StarWars Galaxies!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
Jag beställde spelet och aktiverade det men upptäckte att min dator lagar ur totalt. En ny är på väg, men spelet är obrukbart för tillfället. Kan jag "pausa" mitt konto så att min betalda tid inte används?

Om du just beställt hem spelet o börjat spela på det så har du från början 30dagars testperiod, om du tar "unsubscribe" dvs avbeställer prenumerationen som tar pengar från ditt kreditkort varje månad så "pausar" du spelet tills vidare du kan spela det igen.

Men om 30dagarna har gått så har dom tagit pengar redan för de kommande 30dagarna.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
Hehe denna tråd kommer sluta som "minnenas tråd". Alla de otroligt roliga timmar man laggt ner på swg. Jag ångrar inte en sekund.
Själv tror jag som Najk att det kommer nog hålla ett par år till. StarWars fan finns det ju fortfarande och det kommer ju fler hela tiden.

Jo minnen är allt jag har kvar just nu. Slutade spelat starxs efter CU landade och saknar SWG redan, eller saknar mest alla gammla guild (JEA) och allt kul man gorde med dom.
SWG var så grymt komplext och det fanns så mycket grejer att göra, inte bara strida för att sammla xp för att komma ytterligare en level högre (i för sig så gorde man det ett "par" dagar när man skulle göra om sin template eller grinda force xp).
Fast innan jag lämnade så gav jag bort alla mina prylar och crediter till guild'et (enbart min donation till staden betalade underhållet för staden i över 1 år ) så det känns lite hopplöst att komma tillbaks nu utan ett öre på fickan. Samt att innan CU kom live så hade jag ändrat min template till en mer CU annpassad template, vilket så klart försvan i rolebacken dom körde på min server och innan jag slutade så gjorde jag bara en respec så jag kunde röra mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Jo minnen är allt jag har kvar just nu. Slutade spelat starxs efter CU landade och saknar SWG redan, eller saknar mest alla gammla guild (JEA) och allt kul man gorde med dom.
SWG var så grymt komplext och det fanns så mycket grejer att göra, inte bara strida för att sammla xp för att komma ytterligare en level högre (i för sig så gorde man det ett "par" dagar när man skulle göra om sin template eller grinda force xp).
Fast innan jag lämnade så gav jag bort alla mina prylar och crediter till guild'et (enbart min donation till staden betalade underhållet för staden i över 1 år ) så det känns lite hopplöst att komma tillbaks nu utan ett öre på fickan. Samt att innan CU kom live så hade jag ändrat min template till en mer CU annpassad template, vilket så klart försvan i rolebacken dom körde på min server och innan jag slutade så gjorde jag bara en respec så jag kunde röra mig.

Hehe jag kommer allt ihåg dig och det är det som skiljer swg rån många andra mmorpg. Det är så mycket mer än bara grinda-xp-grinda-xp-grinda-xp. Detta innan rollbackaen med. Pratar du med en csr nu så får du tillbaka alla skillpoints och alla grejer som du loosade genom rollbacken. Lite sånt småkraffs. Men JEA burkar ju vara snälla gossar. Ber du dom lite snällt att få lite pengar och en armor och en pickadoll eller vad du nu har för template så kan dom ju säkert ordna det. Om jag inte har helöt fel heller så har jag en massa armorgrejer som du kan refitta till ny battlearmor och dylikt! Rifles har jag nog några men de flesta ligger på mitt andra konto som inte är aktivt nu. Men jag har för mig att jag har en del i mitt hus

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

whitetiger:
sparas tiden som jag har kvar på mina 30 dagar prövotid?

Permalänk
Citat:

whitetiger:

nej den ska inte göra det. den drar så fort du aktiverat ditt konto

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk

Jag har blivit mer och mer intresserad av spelet nu,
Så jag tänkte beställa det det men innan har jag några frågor ,

hur är AI i spelet? Hur/vad kan man göra? Är det som ett EXP Spel eller lite Utmaning oxå?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

whitetiger:

Nej det gör den inte, de går på varje dag, men sedan, om du unsubscribat (ursäkta svengelskan) så dras det inga mer pengar från ditt konto

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X
Jag har blivit mer och mer intresserad av spelet nu,
Så jag tänkte beställa det det men innan har jag några frågor ,

hur är AI i spelet? Hur/vad kan man göra? Är det som ett EXP Spel eller lite Utmaning oxå?

