problem med gizmodd.com

Permalänk
Medlem

någon som kanske fått något svar från honom från senaste tiden eller någon som fått sina grejer som han lovat för ett par veckor sedan?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

tjaa.... hara oxå beställt grejer av giz... hur många äre egentligen som har beställt av honom ochhur många äre som ens har fått nåt??

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

Fult att han säger att han packat allting och skulle skicka iväg allt, tydligen är han inte så seriös som man trott :S

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Mmmm jävlit fult... ska fan änmäla om ja inte får d dubbla... jävlit fult gjort asså.. :@

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

:S Jag har försökt få tag i honom men inga svar.. :S Jag kan inte göra mer än hoppas på att ni får det ni ska..

Mvh Jim Nelin (Inte Jim som blåste honom)

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

nu pallar jag inte att vänta längre.. Nån go sida där man kan anmäla? Nån som fått något än?

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
nu pallar jag inte att vänta längre.. Nån go sida där man kan anmäla? Nån som fått något än?

Jag har sagt att ge honom sista chans den här veckan. Nästa vecka går jag och gör en anmälan mot honom.

Permalänk
Medlem

kan alla svara om ni fått eller inte?
Jag har INTE!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Mvh Jim Nelin (Inte Jim som blåste honom)

Vad exakt vet du egentligen om den saken? Det är inte precis så det bara finns en sida av historien och som Dick beter sig nu följer det tidigare mönster till punkt och pricka. Sluta klappa rygg på en uppenbar myglare.

Permalänk

fan vad less man börjar bli, ännu inget som dimpat ner i brevlådan.

börjar bli mer och mer uppenbart att detta också börjar likna bedrägeri.

anmälning kommer inom kort ske om inte handlig vidtas från Giz sida.

inte något hot, bara fakta.

Visa signatur

säljer helt nya chippade xboxar för 1900:- .. endast chippning av xbox 600:-

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick min senaste beställning utav gizmodd för inte så länge sen, så blåsa er gör han nog inte.

Permalänk
Medlem

aja.. ja ska iaf amnäla honom om ja inte får allt mitt nästa vecka... jävlit förbannad asså!!

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

ColtrasteN: jasså?
Kul att han skickade sakerna till bara några personer :S

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

.. Stackars giz.. Heter han inte Mac dick? hittar inget på hitta.se lr eniro.. :S

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Jag har vart i liknande sits en gång.
Var inte direkt kul..

Alltså att jag inte hade skickat iväg en massa prylar till folk.

Men säger såhär, är det mycket beställningar som inte är skickade och/eller packade så tar det tid.
Men man SKA höra av sig till samtliga som har köpt/beställt något, och för dem förklara vad som händer.

Men om Giz bara har försvunnit eller åkt utomlands och jobbat så är ju det inte alls någon bra stil.

Kan bara önska er lycka till och hoppas ni får era prylar

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

sen var det ju också runt 20:e mars som jag först hade fått fel grej :S
Scoc: ohh fan det är ju du som jag sålde en fläktkontroll till

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Jag träffade han som har gizmod på optihack. Han verkade helt borta. Först skulle jag köpa lysdioder så gav han mig först fel och sen vlev de en massa krångel..

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk

Vet inte om man ska skratta eller gråta.. Att jag skulle blåst Dick (Giz).. Man kan ju bli förbannad på mindre.. SJälv gick jag back MINST 8000kr PGA gizmoddshoppen..

så vem som är skyldig vem kan man diskutera till fördärvelse..

Anledningen till att jag slutade med shoppen va pga av att jag fick göra i stort sett allt men fick inget för det förutom att tjejen tröttna på att jag jobba så mycket å hittade nån annan.. Sen är jag så trött på alla undanflykter å annat krångel.. som tex att databasen skulle krångla rent bluff å båg.. likadant med hans mejl, det är klart nu har han väl en sån massa mejl att hans dator/mejlbox inte klarar av mer..

Sen hela minnes köpet gick lite halvt åt skogen det börjar ordna till sig nu dock.. har betalat tillbaka dom flesta som inte orkat vänta på att minnerna som va defekta skulle komma tillbaka..

Sen att jag skulle gå bakom Dicks rygg är bara skitsnack.. Visst jag hadde/har några lcder hemma som jag försöker sälja men dom har jag köpt in av mina egna pengar..

