > all)

1. Fixa onyxia keyn
2. Se söt ut i för guildmates så jag kan få nemesis skullcap om den droppar av onyxia
3. Alchemy och fishing -> hundra (droppade skinning två dagar sedan)
4. Maxa alla weapon skills (unarmed med)
5. Resterande delar av dreadmist (inte för att jag _måste_ ha dem utan för looks)
--patch--
1. Fixa warlock epic mount
2. Jaga ner stackars utrotnings hotade alliance på stormscale för att få honour points

Visa signatur

-You Thought This Would Be A Kickass Signature Didn't You ?
-Though Luck.. (http://www.little-gamers.com)
Getekha 60 Orc Warlock @ Stormscale

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Vad är det för fel på Rogues?
Varför skulle inte dom få vara med?

Visst behövs rogues, men det räcker med en. Det finns för många, alldeles för många. Det är nästan omöjligt att hitta grupper till instancer.

Jag började på en priest för några dagar sedan, är bara L22 än. Senast igår när jag var i Wetlands så undrade en grupp om jag ville hänga på till Stockade. ska det vara.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

http://www.wowpm.com/view_profile.html?num=2342

Permalänk

Bara jag som inte kan logga in? - det står att dom har inloggningsproblem :S

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hur funkar "gäst accountet"??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Nej... Du måste köpa spelet och skriva in en riktig key för att kunna forstätta spela efter 10 dagar...

Okej.... men tack för svaret Kazen!! Tänkte nämligen ge gäst accountet till min polare så han slapp beställa WoW men det går ju inte så bra då......

Jag har nämligen hört vissa rykten om att man kan fortsätta spela på gäst accounten om man forsätter att betala på det, Men man måste alltså isf regga en orgkey till det då......
Men jag kan ju iaf spela (Jag har ju orgkey )

Permalänk

Har läst på amerikanska wow-forumet att alla är enormt besvikna på honor system, folk får inte vara i fred i mer än 3 minuter innan en grupp på 10-20 pers gankar hela tiden.

Permalänk
Medlem

Bild var det

http://wow.allakhazam.com/profile.html?94631

Visa signatur

blubb

Permalänk
Medlem

Tycker det är för stor levelrange på honor systemet. Om jag förstått det rät får alltså en level 60 nhomur points när han smeker en 48 ?

Det är väll inte så mycket ära i det ?

Eller har jag misstolkat det ?

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Tycker det är för stor levelrange på honor systemet. Om jag förstått det rät får alltså en level 60 nhomur points när han smeker en 48 ?

Nej, du har inte misstolkat det, så länge en spelare inte är "grå" så får man honor!

Permalänk
Medlem

Är Account managment nere? Försöker lägga in nya VISAkortet och kommer inte in på den sidan.

Edit:
Fungerade nu men vad segt det var.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

vilket är underbart fatta va skönt o ha en raid grupp.. visst går det segt.. men 0 risk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^

En som har lvl 60 får inga poäng. Fiendens lvl är grå..alltså ingen honour eller xp (om det vart en mob). Om jag fattat det rätt..
MEN.... om ni är 5 st lvl 55 i party som gankar en lvl 60 (som är totalt chanslös) så får ni honour points för den skadan ni gett i förhållande till leveln på fienden. Det är ingen ära i det heller men det belönas :/
Det kommer bli gängslakt på alla solo highlevels...var så säkra.
Ångrar lite att jag inte tog det lugnare med levlingen..

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

en 48 är grön för lvl 60s (mig )

edit: skall dubbelkolla bara för att alla andra inte verkar hålla med...

Permalänk
Medlem

Ingulf har rätt, han kan gå och slakta stackars 48or och få honor för det. Visserligen inte lika mycket som han skulle få om han dödade en 60. Men fortfarande honor.

Så man kan ju se det så här. en fight mot en level 60, tar ganska lång tid. men ger en hel del honor.

