StarWars Galaxies!?

Permalänk

Har du inte sprungit på nån master rifleman / master defender Jedi än då?

Har en sån hybrid i guildet och han säger att det enda han inte tar i 1vs1 är Jedi knights... skamligt bra pvp template tydligen, så pass bra att dom troligtvis kommer att nerfa den

Permalänk

Jopp, dom snackar om att nerfa defender. Jag vågar därför inte ta den just nu för ugha om man måste grinda om allt igen =/

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
Jopp, dom snackar om att nerfa defender. Jag vågar därför inte ta den just nu för ugha om man måste grinda om allt igen =/

Hihi, jag har alltid siktat på MLS / MDef / 4004 Healer.... blir troligtvis den templaten också. Får väl se hur CU är 2 veckor kvar........... sen ska jag låsa in mig och spela

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpiroTris
Hihi, jag har alltid siktat på MLS / MDef / 4004 Healer.... blir troligtvis den templaten också. Får väl se hur CU är 2 veckor kvar........... sen ska jag låsa in mig och spela

haha, klaga inte för då ska jag be en moderator banna dig Grekland måste vara jäkla nice nu!

anyway, jag funderar på mpowers och nått mer. Powers har bra medlite cloak och dylikt vilket kan vara väldigt användbart när bhs har gaddat i ihop sig och går 5vs1. Detta gäller också när impsen går på med enorma trupper och jagar en från bestine till sunfall

well, jag är inte helt säker än får se när jag vågar grinda igen!

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk

Jösses vad sugen jag blir på återaktivera mitt konto när man läser här hehe.

Jag har inte spelat sedan CU. Jag loggade bara på och körde respec på min noob jedi, gav bort 60 miljoner crediter till 2 vänner i min guild och inaktiverade mitt konto utan att veta om jag skulle sluta helt eller ta en break.

Det lutar mot att det blir en break, eller åtminstonde att jag ska testa lite igen men kommer inte alls spela lika mycket så min jedi komer nog aldrig bli grym hehe.

Jag är så fruktansvärt trött på att grinda, CU verkar grymt, verkar bli mer det SWG jag velat ha, mer grouping t.ex för lite sånt när man kunde sola vad som helst :/ mer "rollspel" åt folket!

Jag kör på sunrunner, kanske skulle testa göra en spelare på en server med lite svenskt folk på

Men min "comeback" lär inte bli förns efter sommaren när det blir kallt ute, vore ju dumt att förstöra den kommanda semestern med swg

Visa signatur

It's all out there

Permalänk
Medlem

Jag har börjat lira litegrann men är totalt nolla på allt med mmorpg och swg överhuvudtaget Några tips/riktlinjer?

Permalänk

Jarefjall>> Visst er grekland nice, men jag har inte suttit vid min dator pa tre o en halv monad nu, for ett nolife som mig er det inte lett

Mpowers ska va rett nice nu har jag hort, force breach er en grymt bra skill... sen att cloak suger force och kan bli breachad er en annan sak. Jag tror mer pa att kora 5 friendly BHs tricket och grinda ferdigt din template.. sen kvittar det om du blir gankad av 5 BHs.

Alternativt kor du M enhancer och springer iveg sa fort dom kommer

Jymdis, specifiera din fraga lite mer sa er jag helt overtygad om att du blir overhopad med dessa tips och riktlinjer du soker :>
Lirar du pa eclipse kan ja hjelpa dig om en o en halv vecka eller so

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
Jag har börjat lira litegrann men är totalt nolla på allt med mmorpg och swg överhuvudtaget Några tips/riktlinjer?

Lite mer specifik vore bra ja

Annars har du några riktlinjer

Bounty Hunter - Alla är jedis nu + att du får 50k av mig när du dödar en viss person som nyss blivit jedi gäller alla här föresten!

Crafter - Guildarmor m.m är alltid uppskattat

Artisan - Ls resurses går åt nu. Sätt upp en vendor med det och du blir rik

Rifleman - Dmgdealer och en uppskattatd figur i pvp

ställ lite fler frågor så kan vi nog svara på dem!

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk

Kul att se att så många faktiskt spelar!
Den där Star Destroyerfilmen verkar riktigt lovande, fy sjutton vad coolt!

