Permalänk
Musikälskare

Kan man ha denna som startknapp ?

Tryckströmställare i metall, IP68, vandalsäker

http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elf...

Kan man det?

ELFA är en vetenskap att länka ifrån

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Det där ser ut som en vanlig knapp som vissa har som start/reset knapp.. Mer fakta tack

Permalänk

Har för mig att det är en vanlig knapp... vet dock ej om den är återfjädrande men det är den nog... Om du bor nära en elfa affär så fråga .. de hjälper dig nog gärna, så för du se hur den ser ut irl också.

Visa signatur

I like my women how I like my wiskey....
12 years old and mixed up with coke!

Permalänk

jag tror att du kan ha den efter som jag har sett den på en annan dator här på forumet bara den är återfjädrandet "ej fördröjd" så det ska gå ..kostar den under 50 kr så pröva annars gå tillbaka o säg att du tog fel storlek och ska återkomma

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Om det är en "momentan slutande" så funkar den.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Om det är en "momentan slutande" så funkar den.

Kontaktfunktion: 1-pol slutning, momentan

menas är inte haj på detta men gissar på att det är slutande

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Ja , den fungerar ..

Permalänk
Musikälskare

Kan nu intyga att den fungerar !

Alla som undrar, den funkar !

Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Kan nu intyga att den fungerar !

Alla som undrar, den funkar !

Det hade räckt om du frågat mig på MSN

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Det hade räckt om du frågat mig på MSN

Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Det enda kravet för att den ska kunna funka som power/reset-knapp är att den är s.k återfjädrande/monentan, annars om knappen har ett läge då den är innetryckt så kommer ju datorn stänga av sig bara

Det enda knappen gör är ju egentligen att den kortsluter de 2 pinnarna på moderkortet så den startar upp

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Det enda kravet för att den ska kunna funka som power/reset-knapp är att den är s.k återfjädrande/monentan, annars om knappen har ett läge då den är innetryckt så kommer ju datorn stänga av sig bara

Det enda knappen gör är ju egentligen att den kortsluter de 2 pinnarna på moderkortet så den startar upp

För den händige går det att göra om en sådan knapp du menar med ett låst läge, till en momentanbrytare. För det mesta är det bara att klippa av en liten flärp som gör att den sätter fast sig mot en krok eller liknande Simpelt förklarat.

Annars går det ju att först slå till och sen slå ifrån snabbt så startar ju datorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia

Annars går det ju att först slå till och sen slå ifrån snabbt så startar ju datorn

Det kanske till och med skulle varit bättre.? det har hänt några gånger att jag har tyckt på startknappen, för å snabbt trycka av den igen. och det har jag fått ifrån dubbelklickandet på musen:P hehe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte en helskum knapp för ett par dagar sedan. Man var tvungen att trycka in knappen två gånger för att datorn skulle starta. Problemet var att datorn stängdes av tre sekunder senare. Bytte startknapp och allt fungerade igen.

Dock inte samma knapp som du frågade om.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.