Ang. pelts dom jag hadde kvar hemma hadde jag köpt in för mina egna pengar dessutom har dick fått en massa av dom men jag har inte fått nåt för dom.. lika så med dom där små lödpennorna dom köpte jag in för mina egna pengar men inte fått ett korvöre för dom från dick.. jag kan fortsätta skriva i all evighet om allt som hänt.. men det hinner/orkar/vill jag inte nu..

Mvh Jim Carlsson

Dom som vill ha Dicks telefon nr kan pma mig
Även dom som vill ha mitt telefonnr kan pma mig

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk

Jag Fick mina lysdioder i dag!! äntligen!! fan vad härligt.. Tack Giz!!

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Jim_the_one: jasså det var fult gjort av giz. Hade på känn att du inte var den fula i den här härvan

Hoppas verkligen jag får det jag skulle få av Giz :S

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

ok. idag har jag fått mina saker + en ersättning utav bara den:)
ja tackar så mycket och allt är glömt:)
saker o ting hade varit så mycket lättare med bättre kontakt bara.
men som sag jag är supernöjd nu och har fått mitt:)

Permalänk
Medlem

Jim_the_one: Konstigt att ni BÅDA har förlorat pengar på gizmodd..?
Jag litar mest på giz men jag måste säga att du låter lite seriösare än han..

Databasen är inte fake, Det som dom hare problem med att databasenpå den gammla sidan var en MYSQL db dvs ett specielt datorprogram en riktig databas..
Den nya använder bara en enkel text-fil och därav så visste inte giz eller den andra som var inblandad hur man förde över det ifrån mysqln till ett vanligt txtdokument..

Men men.. GIZ where are you?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Har läst igenom hela tråden nu och jag hoppas verkligen inte att inblandade personer försöker sig på att driva nån webbshop eller butik av något slag igen!!

Till alla som beställt! Betala ALDRIG i förskott om det inte är en väldigt stabil och webbshop ni har att göra med. (datorbutiken eller komplett t.ex)
Fattar inte hur man kan göra det när man inte vet något om företaget, som i detta fallet var rena amatörer med noll koll. (Jim + Dick)

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Jim_the_one: Konstigt att ni BÅDA har förlorat pengar på gizmodd..?
Jag litar mest på giz men jag måste säga att du låter lite seriösare än han..

Databasen är inte fake, Det som dom hare problem med att databasenpå den gammla sidan var en MYSQL db dvs ett specielt datorprogram en riktig databas..
Den nya använder bara en enkel text-fil och därav så visste inte giz eller den andra som var inblandad hur man förde över det ifrån mysqln till ett vanligt txtdokument..

Men men.. GIZ where are you?

Nä det är klart när "vi" bytte från den första shoppen till Grillcliffs shop så vart det ju lite strul med beställningar och sånt.. men många gånger så skyllde Dick på krångel med databasen när han inte orkade fixatill ordrar så dom kom iväg samt om det va så att det inte fanns grejer hemma..

sen hur bytet till nästa shop gick till och hur struligt det va vet jag ingenting om..

Sen vem som litar på vem skiter jag i.. jag vet bara att jag fick det jävligt tajt i några månader men det börjar rätta till sig nu.. har jobbat konstant i snart 3 månader för att få nån rätsida på min ekonomi.. jag minns inte ens senast jag va ledig en hel dag.. idag är jag iof ledig på dagen men jag börjar jobba ikväll igen.. för dom som inte vet så kör jag taxi..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk

hm.. gizmodd skickade mig inga resistorer som utlovat med mina lysdioder.. jag ska pma honom och se vad som händer

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

fick lite grejer som ersättning varav den display jag skulle fått från början idag, så nu är jag nöjd