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk

stor publish på g nu. Publish 19 ser ut att bjuda på en del godis tycker jag

och ja försten jag har återaktiverat mitt gammla account Ioiny Or-Lo och spelar nu på honom för gammla guilden rDe (redDevils) har gjort en liten return! Så ni som addat Namow kanske kan adda om till Ioiny.

Åter till ämnet här är patchnotesen:

-----
Correspondents and Fan Fest Fixes and Balance Changes
Animations

* Added in missing Fencer animations
* Added in missing Pikemen animations
* Added in missing Swordsmen animations

Weapons and Damage

* Fixed elemental damage type on the red color crystal
* Fixed weapon elemental damage. All weapons with an elemental damage amount should now be correctly doing their elemental damage.
* Changed Lightning Rifles movement modifier to emulate Rifles instead of commando weapons

Jedi Defender

* Avoid Incapacitation - Increased Force cost to activate

Jedi Healing

* Force Sap - Lowered duration and debuff amount
* Force Heal - Increased cooldown and execute timers
* Total Heal - Increased cooldown and execute timers
* Added Mind and Action costs to most Healer abilities

Jedi Powers

* Force Choke - Armor will no longer prevent Force Choke damage
* Mind Blast - Added State effects to ability
* Improved Mind Blast - Ability is now single target ability
* Force Throw - Added State effects to ability
* Force Throw - Is now a cone attack
* Force Cloak - Increased cooldown timer
* Reduced Force cost of Powers abilities by 50%

Jedi Enhancer

* Force Armor - Now adds to your Jedi Innate Jedi Armor
* Force Armor - Takes a substantial less amount of Force per incoming damage
* Force Shield - Takes a substantial less amount of Force per incoming damage
* Transfer Force - Increased cooldown timer
* Drain Force - Increased cooldown timer
* Stasis - Increased cooldown timer
* Force Speed - Increased duration of Buff
* Added slight Mind and Action costs to most Enhancer abilities

Jedi Lightsabers

* Reduced action cost of Light saber moves
* Reduced Force cost on Saber moves
* Advanced Saber Throw - Removed Cone effects from ability
* Improved Saber Throw - Removed Knockdown effect from ability
* Increased Damage Potential of all Saber Throws

Doctor/Combat Medic

* Significantly reduced Healing execute timers and cooldowns on all healing abilities
* Reduced aggro generated by Healing by 50% on all healing abilities
* Reduced Mind costs all healing buffing abilities
* Significantly reduced Healing execute timers and cooldowns on all Combat Medic Offensive abilities
* Significantly increased amount of Doctor/CM healing

Cybernetics

* Increased refresh rate on Revive ability from Cybernetic arms
* Increased damage ranges on Cybernetic arms

Rifleman

* Sniper Shot - Added 20 meter minimum range

Bounty Hunter

* Duelist Stance - Increased amount of defense skill added

General Combat

* Increased Action cost of KnockdownRecovery

Other Publish Notes:

Smuggler New Slicing Changes!

The “cut blue/red wire” element has been removed from weapon and armor slicing.

While slices to weapon and armor will always succeed, each slice will add a small amount of customization points to the sliced object. Any piece of weaponry or armor may have up to a total of 100 points worth of slices. The better a slice is, the more points it adds to the item until it reaches 100 points.

However, the more customizations added to an item (the closer to a complete 100 points), the more prone to sudden breakage during use it becomes. The build up is very slow, but 100% customized items may break once every couple weeks.

These breakages may be fixed only by a smuggler with slicing skill equal to or greater than the weapon's customization level. A broken weapon or armor piece is de-equipped and cannot be used until fixed by a smuggler. Examining the item displays its customization level, its percentage chance of breaking (usually quite small), and whether it is broken or not.

Each item (weapons/armor) will have a set of customization categories. Each category will require a number of slices of increasing value in order to get the full value of the category. These slices must be applied in order. For example, a weapon will have a category called “Increase Firing Rate” which has a maximum of 4 slices, each of increasing quality. Each of these slices then has a cost and results in an increase in firing rate.

