Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Du skulle inte vilja göra lite plåt gravyr på ett chassi åt mig Wolverine?

Visa signatur

R7 3700x | Gigabyte x570 I | Alpenföhn Black Ridge | HG Osmi 3.0 | Gigabyte RTX 2060 itx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patlador
Du skulle inte vilja göra lite plåt gravyr på ett chassi åt mig Wolverine?

Tidigare i tråden sa han att han inte orkade och hade många egna projekt på gång så han har inte tid.. surt =/

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk

Vad ska du ha för lådan?!
Är i behov av ny låda så man undrar ju lite.

Visa signatur

| ASUS K8V-X | AMD 64 Athlon 3000+xp | Gainward GeForce 6600 GT 128 mb ddr3 Golden sample Ultra/1960XP | Seagate Barracuda 160 gb 7200rpm/8mb cache | Random cd-brännare | Realtek PCI 10/100 nätverksskort | CO-Soho chassi, nytt kommer.. | Skärm DELL 21" (gammal) 2 nya tft skärmar kommer || I am 68% addicted to Counterstrike. What about you?

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danned00d
Vad ska du ha för lådan?!
Är i behov av ny låda så man undrar ju lite.

Denna lådan är redan Såld tyvärr det gäller att vara snabb vettu

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

man får posta sina egna verk med här va?

lådan ska lackas om till svart sen...

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Denna lådan är redan Såld tyvärr det gäller att vara snabb vettu

va fick du för den ?

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk

hur lär man sejj att rira så fint o sånt??
tränat mkt??

Visa signatur

wdadadadwa

Permalänk
Medlem

holy f*ck!!!! har du MVG i bild lr*? as najs! *avis*...

Permalänk
Medlem

Wolverine, kan du tipsa mig om nån bra bild jag kan gravera på toppen av mitt chassi?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe, Intel C2Q Q9550 (TRUE/Scythe SFF21F), Corsair Dominator 2x2GB PC8500, Asus Radeon HD4870 512MB
2xSamsung HD501LJ 500GB, 1xWestern Digital VelociRaptor 300GB
Corsair HX620W, Lian-Li PC-A05B (4xNoctua NF-S12-1200), Sound Blaster X-FI Xtrememusic (Sennheiser HD555), BenQ FP241W

Permalänk

Re: Re: Lite mera plåtgravyr!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flanka
vadå växer fram.......själv hade jag trott att Gud hade tagit tag i min arm om ja hade gjort nått sånt:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haven
Riktigt riktigt snytt och en aning nyskapande dina händer måste nog vara styrda av Gud eller nått för ingen normal själ kan hantera en dremel som du gör!

Någon som tror att Gud skulle gilla motiven?

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk
Proffsmoddare

Re: Re: Re: Lite mera plåtgravyr!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DuckyourZ
Någon som tror att Gud skulle gilla motiven?

Han får väl PMa mig om han har några klagomål. Dock har han aldrig klagat innan så jag antar att han tycker det är ok.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

när du graverar på plåt så ritar du på frihand eller har du nått bra tips för att man ska få "skiten" på plåten utan att en person som ja som inte kan rita så hett kanske kan klara av att gravera nått kalasigt på datorn

Visa signatur

Jag vill ha en rOsa elefant, en svart kamel och en limegul kanin :)

Permalänk
Medlem

Jävlar va bra gjort asså!!! bästa jag sett !!! hur mkt ska du ha för en gravering?? även om du inte tänker göra så kan du väll säga ett pris på det!!!!! please WOLVERINE!!!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zwork
när du graverar på plåt så ritar du på frihand eller har du nått bra tips för att man ska få "skiten" på plåten utan att en person som ja som inte kan rita så hett kanske kan klara av att gravera nått kalasigt på datorn

Jag har faktiskt ett fantastiskt bra tips som alltid funkar och som gör att den mest talanglöse kan göra konstverk.