Medans en fight mot en level53 tar inte speciellt lång tid alls, men genererar minde "honor". Troligtvis kommer det ligga runt där för mest honor/timme.

Vilket är rent skit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RokkeR

Lirar på Dunemaul, någon mer som spelar på denna server?

Hehe, jag har min shaman på dunemaul, prepare to get owned!

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Hedersmedlem

Dags att fixa nytt tvåhandsvapen? Jag har 0,4 mindre DPS på mitt enhandssvärd

Handskar och Legs är rätt fina dock, handskarna är bättre än mina PvE-handskar :-/

Du kör en total Mortal Strike-build eller?

Dedär svärdet har jag. Har försökt farma Stratholme efter ett till, men verkar vara mycet dålig dropchans. Två stycken i Dual Wield vore inte helt fel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Jag får grupper vare sig jag vill eller inte. Verkar vara den enda engelsktalande holyspeccade priesten i hela realmen. Resten är greker eller ita???

Vad är på er todo-lista förresten?

1. Fixa UBRS-nyckeln.
2. Fixa resterande delar av devout.
3. Fixa en bättre staff.
4. Prayer of Fortitude.
5. Öva alchemy.
6. Fixa en epic mount.
7. Corpsecampa Havoc, Rexxarx, Ancor, Flex, Banned, Ualene, Klimarax, Sanni, Shaphire, Arkan, Radriel etc (haha, ja jag skriver ner).

Jag får också grupper väldigt lätt, det verkar vara rätt stor brist på Warriors på min server.

Min To-Do-lista är:

1. Epic Mount (ca 150g kvar)
2. Köra UBRS så jag kan fortsätta min Onyxia-questserie
3. Fixa bättre wrist, handskar, legs och back
4. Ta Kazzak och Azuregos (kanske blir i helgen)

*Bonus - fixa ett totalt rouge-set för min Warrior, och på så sätt skapa en Rouge-Warrior som crittar äckligt ofta. Vad tror ni om min idé? Har cirka 20% critchans med plate nu och fury-build, och eftersom jag tjänar cirka 1% critchans med 20 agility lär jag kunna minst nå 30-35 critchans bara på att plussa på agility-gear, sen har vi allting som ger +1/2% critchansföremål också. Vi får se, men jag överger inte min totala damage-warrior

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

Dunemaul här med! Även på Warsong!

Känns lite snurrigt att fara mellan gubbarna!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Nice Mage:P..coolaste jag sett pålänge:D..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Dags att fixa nytt tvåhandsvapen? Jag har 0,4 mindre DPS på mitt enhandssvärd

Handskar och Legs är rätt fina dock, handskarna är bättre än mina PvE-handskar :-/

Du kör en total Mortal Strike-build eller?

Dedär svärdet har jag. Har försökt farma Stratholme efter ett till, men verkar vara mycet dålig dropchans. Två stycken i Dual Wield vore inte helt fel

Jag får också grupper väldigt lätt, det verkar vara rätt stor brist på Warriors på min server.

Min To-Do-lista är:

1. Epic Mount (ca 150g kvar)
2. Köra UBRS så jag kan fortsätta min Onyxia-questserie
3. Fixa bättre wrist, handskar, legs och back
4. Ta Kazzak och Azuregos (kanske blir i helgen)

*Bonus - fixa ett totalt rouge-set för min Warrior, och på så sätt skapa en Rouge-Warrior som crittar äckligt ofta. Vad tror ni om min idé? Har cirka 20% critchans med plate nu och fury-build, och eftersom jag tjänar cirka 1% critchans med 20 agility lär jag kunna minst nå 30-35 critchans bara på att plussa på agility-gear, sen har vi allting som ger +1/2% critchansföremål också. Vi får se, men jag överger inte min totala damage-warrior

Får jag fråga varför man kör damage warrior? Är det inte bättre att ta en high dps gubbe från början då?

Visa signatur