Here is a list of the new slices:

Weapons

* Increase Firing Rate
* Enhanced Damage
* Increased Critical Hit Chance

Armor

* Enhanced Resilience
* Impact Deflections
* Hardening (Crit save chance)
* Armor Break Defense

Entertainers

* Entertainers will now heal players from a greater distance.

Jedi

* Added warmup timer to Jedi Saber Power attack

Force Sensitive Village

* Fixed issue that prevented the Power Crystals in Mellichae's camp from being destroyed. Improved handling of enemies defending the Power Crystals in Mellichae's camp.
* Force Cloaked Jedi will take damage from turret attacks.

Battlefields

* Removed PVP and PVE battlefields and replaced them with nobuild zones

Quests / Content:

Secrets of the Syren

* Chapter 3 of the Secrets of the Syren quest is now live.

Geonosian Bunker:

* Fixed an spawning error that would cause too many "an enhanced kwi" to spawn.

Space Kashyyyk:

* The Imperial Station mission for the Imperial Guard Interceptor will now grant the correct badge. If you have already completed the mission, speak with the station again to get your service record corrected.

Content: Kkowir Forest

* If you currently have the arena champion quest active Chief Kerritamba will regrant the quest to enter the arena.

Content: Space Kashyyyk

* Fixed an issue with some of the Wookiee Resitance Fighters that made them unattackable. Content: Space Kashyyyk
* Players who answered "Their numbers are thin. They are no threat to us" can now continue with the Eyma quest line

* Fixed bug with lockbox spawning inside wall on the Avatar platform.
* Added loot to the checkpoint lockbox on the Avatar platform.

Player Structures

* Fixed an issue where players were able to stick naboo medium style 1 house right up against each.

Loot

* Fixed an issue that caused loot items to not be assigned the proper levels/attributes.

Armor / Cybernetics

* Can no longer wear biceps from other armor sets over the Mabari jacket
* Fixed issue with Wookiee Ceremonial Right biceps and bracers
* Fixed the cybernetic proc effects. Cybernetic limbs with proc effects that trigger on a sucessful hit will now execute correctly

Weapons

* Art: sped up two handed sword animations

Shipwright

* You are now given another chance to name a reverse engineered component after attempting to use a reserved name.
* Fixed issue that prevented renaming of a reverse engineered component when using the last charge of a Component Analysis Tool.
* Unused engine acceleration and deceleration stats of 0.0 are no longer shown in the reverse engineering results dialog.

UI

* If you have nothing targeted, and take damage, you automatically target what damaged you.
* Fixed a bug when hovering over an icon in the command browser would give a tooltip with an internal slash command
* Turning off the hud, and then targeting something using tab or F1, would cause a hud targeting element to appear
* Fixed a bug that players with pre-CU characters get a running man for their role icon the first time they log in
* Fixed a problem with junk dealer names not appearing properly on the overhead map.
* The group direction arrow will now update when the player is out of range.
* Fixed a bug where non-targetable flora and buildings would make targeting genuinely targetable objects difficult
* Using WASD keys in MMORPG Modeless will no longer break you out of the radial menu. The radial menu will position itself in 3D once activated.
* Fixed a bug where the HAM bar wasn't showing over the head of your assist target
* BazaarUI: save sort settings for columns
* Fixed a bug where the default attack would not work for combat commands if you were using the assist system (i.e. if you had a group member targeted)

Player Cities

* City banned players can no longer travel to the banned city by selecting "Use Travel Ticket" from the ticket's radial menu or by using the ticket from the toolbar
* Garage Fee/tax should be displayed in the City Status window now.

GCW

* Fixed Crackdown NPCs, all Crackdown NPCs should now have the correct name, appearance and faction.

Japanese

* Less IME spam when playing in Japanese.
* Resource category names are now localized. These newly understood names will take time to move across the land.

