problem med gizmodd.com

Permalänk
Medlem

Hej Alla....jag ber tusen gånger om ursäkt att ni inte fått era grejor.
Det enda som jag har som försvar är att jag varit i Litauen och jobbat häcken av mig så jag har inte varit hemma , men nu ska jag vara hemma denna vecka + nästa vecka....jag kommer att kompensera er med att dubbla era beställningar utan extra kostnad...bara ni inte har beställt peltier för dom har jag inte fått från Jim , som har blåst mig på dom och massa annat som han tog när han lämna Gizmodd , så ni som har beställt peltier kommer att få era pengar tillbaka (gäller även ni som har köpt LCD som inte funkade som det skulle)...så kan ni maila till macdick@telia.com som är den enda mail som funkar nu, alla andra som MSN och gizmodd är helt under isen inget funkar längre på mina datorer...kan inte ens svara genom Swec då det ser ut som grekiska för dom som får svar (jag kan inte tyda det själv som jag har skrivit)....så snälla var inte för förbannad jag har haft för mycket att göra för att få min ekonomi att gå ihop.
Så med tusen ytterligare ursäkter mvh Dick

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Se på fan, du lever

Hoppas nu att alla ser att ni ska maila till mackdick@telia.com, och inte till mig. Har fått ~30 arga mails senaste veckan (har jobbat på annan ort utan dator, men har svarat på allt nu).

Dick, du vet vars du kan nå mig när allt fungerar som det ska, hoppas att allt löser sig nu.

Permalänk
Medlem

Allt kommer att lösa sig bara Jim skickar mina grejor så att jag kan skicka grejor till alla.....han svarar inte på tele eller mobil...han har allt som jag behöver + pengar som jag ska ha av han....jag börjar få ordning på mitt liv nu efter alla sorger och bedrövelser som har varit.....kosta mig många 1000kr att ta in Jim och ännu mera efter han lämna mig i sticket och börja köra eget bakom min rygg....så jag får starta upp från början på nytt...men alla som har beställt kommer att få sina grejor + mycket mera nästa vecka.....och ni som köpte LCD..håll ut jag håller på att fixa allt med en ny gubbe här i byn som ska hjälpa till att koppla ihop dom som inte funka som dom skulle (jag är helt värdelös på detta)

Ultima jag skickar några displayer till dig....kan inte se vilken som är OLED av dom som finns här hemma...fick allt i en kartong utan beteckningar....

Jag kommer att höra av mig på något vis till alla som är berörda av detta, för nu ska jag vara hemma nästa vecka innan jag åker iväg igen och jobbar......

Jag har dessutom fixat hem nya pelt samt 4x20 + 128x64 LCD som kommer nästa månad så det kommer att finnas till dom flesta....men håll som sagt var ut lite till...och så ber jag tusen gånger till om ursäkt för allt trassel som blivit , allt kommer att bli bra bara jag kommer igång igen och ni kan ursäkta det som har vart galet...MvH Dick

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Giz glöm inte mig som har skickat den tillbaka till dig. Hem till dig. Den va en sån stor 240x128 negativ vit/svart Grafisk P&P 18x11cm.
Hälsninga M. Göteborg.

Permalänk
Medlem

Men är alla beställningar borta nu?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Beställningarna är kvar

Permalänk
Medlem

Och sen kan jag även tillägga att jag heter Jim, Dock är jag inte den Jim som lämmnade Gizmodd..

Så alla som skickar mail till Jim.nelin(AT)wtnord.net/Jimnelin(AT)hotmail.com kan sluta..

Giz, Vi 2 borde nästan snacka om en grejj, Tror du du löser så det går att använda msn tex?

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Giz
Ultima jag skickar några displayer till dig....kan inte se vilken som är OLED av dom som finns här hemma...fick allt i en kartong utan beteckningar....

Hehe, ok.
Sorry för att jag PM/mail-spammade dig förut, var orolig ett tag

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Jag kan nu bekräfta säkert att egentligen så är Giz "helt" oskylldig..

Jag har personligen haft mååånga affärer med giz personligen, Det har handlat om både små och stora saker.. Tex lcds, servos, motorer, lödstation osv osv osv..

Han har alldrig svikit mig, Tror inte han är en sån person som skulle göra det heller.. Men nu har det blivit olykligt, Jim (Inte jag) har blåst honom osv..