Ain är helt okej tycker jag. NPCerna attackerar den som gör mest dmg, ochspringer inte in i väggar osv. JAg tycker det är helt okej.

Du kan i princip göra vad du vill! Vill du slåss gör du det, vill du tillverka saker gör du det. Vill du dansa gör du det. Du kan skaffa hus och inreda med olika pryttlar. Vill du sätta upp en vendor och bli försäljare gör du det. Du kan gifta dig om du nu vill det. Det är ett otroligt fritt spel. Och det är du som bestämmer vad du vill hitta på med din karaktär.

Expn är okej. Just nu är det gruppa med andra personer och ge sig ut och döda djur. Utmaning visst är det det. När man kommer upp på lite högre skills så kan du börja pvpa och visst där är det utmaning så det bara skriker om det.

Du måste dock "expea" för att kunna bli något. Du behöver självklart inte hålla på att döda djur för att bli tex armorsmith, utan då får du crafta till dig de olika master boxarna. För det som skiljer sig mellan tex swg och wow är att wow är du baserad på ett levelsystem. I swg finns det ett levelsystem med men spelet baseras inte över huvud taget inte av det. Istället har du olika proffesions som du kan om du vill ble master i. De olika är tex swordsman, fencer, rifleman, pistoleer, bounty hunter, jedi, armorsmith, chef och skräddare.

Detta är bara ett fåtal yrken och det finns många fler att välja på. Spelet är oerhört stort så jag tycker verkligen du ska börja

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Nu har även jag skaffat spelet. Köpte The Total Experience för en vecka sedan, skapade en Ithorian, tog emot min BARC och levde rövare... Men nu har jag ett problem. Jag är inte riktigt nöjd med min karaktär. Funderar på att skapa en ny, men jag har ju redan tagit emot min BARC! Och den vill jag inte bli av med... Finns det någon ärlig swecare på Chimaera som är villig att agera mellanlager några minuter?

Det vore hemskt trevligt... Jag kan inte erbjuda någon direkt belöning, men jag hoppas att det går bra ändå...

Visa signatur

I'm the operator with my pocket calculator

Permalänk

Jag kan göra detta åt dig! Och jag lovar att inte ta den från dig. Prata med Namow när du är inne igen så fixar vi det

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Vilka härliga minnen man får när man läser igenom denna tråd igen! Kommer ihåg när jag hade mina storhetsdagar i SWG, så satt man x antal timmar/dag. Körde igång mitt konto tidigare i våras en kort stund, men jag hade svårt att komma in i spelet igen; de flesta polarna var borta (WoW), färr folk på servrarna (WoW) m.m.
Ändå, som någon tidigare sade, detta spel har en speciell plats i mitt hjärta, för så kul jag hade med det spelet har jag aldrig haft med något annat spel!

En intressant fråga i sammanhanget; Hur länge tror ni att detta spel kommer finnas kvar? Jag menar Dark age of Camelot finns ju fortfarande kvar, likaså Ultima Online m.fl. Jag tror det finns kvar ett par år till... med betoning på tror...

jag drömmer om en uppföljare. men SWG kommer nog stanna ett bra tag. många expansioner på gång ryktas det om.
skaffa precis total experience =D värt vartenda öre. skön speeder man fick med oxå.

btw najk. vad som gör SWG så speciellt från andra mmorpg (tror jag) är att det är ett väldigt socialt spel. lättsnackat etc. nog det som fastnat hos många. själv så tycker ja att det inte finns något bättre spel än SWG på mmorpg fronten

/MB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
jag drömmer om en uppföljare. men SWG kommer nog stanna ett bra tag. många expansioner på gång ryktas det om.
skaffa precis total experience =D värt vartenda öre. skön speeder man fick med oxå.

btw najk. vad som gör SWG så speciellt från andra mmorpg (tror jag) är att det är ett väldigt socialt spel. lättsnackat etc. nog det som fastnat hos många. själv så tycker ja att det inte finns något bättre spel än SWG på mmorpg fronten

/MB

Precis. Jag, till skillnad mot många andra, spelade spelet mycket för den sociala biten! Man var tvungen att samarbeta för att ta sig framåt. Sedan, efter några månader, när alla blivit uberbra, så började många köra solo helt plötsligt.
I början kunde man åka till Darthomir där de kunde stå hur mycket folk som helst och leta efter grupper till att jaga rancors. Man hoppade in i en grupp med typ 15 pers och gav sig ut. Mycket spännande. På slutet innan jag lade av fanns där inte en kotte, och de få som fanns där skrek typ att de ville ha solo-groups bara (ngt man försökt komma åt i nya CU vad jag förstått det som).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Precis så! Det enda jag kan reta mig lite på är att det numera bara kan vara åtta personer i en grupp.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kan göra detta åt dig! Och jag lovar att inte ta den från dig. Prata med Namow när du är inne igen så fixar vi det

Riktigt schysst. Har skickat ett mail in-game... Jag kommer vara online en längre stund idag, så jag hoppas att vi syns senare

Visa signatur

I'm the operator with my pocket calculator

Permalänk
Citat:

Precis. Jag, till skillnad mot många andra, spelade spelet mycket för den sociala biten! Man var tvungen att samarbeta för att ta sig framåt. Sedan, efter några månader, när alla blivit uberbra, så började många köra solo helt plötsligt.
I början kunde man åka till Darthomir där de kunde stå hur mycket folk som helst och leta efter grupper till att jaga rancors. Man hoppade in i en grupp med typ 15 pers och gav sig ut. Mycket spännande. På slutet innan jag lade av fanns där inte en kotte, och de få som fanns där skrek typ att de ville ha solo-groups bara (ngt man försökt komma åt i nya CU vad jag förstått det som).

Sologroups ar nagot som har funnits ett bra tag men savitt jag vet forsvann efter CU.

Hela iden med CU var ju att fa bort alla overmaktiga karakterer som kunde soloa i stort sett vilka mobs som helst. Och enl. uppgifter har dom lyckats ratt bra med det :>

En Jedi Knight kan med lite skicklighet soloa en level 82 mob, rancors borjar pa level 92 tror jag.

Har inte spelat sen CU men innan CU kunde jag utan nagra problem overhuvudtaget ta ner en 6-8 rancors samtidigt... om inte mer
Far vel se hur kassa mina karakterar ar ner jag kommer hem om ett par veckor :>

Permalänk
Citat:

En intressant fråga i sammanhanget; Hur länge tror ni att detta spel kommer finnas kvar? Jag menar Dark age of Camelot finns ju fortfarande kvar, likaså Ultima Online m.fl. Jag tror det finns kvar ett par år till... med betoning på tror...

För väldigt länge sedan, innan spelet ens hade släppts, så pratade man om en livslängd på 4 år.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Hoth expansionen sägs vara i produktion och även "capital ships" såsom star destroyers och corellian corvette att gå ombord på, kanske även styra.
Capital Ships:
http://homepage.mac.com/jevans12/iMovieTheater2.html

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Någon som kommit tillbaka och stannat efter CU?
Hur upplever ni spelet nu? Värt att börja igen?
Har säkert kvar mitt hus med alla fetingprylar som numera antagligen är värdelösa men kan ju vara kul att vara newbie igen.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag upplevde att rymdexpansionen var något tafflig, tyckte att de tsaknades lite. Visst var det kul att åka runt och fajtas, men jag ville se mer än bara fighting, t.ex. att man kunde utvinna mineraler från asteroider m.m.

Denna videolänk jag nu postar innehåller inget av detta, men däremot något som fick mig att skutta av glädje, och som, av publikens omdöme att höra, är något som verkar mycket lovande:

Watch and enjoy

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhiteTigeR
Hoth expansionen sägs vara i produktion och även "capital ships" såsom star destroyers och corellian corvette att gå ombord på, kanske även styra.
Capital Ships:

Citat:

Jag upplevde att rymdexpansionen var något tafflig, tyckte att de tsaknades lite. Visst var det kul att åka runt och fajtas, men jag ville se mer än bara fighting, t.ex. att man kunde utvinna mineraler från asteroider m.m.