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Har gjort en 6min lång filmrulle i swg med en någorlunda story, förmodligen kommer den laddas ner en jefla massa gånger så jag är på jakt efter lite mirrors.
Är det någon i denna tråden som kan och är villig att hosta den? Det vore schysst
Tyvärr kan jag varken hosta den själv eller köra upp en bittorrent pga min låga upload som sabbar allt som har med onlinespel att göra om jag kör den samtidigt
Filen är 55MB stor.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Synd att det inte finns någon Trial på 14 dagar eller något, så man kunde testa spelet ,var länge sedan sist jag spelade detta spel, ville testa det igen och se ifall det är lika roligt som det var då jag spelade. Nåja det kommer nog en trial inom framtiden får man hoppas.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Jag nämnde innan här att jag hade gjort en film....
Den är klar och jag har hittat hoster för den
http://atomicrain.net/mos-eisley-incident.wmv (55MB)
Enjoy !

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Universal
Kul att se att så många faktiskt spelar!
Den där Star Destroyerfilmen verkar riktigt lovande, fy sjutton vad coolt!

Jepp, verkligen! Frågan är när de tänkt släppa den expansionen...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

Jag och en kompis har kommit överens om att göra en comeback i september, oktober åtmistonde en månad och se hur allt är nu efter CU och rage of the wookies.

Jag har en en jedi och en 12 point ws men ska dumpa smeden och skapa en ny spelare så man får testa på det ordentligt!

Visa signatur

It's all out there

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RiseAgainst
Jag och en kompis har kommit överens om att göra en comeback i september, oktober åtmistonde en månad och se hur allt är nu efter CU och rage of the wookies.

Jag har en en jedi och en 12 point ws men ska dumpa smeden och skapa en ny spelare så man får testa på det ordentligt!

Det har faktiskt även jag funderat på, är ganska nyfiken på alla ändringar de gjort!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Det har faktiskt även jag funderat på, är ganska nyfiken på alla ändringar de gjort!

Ja nyfiken är man ju, tydligen kan jag jaga i lugn och ro med min jedi på (kashyyk, är det så den heter) nya planeten med rage of the wookies, då bounty hunters in kan spåra där!!
Plus, är man i en grupp så får alla som får in bara en enda träff på en fiende xp

Vilken server kör du på?
Jag kör på Sunrunner men det är väldigt få svenskar där, om ens någon mer än mig och min polare, dock har jag mött några norrmän!

Visa signatur

It's all out there

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ja nyfiken är man ju, tydligen kan jag jaga i lugn och ro med min jedi på (kashyyk, är det så den heter) nya planeten med rage of the wookies, då bounty hunters in kan spåra där!!
Plus, är man i en grupp så får alla som får in bara en enda träff på en fiende xp

Vilken server kör du på?
Jag kör på Sunrunner men det är väldigt få svenskar där, om ens någon mer än mig och min polare, dock har jag mött några norrmän!

Jag körde på Chimaera, mest européer där med mycket svenskar. Frågan är bara om min karaktär finns kvar i höst. Jag slutade spela i februari och då är det långt över ett halvår sedan vilket innebär att de, om de nu skulle velat, kunnat radera min karaktär!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vilken server kör du på?

Isåfall kommer du grind i instansen rryatt trails, och där är det ofta BHs och letar efter Jedi så det spelar inte så stor roll längre att dom inte kan använda droids.

Många Jedi i guildet har blivit dödade av BHs i kashyyk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Jag körde på Chimaera, mest européer där med mycket svenskar. Frågan är bara om min karaktär finns kvar i höst. Jag slutade spela i februari och då är det långt över ett halvår sedan vilket innebär att de, om de nu skulle velat, kunnat radera min karaktär!

Man kanske skulle skapa en till karaktär på en annan server, men jag gillar sunrunner, man stöter inte svenskar ofta. Men inte heller folk med namn som Mc.Burger osv. Och mer "rollspel" än många andra servrar

Karaktärerna ska väl finnas kvar "minst" 6 månader. Jag har för mig att det brukar skylta med det när det är dags för "user sweeps" och jag tror inte det varit någon på ett bra tag.
Mina kommer garanterat finnas kvar, men jag tänker ändå spola ner min "alt" för att köra från början, eftersom man ändå måste lära om sig! ... i princip

Har redan börjat spåna på vilka yrken jag ska köra
Tog hem nya character buildern som är baserad på Combat Upgrade.

http://www.bloodfin.org/downloads/SWGProfCalc-CU.zip

Visa signatur

It's all out there

Permalänk

Tror inte dom har tagit bort några chars alls än.

