Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag förstått det som så har det nästan blivit ett nytt spel, mer eller mindre... frågan är dock bara hur många som stannar kvar nu...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

CU har fått mig att komma tillbaka efter ett drygt halvår.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawHead
CU har fått mig att komma tillbaka efter ett drygt halvår.

Vilken server spelar du på?
Kan väl meddela hur det ser ut numera, om det tappats av eller om det är myckt folk fortfarande...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Heh, var liten skillnad efter patchen, tar nor ett tag innan man har vant sig vid det nya systemet

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk

Så, nu när Combat Upgrade är här förmodar jag att TEFs är borta? Visst ingick det i det nya systemet?? Neutrala blir Civila, Coverts blir Combatants och Overts är numera Special Forces?

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Kan väl meddela hur det ser ut numera, om det tappats av eller om det är myckt folk fortfarande...

Hmm det är ett nytt spel. Allt är numera levelbaserat a´la WoW. Ikoner och emotes är med nya vilket ger ett barnliknande interface. Spelet är väldigt buggigt, tex jedis har inte längre nån "cost" på sina moves. Alltså dom har nästan aldrig slut på force. Bhs måste ha en bombdroid för att vinna mot jedis annars är man körd. Pve är helt sunk. En jedi blev tripple incap (död) av quenkers. Han hade fullt template

Mycket buggar finns det.

Jag skrev på forumet "can the moderator that deleats all the leaving threads please contact me" - jag ville fråga lite varför osv men inte i forumet. I alla fall, 30 sekunder senare så var jag bannad från forumen i 6 dagar. Dom som tycker sweclockers är stränga kan ju ta och ta en funderare.

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk

Öh, levelbaserat? Det är det väl ändå inte o.O

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
Europe-Chimaera får sig en 7 dagars rollback.
http://forums.station.sony.com/swg/board/message?board.id=Chi...

Fy fan, tur att man inte spelar längre för det där hade garanterat fått mig att lämna.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
Hmm det är ett nytt spel. Allt är numera levelbaserat a´la WoW. Ikoner och emotes är med nya vilket ger ett barnliknande interface. Spelet är väldigt buggigt, tex jedis har inte längre nån "cost" på sina moves. Alltså dom har nästan aldrig slut på force. Bhs måste ha en bombdroid för att vinna mot jedis annars är man körd. Pve är helt sunk. En jedi blev tripple incap (död) av quenkers. Han hade fullt template

Mycket buggar finns det.

Jag skrev på forumet "can the moderator that deleats all the leaving threads please contact me" - jag ville fråga lite varför osv men inte i forumet. I alla fall, 30 sekunder senare så var jag bannad från forumen i 6 dagar. Dom som tycker sweclockers är stränga kan ju ta och ta en funderare.

Ehmm oj då... Men det speglar väl också problemen de har, folk lämnar spelet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Fy fan, tur att man inte spelar längre för det där hade garanterat fått mig att lämna.

Jag spelar på Europe-Chimaera och det där var det som pushade mig över gränsen. Mina konton går ut om en vecka och jag kommer inte att förnya dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Chimaera-Europe

Kan säga att jag inte spelat sedan i september, och inte har kommit igång ännu.. Men en utav orsakerna till att jag lämnade då var den feta obalansen i spelet. Med "rätt" template klarade man allt. Dessutom gjorde folk inget annat än att buffa och jaga i sologrupper.

SWG har mycket goda förutsättningar för interaktion mellan spelare, som försvann i det gamla systemet. Det enda folk gjorde var att grinda järnet, vilket jag tycker är trist. Sedan kan ingen förneka att det är mycket buggar mm med CU, men det är ofrånkomligt med en så omfattande omstrukturering.

Angående levels så är det väl mer som en fingervisning om hur bra/dålig en toon är (läs hur många skillpoints man har gjort av med). Inte ett renodlat lvl-system där man efter 1000 xp går upp en level och blir genast mycket bättre. Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Permalänk

Rätt! Jag gillar det! Som master weaponsmith tjänar man grova pengar nu efter CUn!

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk

Hoppas man kan tjäna XP också, alltid tyckt att man får på tok för lite XP av att crafta - både själva proceduren samt när någon använder ens föremål.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Chimaera-Europe

Kan säga att jag inte spelat sedan i september, och inte har kommit igång ännu.. Men en utav orsakerna till att jag lämnade då var den feta obalansen i spelet. Med "rätt" template klarade man allt. Dessutom gjorde folk inget annat än att buffa och jaga i sologrupper.

SWG har mycket goda förutsättningar för interaktion mellan spelare, som försvann i det gamla systemet. Det enda folk gjorde var att grinda järnet, vilket jag tycker är trist. Sedan kan ingen förneka att det är mycket buggar mm med CU, men det är ofrånkomligt med en så omfattande omstrukturering.