Denna videolänk jag nu postar innehåller inget av detta, men däremot något som fick mig att skutta av glädje, och som, av publikens omdöme att höra, är något som verkar mycket lovande:

Watch and enjoy

Anyway, den filmen såg som sagt riktigt trevlig ut. Har jag inte fel så filmades den under fan-festivalen de hade för någon vecka sedan. Publiken var kanske det ända jobbiga i den filmen, för dom skriker ju verkligen åt allt.

Xtermni:
Ja, jag kom tillbaka nu efter en pause. CU är helt okej när man väl gett den en chans dock saknar jag det gammla systemet och hur det var. Men tiderna förändras det är bara att tugga i sig. Swg är fortfarande enligt mig det bästa mmorpget på marknaden. Och självklart är det alltid kul att vara nybörjare igen, i alla fall i 1 timme eller 2!

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Jösses så sugen jag blev efter den filmen!

Att få återuppta min tjänst åt Imperiet.
Ahhhh, att jag glömt precis allt. Undrar hur lång tid det skulle ta att "komma ihåg" allting igen, men det blir ju lite extra krångligt med tanke på CU.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Anyway, den filmen såg som sagt riktigt trevlig ut. Har jag inte fel så filmades den under fan-festivalen de hade för någon vecka sedan. Publiken var kanske det ända jobbiga i den filmen, för dom skriker ju verkligen åt allt.

Xtermni:
Ja, jag kom tillbaka nu efter en pause. CU är helt okej när man väl gett den en chans dock saknar jag det gammla systemet och hur det var. Men tiderna förändras det är bara att tugga i sig. Swg är fortfarande enligt mig det bästa mmorpget på marknaden. Och självklart är det alltid kul att vara nybörjare igen, i alla fall i 1 timme eller 2!

kan inte påstå att det är kul o vara nybörjare igen. hatar o att behöva fråga de som jag lärde upp när jag lirat sen US releasen. om hur allt funkar. kännner sig riktigt låg då
dessutom så har man missat så mycket, så man kan ju inget om professions längre. så är lite mysterium vad som är bäst.

ett tipps till ni som börjar. att kunna heala samtidigt som att göra hög skada är väldigt viktigt i pvp. och heala kräver bra mycket mer i CU är förr. om du inte vill heala 1/min då

angående JTL så tycker jag bara det är kul med flerspelarskeppen och sorusubben. har haft många roliga guildmöten där. men fightandet är rätt upprepande och jobbigt för handen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
kan inte påstå att det är kul o vara nybörjare igen. hatar o att behöva fråga de som jag lärde upp när jag lirat sen US releasen. om hur allt funkar. kännner sig riktigt låg då
dessutom så har man missat så mycket, så man kan ju inget om professions längre. så är lite mysterium vad som är bäst.

ett tipps till ni som börjar. att kunna heala samtidigt som att göra hög skada är väldigt viktigt i pvp. och heala kräver bra mycket mer i CU är förr. om du inte vill heala 1/min då

angående JTL så tycker jag bara det är kul med flerspelarskeppen och sorusubben. har haft många roliga guildmöten där. men fightandet är rätt upprepande och jobbigt för handen.

Jag kännde att i och med att man fick ta i tu med allt det där med proffesions och yrken, så föddes den dära kännslan som jag får av swg. Den där kännslan som inte rktigt går att förklara, en blandning mellan nyfikenhet och dummhet. Dom jag fråga i guildchatt skrattade bara åt mig och det var precis som att vara tillbaka i mos eisley och inte fatta hur fasen man fick ett mission eller brandy

Angående proffesions så är merparten Rifleman nu. Av de som var meleestackers så har det blivit nån trend att gå rifleman. Rifle gör otroligt mycket skada och har sina fördelar med root. Det som var lite sorglit att combat medic blev rätt nerfat så alla mina poisons blev värdelösa. Det känndes surt! Men som sagt det är ett i och för sig ett nytt spel i sig vilket gör det mer spännande att utforska de grejer som man gjorde som nybörjare

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det som var lite sorglit att combat medic blev rätt nerfat så alla mina poisons blev värdelösa. Det känndes surt! Men som sagt det är ett i och för sig ett nytt spel i sig vilket gör det mer spännande att utforska de grejer som man gjorde som nybörjare

Bahhh!
Alla som inte var CM, och hade en sådan emot sig i en strid, fullkomligen hatade dem!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Bahhh!
Alla som inte var CM, och hade en sådan emot sig i en strid, fullkomligen hatade dem!