Vill ni ha en riktigt tung template så börja med att respeca (om ni har en gammal char) till MRM/MCM/xxx3 Pistoleer & Master Marksman.

Riktigt tung damage dealer som kan heala sig själv, ressa andra och roota mobs

Pistoleer combos med smuggler är alltid att rekommendera också, attacken last ditch (som ligger i 4xxx smuggler) är riktigt tung nu

Permalänk

jag kör master pikes/ master cm och jag tycker det funkar riktigt bra 1vs1 och 2vs2 och uppåt. JAg kan heala bra och kasta nyttiga saker från cm trädet samt att jag gör bra skada och har area kd. Melee är inte så sunk som alla säger. Än har jag inte förlorat en 1vs1 utom då mot jedis kanske

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt mitt Total Experience!!!!:D Spelade trial förra sommaren och fan vad kul det var. Sena nätter + SWG = Sommar.
Vilka professions skall men träna i början?, vad är bäst för en nybörjare?

Permalänk

ja det beror väll på. Skulle sattsa på ett range yrke like bh, rifleman och liknande för det är lättast att spela. Sedan kanske doc för deras heals!

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Köpte Star Wars paketet med alla expansioner, mitt gamla konto som vart inaktiverat sen januari hade redan grundpaketet (så klart) + JTL men tänkte det var fint med allt på en DVD och testade lite snabbt igen nu i kväll med några gamla guildpolare.

Imorrn är det tillbaka till Wow som gäller men i helgen ska jag nog utforska vad som är nytt i Galaxien. Är för tillfället Pikeman 0043 Master TKA Master Fencer Master Brawler och Novice Doctor om jag inte såg fel men en ruta dök upp som sa jag kunde respecca, finns det någon bra ställe där man kan läsa vad som är bra nu etc så man inte dyker huvudet först in i ett yrke som är skit numera. Behöver inte precis bygga mig en yberbuild men vill inte vara värdelös och känner att jag måste läsa på lite här pga alla förändringar.

På det hela taget kändes det dock fint att vara tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Köpte Star Wars paketet med alla expansioner, mitt gamla konto som vart inaktiverat sen januari hade redan grundpaketet (så klart) + JTL men tänkte det var fint med allt på en DVD och testade lite snabbt igen nu i kväll med några gamla guildpolare.

Imorrn är det tillbaka till Wow som gäller men i helgen ska jag nog utforska vad som är nytt i Galaxien. Är för tillfället Pikeman 0043 Master TKA Master Fencer Master Brawler och Novice Doctor om jag inte såg fel men en ruta dök upp som sa jag kunde respecca, finns det någon bra ställe där man kan läsa vad som är bra nu etc så man inte dyker huvudet först in i ett yrke som är skit numera. Behöver inte precis bygga mig en yberbuild men vill inte vara värdelös och känner att jag måste läsa på lite här pga alla förändringar.

På det hela taget kändes det dock fint att vara tillbaka.

http://starwarsgalaxies.station.sony.com/content.jsp?page=Adv...

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Värt att ta upp SWG spelande igen, eller ska man fortsätta med WOW ?

Visa signatur

24 timmar på en dag, 24 ölburkar i en låda . . . tillfällighet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Idge
Värt att ta upp SWG spelande igen, eller ska man fortsätta med WOW ?

Svårt att säga än för min del, har bara provat någon timme snabbt men som det känns nu kommer jag prenumenera på både Wow och Swg, de är ju rätt olika spel trots allt.

Ser fram emot att utforska allt nytt som tillkommit.

Permalänk
Avstängd

Jag funderar på att köpa liret. En fråga bara: är det möjligt att bli Sith, och ungerfär hur lång tid tar det om man spelar ett par timmar om dagen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Jag funderar på att köpa liret. En fråga bara: är det möjligt att bli Sith, och ungerfär hur lång tid tar det om man spelar ett par timmar om dagen?

Om inget har förändrats radikalt i systemet hur man blir Jedi och sen avancerar vidare från Padawan och vidare uppåt (Dark Jedi är möjligt att bli) så tar det evigheter, flera månader minst.