Angående levels så är det väl mer som en fingervisning om hur bra/dålig en toon är (läs hur många skillpoints man har gjort av med). Inte ett renodlat lvl-system där man efter 1000 xp går upp en level och blir genast mycket bättre. Rätta mig om jag har fel.

Det var det som fick mig att lämna spelet, alla skulle köra solo... Meningen med ett MMORPG är ju att man ska spela med andra...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var det som fick mig att lämna spelet, alla skulle köra solo... Meningen med ett MMORPG är ju att man ska spela med andra...

Exakt! Så jag ger det en ny chans nu efter CU. Vill jag lira själv och kunna feta trix kan jag lika gärna köra KOTOR...

Kör ev igång i dagarna, kan posta om mina erfarenheter här då.

*EDIT*

Ok, har nu kört i ca två veckor och jag tänker stanna. CU har inte, som vissa hävdar, sabbat spelet. Tvärtom är det roligare att spela nu. De 'farliga' planeterna är livsfarliga om man är ute på egen hand och de andra är bara farliga

Helt nytt fokus på gruppaktiviteter och gruppers xp och betalning på missions är resor bättre än tidigare. Man får dessutom xp bonus om man jagar i grupp. Vissa småsaker återstår att fixa, men på det hela är det ett rejält ansiktslyft utan att ta bort starwarskänslan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter ytterligare några veckors lirande. Hur har spelet utvecklats? Är det mindre folk som spelar? Fler? Har ni några ytterligare detaljer att dela med er av? Har läst på officiella forumet att många har lämnat spelet, p.g.a. CU:n. Men som alla vet hörs whiners mest och jag undrar om det verkligen är så illa som det verkar... Intrycket man får är att 75% av alla spelare har sagt upp sina accounts i protest...

Spelade själv en 14-dagars trial förra sommaren och tyckte att det var riktigt roligt, men fick aldrig tummen ur och köpte det... Funderar dock på att spela bort denna sommar med SWG:TE... ( http://www.webhallen.com/prod.php?id=42490 )

Visa signatur

I'm the operator with my pocket calculator

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja veta en grej, vad händer med ens items som är i ens hus om man slutar betala hyran och underhåll? Slutade nämligen spela för länge sen men hade massa värdefulla items i mitt hus men orkar inte komma tillbaka utan dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Skulle gärna vilja veta en grej, vad händer med ens items som är i ens hus om man slutar betala hyran och underhåll? Slutade nämligen spela för länge sen men hade massa värdefulla items i mitt hus men orkar inte komma tillbaka utan dom.

Om dina pengar tar slut är det kört. Huset och alltin i det försvinner. Men det kan vara så att det tas pengar från din bank om de i huset tar slut, lite osäker på det..

När jag kom tillbaka hade jag 6 dagar till godo på mitt ena hus. Snacka om flyt!

Jag kan nog säga att det är mindre folk allt som allt nu, men så var jag borta i sex månader också.. Framför allt finns det mer content nu i form av quests med lite roliga belöningar. Dessutom har ju vapen och skills jämnats ut så att det inte är lika stor skillnad som innan. Däremot vimlar det fortfarande av jedis lite varstans, vilket jag tycker är trist.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Om dina pengar tar slut är det kört. Huset och alltin i det försvinner. Men det kan vara så att det tas pengar från din bank om de i huset tar slut, lite osäker på det..

När jag kom tillbaka hade jag 6 dagar till godo på mitt ena hus. Snacka om flyt!

Jag kan nog säga att det är mindre folk allt som allt nu, men så var jag borta i sex månader också.. Framför allt finns det mer content nu i form av quests med lite roliga belöningar. Dessutom har ju vapen och skills jämnats ut så att det inte är lika stor skillnad som innan. Däremot vimlar det fortfarande av jedis lite varstans, vilket jag tycker är trist.

Ok jag lämnade spelet ungefär 3 månader efter det släpptes och jag var inte så stormrik att jag kan täcka upp så lång tid i underhåll eftersom jag hade det mesta av min förmögenhet investerat i items som låg i mitt hus :/ Bland annat ett komplett Storm Trooper armorset och en annan fin armor + en svindyr craftingstation och massa annat. Känns lagom kul att grinda till sig en till ST-armor.

Permalänk

Startade just upp mitt ett år gammla account igen, ska ge SWG enchans till (laggade fett med min gammla dator). Ifall jag tycker det är kul igen så köper jag expansion packen. Så att man kunde köpa expansion packet genom dom, smidigt....

Permalänk

När jag lämnade spelet (4e mars) för att åka ner till grekland fungerade det såhär med hus:

Hus går genom följande tre stadier.
1. Maintenance dras från pengar du matat in i huset
2. När pengarna i huset dras dom direkt från din bank, vid varje tillfälle får du ett mail om att pengar dragits.
3. När pengarna i ditt hus tar slut blir huset "condemned". Vet inte om det är så det kallas men det betyder att ingen, inte ens spelaren själv, kan gå in i huset förräns en reparationskostnad har betalats in.

