Permalänk

Mac-fråga

Tjena,

Har en iBook på väg hem till mig men börjar fundera nu på hur jag ska få över min PowerPoint-presentation från min PC. Måste jag ha PowerPoint för Mac eller finns det något sätt att konvertera till det man får med (för visst får man något office-liknande på köpet)?

Jag har använt Apples makapärer förut men det var för 10+ år sedan så jag minns inte särskilt mycket och även om jag hade gjort det så fanns väl knappt PowerPoint då.

En till fråga, visst fick man med en konverter till vga när man köper en iBook?

Permalänk

Det följer med ett office-demo faktiskt så det borde bara vara att föra över filen till iBooken. VGA-adapter vet jag dock inte något om, har en Mac mini :).
Och mycket har ändrats på tio år, nu är det Mac os X 10.4, stoor skillnad jämfört 9 och tidigare.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk

Om du har iWork så använder du Keynote. Enkelt och smidigt program som kan det mesta du kan göra i Powerpoint, och som kan läsa in Powerpoint-filer.

Vet inte om det medföljer med iBook. Tror inte det. Men å andra sidan kostar det inte många hundralappar annars..

Med min Powerbook fick jag en minidvi till dsub-adapter samt en minidvi till komposit/svideo-dito.

/W

Permalänk
Medlem

Ja, det följer med en adapter mini-VGA -> VGA.

Permalänk
Medlem

Finns Open Office annars.

Permalänk

Schysst hopp. Mac OS 7 ---> OS X.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hema80
Finns Open Office annars.

Men open office motsvarighet till powerpoint fick väl ganska dåligt betyg i DMZ... har inte provat själv, men de brukar ha bra tester.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk

NeoOffice

Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Men open office motsvarighet till powerpoint fick väl ganska dåligt betyg i DMZ...

OpenOffice och alla andra program som kräver X11 suger i alla macögon. Sorry, men X11 ser rent för jävligt ut.

Prova hellre NeoOffice som är ett omgjort OpenOffice och som funkar bättre med Mac-menyer, typsnitt, öppna och spara etc.

Eller ge upp och köp Microsoft Office med studentrabatt för en tredjedel av priset. Det görs ingen större koll på hur du studerar.

Permalänk
Medlem

Fick med VGAkonverter när jag köpte min iBook g4 12" 800mhz. Så du får nog det med.

Visa signatur

Min signatur hade fallit bort: Typiskt.
Min dator är en snart två år gammal iBook: Stackars gamla Ibook.
Min serie/reseprogram/sitcom/realityshow finns det i dagsläget: Tre delar av.