Inte jag, jag var MRM och MD

Permalänk
Citat:

Bahhh!

Jag älksade cm. Helt klart det bästa yrket! Ahh, minnena flödar

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Citat:

Jag kännde att i och med att man fick ta i tu med allt det där med proffesions och yrken, så föddes den dära kännslan som jag får av swg. Den där kännslan som inte rktigt går att förklara, en blandning mellan nyfikenhet och dummhet. Dom jag fråga i guildchatt skrattade bara åt mig och det var precis som att vara tillbaka i mos eisley och inte fatta hur fasen man fick ett mission eller brandy

Angående proffesions så är merparten Rifleman nu. Av de som var meleestackers så har det blivit nån trend att gå rifleman. Rifle gör otroligt mycket skada och har sina fördelar med root. Det som var lite sorglit att combat medic blev rätt nerfat så alla mina poisons blev värdelösa. Det känndes surt! Men som sagt det är ett i och för sig ett nytt spel i sig vilket gör det mer spännande att utforska de grejer som man gjorde som nybörjare

Rifleman har inget root. Bara kneecap som är nästintill värdelöst. De som har Root(Stopping shot) har hämtat det från Pistoleer 0003 eftersom specials med några få undantag kan användas av alla vapen, dock kan naturligtvis inte melee skills användas av ranged och tvärtom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diversion
Rifleman har inget root. Bara kneecap som är nästintill värdelöst. De som har Root(Stopping shot) har hämtat det från Pistoleer 0003 eftersom specials med några få undantag kan användas av alla vapen, dock kan naturligtvis inte melee skills användas av ranged och tvärtom.

hehe se där ja mer än jag visste. MEn kan man inte blanda rifle/pistoleer och få en bra root men samt göra bra dmg med rifle. Låter ju som ett funktionsdugligt template. Om man drar in lite medic i den med så låter det ju ganska bra. Så länge en jedi inte har improved forcethrow som knockar ner målte måste det vara ett ganksa bra template för bounty hunters med. root-skjut-spring-root-skjut-spring nått dom flesta bounty huntersna jag har mött har saknat medic så dom kan inte4 heal sig själva vilket gör det lätt för en jedi som minst 500 dmg att få ner en bh, när de har medic och root dock blir det jobbigare!

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Citat:

hehe se där ja mer än jag visste. MEn kan man inte blanda rifle/pistoleer och få en bra root men samt göra bra dmg med rifle. Låter ju som ett funktionsdugligt template. Om man drar in lite medic i den med så låter det ju ganska bra. Så länge en jedi inte har improved forcethrow som knockar ner målte måste det vara ett ganksa bra template för bounty hunters med. root-skjut-spring-root-skjut-spring nått dom flesta bounty huntersna jag har mött har saknat medic så dom kan inte4 heal sig själva vilket gör det lätt för en jedi som minst 500 dmg att få ner en bh, när de har medic och root dock blir det jobbigare!

Problemet är att många Jedi nu har respecat till defender. Vansinniga heals. Några gjorde ett experiment. Jedi körde ett heal macro och healade fortare än vad en rifleman kunde åstadkomma skada. Till slut tar givetvis force poolen slut men kostnaden för heals är så låg att den räcker mer än väl tillräckligt länge för att besegra vilken BH som helst.

Därför jagar jag bara Padawans mellan 60 och 130k i belöning.

Permalänk
Medlem
Citat:

bästa är väl MBH/MRM/pistol 0404 just nu...
själv kör jag
doc 4034/cm 4000/MBH

riktigt bra mot jedis som healr sig hela tiden. man gör inte mycket skada men man kan hålla ut tills deras force tar slut sen ta ner dem. jag använder ett bra rifle til MBH