1. Skriv ut motivet på ett papper (spegelvänd om det är text)

2. ta sedan en mjuk blyertspenna tex en 5a och täck hela baksidan på motivet med blyerts

3. tejpa sen fast motivet på plåten och lägg i linjerna med en bläckpenna

4. Ta bort pappret och VIPS! motivet på plats.

5. Starta Dremeln och sätt igång

Visa signatur

Permalänk

Vad fick du för den???

Visa signatur

Dator: Intel 3.2Ghz socket 775, 1x 1024mb corsair ddr2, 256mb Sapphire Radeon x600 pci express, Abit aa8xe moderkort. Maxtor 200GB S-ata hårddisk. 4 80mm och 1 120mm fläktar.
Viewsonic 17" tft skärm Tsunami 5.1 ljud

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strider 90
Vad fick du för den???

sålde den till en polare för en tusenlapp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hej.
ritar du dina motiv själv eller hittar du dom på internet?

Visa signatur

"Friskt kopplat häften brunnet"

Permalänk
Medlem

kan du ta lite bilder på hela ditt gravyr system om du tex har några stativ osv

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
kan du ta lite bilder på hela ditt gravyr system om du tex har några stativ osv

Hela mitt system består av

Dremel+gravyrstift+köksbord+penna+kaffe och zigg

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Hela mitt system består av

Dremel+gravyrstift+köksbord+penna+kaffe och zigg

Glöm inte askfatet

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

vad använder du för gravyrstift näar du graverar i plåt? är det vanlig "plexi-stift" eller är det diamantstift? vilken storlek brukar du använda?

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

du har typ inte lust att komma och gravera mitt hus lr något liknande,
förbannat härliga grejjer du gör!

Permalänk
Medlem

fan va coolt om man hade satt plåtskivor på väggarna, som täcker hela väggarna då, o graverat dem så snyggt

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe, Intel C2Q Q9550 (TRUE/Scythe SFF21F), Corsair Dominator 2x2GB PC8500, Asus Radeon HD4870 512MB
2xSamsung HD501LJ 500GB, 1xWestern Digital VelociRaptor 300GB
Corsair HX620W, Lian-Li PC-A05B (4xNoctua NF-S12-1200), Sound Blaster X-FI Xtrememusic (Sennheiser HD555), BenQ FP241W

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macan
vad använder du för gravyrstift näar du graverar i plåt? är det vanlig "plexi-stift" eller är det diamantstift? vilken storlek brukar du använda?

Jag kör ett standard diamantstift som igentligen är till glasgravyr storleken varierar litet till småpill och lite större till det andra. Man får testa lite och se vilket som passar bäst till det man ska göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har inte varti inne på modd forumet på länge men jag mins när du började med gravyren på plexi & va kär i det du gjorde då. & nu e man in här & ser nått om gravyr & misstänker dig ganska fort, kollar namnet & mina misstankar stämmde. kikar in & spanar på bilderna.

Kan ju säja att du har överträffat dig själv. fan va snyggt allt blir! blir till att knata iväg & leta dremel nu kan jag lova hoppas ditt "hemliga proj" blir bra & lycka till.

Visa signatur

Signatur raderad, max 2 färger (svart är en färg!). Se reglerna för mer information.

Permalänk

Och själv tränar man och tränar. Har en bit kvar.
Otroligt fina gravyrer! Men även det bästa kan bli bättre

Permalänk
Medlem

Detta är en ren fröjd att titta på...

Grymt bra jobbat Wolverine!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Wolverine du kan inte ge nått tips på hur man kan hitta bra bilder till att göra gravyr med, leta som ett psyk igår efter bilder bland tatueringssidor, men de flesta har ju bilder där målningen visas på en kroppsdel, och rita en bild själv kommer inte på fråga sånna kunskaper blev förlorade vi min födsel:D

Permalänk
Medlem

Jag kan nte säga mycket mer än att: Fan vad snyggt!

Visa signatur

Mitt hjärta tillhör vegeta_ssj.

Permalänk

Helt otroligt snyggt!!! Höll på att trilla av stolen när ja såg de

Keep up the good work!