Men varför hälsar inte Giz på i denna tråden för? :S

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Om det är nån som ska gråta så är det jag.....Jim fick komma in i shoppen utan att behöva satsa en endaste krona mest på grund av att han hade det kunnande som inte jag har (löda samt sköta grillcliffs shop) och sen dt skitsnacket att han losa 8000 i pengar är inget emot vad jag har förlorat....han ( Jim) har grejor som är mina lödstation + minne ,+ mycket mera som är mitt privat innan jag tog in han i shoppen....sen dom pengar som vi satsa ihop var genom en kompis till Jim som vi lånade 10 K som senare visade att det kostade 15 K........när det gäller Grillcliffs påhopp att jag skulle vara en myglare och inte vill göra rätt för mig ( större messersmitter får man leta efter )... så vert alla som har beställt förrut att det funka med den shoppen som jag hade förrut....men tyvärr så funka inte hans shop som jag ville..... utan att när jag ville ha lite assistans från grillcliff så ville han ha ett tv-video-kort till sin bärbara för att hjälpa till ( detta kort köpte jag till han för 600 ink frakt från Ebay i Tyskland men jag betalade och blev blåst på detta så jag förstår att han är sur för att han inte fick betalt för sin "gratisshop".....sen utöver detta så när vi ändå är inne på¨Jim så har jag mailat och ringt han oavbrutet i snart 5 månader och han vägrar att lämna tillbaka mina grejor....för han svarar inte på mail eller tele och vad det betyder kan ni själva lista ut ... kan man fråga sig....han fick en chans att vara med på en bra grej , men valde att gå bakom min rygg ihop med "nån annan" Jim har varor för mycket pengar kvar hemma eller om han har sålt dom och stoppat pengar i egen ficka (som han gjorde innan...shoppen betalade hans taxikort + alla resor ner till Halmstad där han har sin flickvän )....så alla som handlat förrut vet att det funkade innan jag tog in Jim vet att jag ALDRIG SKULLE BLÅSA NÅGON....jag hoppas att ni kan få tillbaka förtroendet ( men jag vet att det kommer att ta tid ) dessutom så hoppas jag att ni som äntligen har fått era beställningar med lite kompensation är något lite nöjda att ni fått det ni ska ha + lite till....
Jag ber ån en gång om så hundra gånger om ursäkt för allt obehag och strul som har uppstått på grund av allt som jag får ta på mig för att jag är "blåögd och litar på folk" men det kommer att bli bättring....har just fixat så jag kommer att vara hemma varje dag efter jobbet så jag kommer att kunna ( sköta shoppen med viss hjälp av en annan person ) då jag själv är helt "nollställd med prg som är PHP eller nått annat "...Jim ska lämna tillbaka det som är mitt på det ena eller andra viset...han kommer inte undan.....

jag har fått hem nya pelt 90 wattare + lcd ..128x64 grafiska + 4x20 nummeriska ( båda sorterna blå/vita negativa....så om någon vågar beställa från mig ...så finns det för leverans med en gång. MvH Dick

Ps. Jim om du läser detta så ring mig så vi kan avsluta detta på ett snyggt vis

Ds. Att jag inte skickade med några motstånd till era beställningar är att Jim har dom

Ot: Ultima om du inte fick den oled som du skulle ha....om det är okey för din del så kan du behålla det som du fick nu utan nån extra kostnad....men bara om det är okey från din sida....för jag kan inte hitta den oleden tror jag eller om du fick den nu....men du kan ta dom lcdér som du fick ( vet ändå inte vad jag ska göra med dom )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Giz: jo, en av displayerna var den OLED:en

Hoppas allt löser sig med den här skiten...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Giz: jo, en av displayerna var den OLED:en

Hoppas allt löser sig med den här skiten...

Bra vännen.....jag vill att du behåller dom andra som du fick ....som lite extra plåster på såren....jag vet med mig själv att jag har varit dum och ansvarslös när det gäller era beställningar....men som sagt ...jag hoppas att ni kan så småningom förlåta mig för det som skett och att ni kommer att handla hos mig.....för som sagt kommer jag fortfarnde hålla priser som är långt under gängse vanliga butikspriser.......kommer att köra fraktfritt hela sommaren på dom produkter som finns kvar och även på nya grejor som har kommit (
blinkande diodrar i olika färger "nytt" ) kommer dessutom att sänka priserna med 10-25% på lysdioder så håll koll på sidan...men det tar nog ca: 1 vecka innan jag fått ordning på allt...

mvh Dick

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack så mycket Giz, det var hyggligt. Du har möjligtvis inget kopplingsschema till displayerna jag fick 2st av samma sort (10st lödpunter)?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower