Nintendo 64 klarar den RGB?

Permalänk
Medlem

Nintendo 64 klarar den RGB?

på ett annat forum så diskuterade vi om det gick å använda RGB-kabel på nintendo 64. vi var inne på att man kunde använda game cube rgb kabeln till n64. var även prat om att n64 pal inte kan köra rgb vilket är synd om det är så.

frågan är kan man köra ett nintendo 64 med en rgb kabel utan problem eller kan man moda den så man kan göra det.

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Använder jag min RGB kabel till Gamecube på 64:an så blir bilden helt svart. Stänger jag däremot av RGB signalen via min Scartfördelare så får jag bild.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Använder jag min RGB kabel till Gamecube på 64:an så blir bilden helt svart. Stänger jag däremot av RGB signalen via min Scartfördelare så får jag bild.

okej, då kan jag tänka mej att det är nintendo som har strypt n64 pal från rgb. amrikanska ska tydligen klara det. men jag har hört att man kan fixa detta om man öppnar den å ändrar på nåt. någon som vet hur man skulle kunna få rgb på 64:an?

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

vad skulle det bli för skillnad om du bytte sladd?

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

en rgb sladd ger mycket bättre bild ocg färg, och ned tanke på att N64 lider av pastelfärg grafik så skulle nog en rgb sladd gör underverk för N64 som är den konsollen som sladden skulle göra störst skillnad på.

rgb sladd funkar så att den skicka röd grön å blå i ollka sladdar medans en vanlig köra allt i samma, och då blir det sämmre bild.

rgb för N64 vore toppen alltså!

Visa signatur