Jag tänker fortsätta köpa av giz.. Han är en trevlig kille, Både över nätet och via tel..
Jag råder er att inte klanka ner giz för det som hände.. Han gör sitt bästa, Det kan vi lita på!!

Mvh Jim Nelin (Jine)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har gizmodd-jim blåst giz? :S

Tänker nog också fortsätta att köpa av giz, alla kan ha motgångar så som det vart för Giz nu.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB

Permalänk
Medlem

Ultima.. Ja, Vill du veta mer om vad som hände o så får du nog fråga Giz.. Med det är det som har hänt..

Giz är en väääldigt snäll person..

Mvh Jim

Visa signatur

Permalänk

försökte alldeles nyss maila dick på sin E-mail mackdick@telia.com Men fick inte fram mailet

"This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

mackdick@telia.com
"

Vad ska jag göra? vem ska jag kontakta? jag har beställt en hög med leds och lödpenna och betalt för 6 veckor sen minst.. Glömms alla andra bort som inte får tag på denna tråd?

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

PMa Giz här på forumet.. Annars kan du skicka det till mig, Jim.nelin@wtnord.net och så kan jag försöka få tag i dick..

Mvh Jim

Edit:

Ingen kommer glömmas bort.. Dom som har betalat har giz namnet på, dom andra får väl försöka få tag i honom..

Visa signatur

Permalänk

dom andra? aja.. jag har iaf betalat så jag fortsätter vänta.. hur lång tid kommer det ta ?

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

marcus_amd, Jag ska försöka få tag i Giz, Tid.. Hmm inte en aning..

Mvh Jim

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej Alla...
Skulle skickat till alla i måndags....men har haft ruggiga problem med min uppkoppling, kom inte ut på nätet....men idag så var telia här och fixade till det....var nått vajsing på tråden mellan huset å stolpen (luftledning)...men nu funkar det igen....har dessutom skrivit ut alla ordrar ifall det händer nått igen....börjar att packa paketen idag så att jag kan skicka imorgon....om det skulle vara nån som inte fått på måndag så försök maila till mig...Mvh Dick

Visa signatur
Permalänk

ok. Då skickar du det dubbla som du lovade också.. pga 1.5 månaders väntan också

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fan vad sunkigt av Jim :/ hoppas han langar fram grejorna! Kan inte vara roligt för dig och din ekonomi. Hoppas allt löser sig!

MVH Thallid, brorsmed @ gmail.com.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns väl alltid två sidor av problemet och Giz version stämmer inte överens med Jims, men å andra sidan kan jag inte bry mig mindre.

Permalänk
Medlem

Bra att det börjar komma igång igen

kan man fråga dig Giz vad Jim gjorde?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillcliff
Det finns väl alltid två sidor av problemet och Giz version stämmer inte överens med Jims, men å andra sidan kan jag inte bry mig mindre.

Hur ser Jims version ut då?

Permalänk
Hedersmedlem

Det överlåter jag gärna till parterna ifråga.

Permalänk
Medlem

Okey, Jag har snackar med giz, det han iaf har sakt är att Jim(inte jag) har börjat sälja bakoms hans rygg osv..

Sen om Jim har en annan version det får nog han gärna förklara..

Som det ser ut nu iaf så är Jim skyldig Giz en massa..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Giz
.........om det skulle vara nån som inte fått på måndag så försök maila till mig...Mvh Dick

Måndag har gått och funkar ej att maila :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

PMa giz o testa..

Giz.. Tror det vore en bra idee o släppa ditt telnr till alla nu så kanske du kan hjälpa alla..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon av er som hade beställt som fått sina grejer?
Giz skrev ju att man skulle försöka maila om man inte fått något senast måndag. Nu är det lördag och ingenting har kommit, samt att mailen inte funkar. PM svaras inte på.
Har giz försvunnit igen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått min beställning än... Så antinger kan vi var lugna eller helt tvärt om

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller fått min. Skall vi göra nåt åt det killar eller skall vi ge honom en chans till. Skall han få 1v på sig innan vi anmäller honom.

Permalänk
Medlem

Asså det är inte så att jag tror att Giz försöker blåsa oss eftersom det har gått så bra att köpa av honom förut, men han gör inte saken bättre av att bara försvinna såhär. Och om han drar utomlands för att jobba så kan han ju ffs skriva det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Wow härligt mycket vatten över huvudet han har tagit sig, baaad fast "Whats goes around, comes around"