Så om du är borta väldigt länge men hade massa pengar i banken är det ingen fara. Om vi antar att du har ett litet hus så hade 50k räckt i ett halvår t.ex.... Det är värre om du slängt upp en PA hall nånstans

Jag kan inte svara på om dina hus är kvar ifall du har deaktiverat ditt konto. Finns några sorts regler för det men dom har aldrig intresserat mig så jag är inte påläst nog att berätta hur det står till

Vad det gäller spelets nuvarande status så har jag, utav mina guildkamrater, fått höra att oldschool folk som var med innan doc buffs, solo groups och allt det älskar CU men dom riktiga färskingarna tycker inte alls om det.
Ni som kommer ihåg grupperna med 10+ pers som krävdes för att döda baz nitches på dathomir vet vad jag menar.

För övrigt har dom slagit alla Jedi riktigt hårt med nerfbaten, många köra vanliga templates med Jedi Defender skills nu för att en Jedi Knight kan inte mäta sig i styrka med t.ex. en master rifleman.
Vilket jag själv tycker är helt fel, men sen är jag ju inte helt opartisk heller

Jaha, och om det är någon som lirar på Eclipse kan ni väl tjoa
De svenskar från servern jag kände har antingen slutat spela eller bytat till nån kass EU-server

Permalänk

Jag fattar inget längre, sluta spelet för ett år sen och nu kan jag inte använda de vapen jag kunde då. Någon som spelare på Euro- Chemera eller vad den heter som kan lära upp mig igen? Heter KalleKofot.

Permalänk

Gör en ny karaktär på Eclipse så kan jag lära dig när jag kommer tillbaks i Juni

Om du inte är sugen på eclipse så häng på nåt schysst guild bara, allt blir så mycket lättare om man har lite polare att lira med.

Permalänk

Ja funderar på att starta någon annanstans, detta funkar inte jag måste börja från början. Alla pistoler jag kunde använda sist kräver master pistoleer nu....grymt surt.

Permalänk

Börja om på Eclipse och bli rebell så kan du hänga på guildet jag lirar i. Otroligt skönt gäng... ganska pvp inriktat guild men man måste inte om man inte vill.

Ta en titt på vårt forum om du är sugen
http://www.spirotris.com/gun/

Permalänk
Medlem

Trial

vart kan man hitta en trial. har för mig det fanns en 14 dagars.

Lirade det i 2 år men slutade då Jedis blev en folksjukdom
sugen på att gå in igen o se hur det är nu, lade pengar för ett år på huset så det står nog kvar

Permalänk

Vet inte om det finns trial längre... kolla på fileplanet eller starwarsgalaxies.com

Om jag inte är helt ute och cyklar så är spelet 2 år gammalt om drygt 1½ månad. Releasen var runt 20e Juli 2003.

Jedi blev en folksjukdom för drygt 5 månader sen... och nu mer är alla och hans mamma Jedi i SWG, men efter CU är det många som har gett upp om jag fattat det rätt. Jedi är helt enkelt inte värt besväret längre då man blir alldeles för vek när man väl är där.

Om du lirade efter release så tror jag, eller mina in-game polare iaf, att du kan gilla hur SWG ser ut efter CURB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpiroTris
Vet inte om det finns trial längre... kolla på fileplanet eller starwarsgalaxies.com

Om jag inte är helt ute och cyklar så är spelet 2 år gammalt om drygt 1½ månad. Releasen var runt 20e Juli 2003.

Jedi blev en folksjukdom för drygt 5 månader sen... och nu mer är alla och hans mamma Jedi i SWG, men efter CU är det många som har gett upp om jag fattat det rätt. Jedi är helt enkelt inte värt besväret längre då man blir alldeles för vek när man väl är där.

Om du lirade efter release så tror jag, eller mina in-game polare iaf, att du kan gilla hur SWG ser ut efter CURB.

felberäkning av mig sorry. jag började lira när det släpptes i USA (import) alltså sommaren 2003
slutade lira i hösten 2004 .

har kollat starwarsgalaxies.com och MMORPG.com där fins inget
Fileplanet - Star Wars Galaxies: An Empire Divided FREE 14-Day Trial [Inactive]

Permalänk
Medlem

Finns fortfarande en del "issues" även efter CU, såsom turrets som skjuter vansinnes fort när den är bemannad och nu även jedi som "stackar" avoid incap skillen på raken och "spice" som man kan "stacka" på rak också... Hoppas dom fixar de sakerna snart

Fast till det positiva! Nu i dagarna kommer snart patchen som möjliggör flera passagerare på fordonen i swg
Även ett par nya racermojänger följer också med

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core