Boiling Point - Road to hell

Permalänk
Medlem

Inte världens mest aktiva forum borta hos Deep Shadows, ingen info än bara ett par inlägg med samma bekymmer som mig men inga svar. Har kollat ett annat forum också hos boiling-point.net men de har överskridigt sin bandbredd så siten är nere just nu. Lite svårt att utveckla mitt lilla fel som i stort sett består av att det bara fryser, när som helst, var som helst. jag vill noga poängtera att jag inte klagar på spelet i sig utan bara prestandan, spelet är mycket intressant de stunder jag verkligen spelar det. Älskar känslan av att kunna ta mig vart jag vill, hur jag vill osv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Kan inte fatta att jag tog mig dit för detta pga en liten forumnördpolis men men. Att bli anklagad för något är verkligen trist. Köpt på Tradition för hela 399 kr. Tyvärr ångrar jag mitt köp lite eftersom det är just nu vääääldigt buggigt. Hoppas på patch för det kan bli hur bra som helst.

http://img274.echo.cx/img274/3259/chillerwsuger4aj.th.jpg

snacka om VÄRSTA spel nörden

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk
Medlem

Visst har man spelat buggiga spel förr, men det här tar nog fan priset. Hur de kan släppa sån här dynga och få för sig att ta betalt för det är ofattbart.
PM:a mig om ni vill köpa skiten. Ni får det billigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
399kr är ett helt ok pris för ett pc-spel tycker jag fast det får ju gärna bli billigare

OffTopic: PSP'n är väldigt kul.
OffTopic igen: Undrar om chillerW dyker upp och ber om ursäkt för sina anklagelser, det är väl det minsta man kan begära?

Ber om ursäkt?
Anklagelser?
Vad snackar du om... jag har INTE anklagat någon här, jag bara bad om bildbevis precis som folk gjorde när JAG postade att jag hade det.

Du ska nog kolla runt lite på det här forumet, så fort någon säger att dom har ett spel 3 timmar innan releasen så skriker alla "WAREZ!!!" och ska ha bildbevis etc... sen 10 minuter senare kan samma människor själva dyka upp på torrent sidorna och leacha spelet... ja herregud hahaha!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW

Ber om ursäkt?
Anklagelser?
Vad snackar du om... jag har INTE anklagat någon här, jag bara bad om bildbevis precis som folk gjorde när JAG postade att jag hade det.

Du ska nog kolla runt lite på det här forumet, så fort någon säger att dom har ett spel 3 timmar innan releasen så skriker alla "WAREZ!!!" och ska ha bildbevis etc... sen 10 minuter senare kan samma människor själva dyka upp på torrent sidorna och leacha spelet... ja herregud hahaha!

Elller hur, vilka anklagelser? Vadå be om ursäkt? Vad fasen snackar han om :S

chillerW: Hur känns spelet nu då? Fortfarande bra?

Permalänk
Medlem

satsa på datorn istället oh gick inte å spela för mej jag har en 1600 mhz radeon 9600 512ram

Permalänk
Medlem

chillerW: Jag struntar i vad andra människor gör här på forumet och om de är elaka mot dig. Mitt nick dök upp i din post där du genom att be om bildbevis indirekt anklagar mig för att inte ha köpt spelet. Därför blev jag förbannad. Att du sen skriver att alla andra gör det och därför också du tycker jag är det dummaste jag sett på länge. Nåja, nu har vi båda sagt vad vi tycker så då är det nerlagt från min sida. No hard feelings eller?

nela04: Hur kan jag bli värsta spelnörden? Är vi inte alla ganska stora spelnördar när vi hänger här på sweclockers?

Permalänk
Medlem

Lustigt att så många har så stora problem - för mig flyter spelet helt ok (fist sjunker fpsen ibland och visst finns det några småproblem men på det stora hela går det utmärkt).

Kan ju vara väldigt hårdvaruspecifikt såklart - sitter med en dator från "igår" (radeon 9700/athlonXP/Seagate7200rpm) så det kan ju hända att det inte är optimerat för monsterdatorer.

Spelmässigt är detta något av det bästa jag upplevt - interfacet är lysande (tänk Deus Ex) och så mycket känns så rätt. Speltempot är naturligtvis väldigt lågt (mycket resande) så folk som föredrar Doom framför Morrowind kan nog bli uttråkade...
Känns som att man kommer att sitta med detta ganska länge (har väl spelat i en tjugo timmar hittills).

Permalänk

Behövs verkligen patchar och optimeringar, så här får jag spela:

Har försökt allt, går inte att undkomma smeten.
Ljudet är allmänt buggigt, telefon-bubblan kan fastna kvar.
Flyter lika mysko oavsett upplösning, eller 800x600 kan man iaf, läsa txten, men de rosa och äckliga är överallt som på bilden ändå.

Ruggigt buggigt i fordon med, allt ljud blir förvridet, går supersegt, svänga de är ett tufft jobb, med musen är de bara att glömma.
Sen när man skjuter(utomhus), så skjuter dne inte på varje musklick, utan den skjuter på random för mig.

Visa signatur

I put twenty-four holes thru your metaldoor.

Permalänk
Medlem

Bara ett litet inlägg till TFT ägare & detta spel... Det stödjer enbart 4:3 upplösningar, detta oavsett om man konfigurerar INI filer manuellt... Motorn verkar inte kunna hantera andra aspect ratios. Så 1280x1024 (5:4) är bara att glömma, 1152x864 funkar iaf men ja skulle inte tacka nej till native upplösning...

Det rullar dock mkt bra med allt på max & 4xAA & AF på fullt...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost Dawg
http://web.telia.com/~u23105677/Bilder/grafikbuggar.JPG

Flyter lika mysko oavsett upplösning, eller 800x600 kan man iaf, läsa txten, men de rosa och äckliga är överallt som på bilden ändå.

Ruggigt buggigt i fordon med, allt ljud blir förvridet, går supersegt, svänga de är ett tufft jobb, med musen är de bara att glömma.
Sen när man skjuter(utomhus), så skjuter dne inte på varje musklick, utan den skjuter på random för mig.

vad har du för dator?

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
vad har du för dator?

Ingen bra men borde inte bli fel på bilden iaf.

P4 2GHz, 1024MB DDR-266
Asus P4S533-E(senaste bioset)
ATi Radeon 9700(non-pro)(Omega 26.12(catalyst 5.2)
Maxtor 200GB S-ATA( 7200 rpm )
Hercules Fortissimo II(provat flera olika drivare, har 6.07 nu)

Visa signatur

I put twenty-four holes thru your metaldoor.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

hmm nja har lirat spelet ett tag nu idag, och det var väl lite sämre än jag trodde att det skulle vara tyvärr läste jämnförelser med farcry men jag tycker att farcry är så in i helvete mycket snyggare. Aja kanske blir bättre med några patchar på 2-300mb st.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jag tror folk har för stora krav på spel nuförtiden.
En annan är fortfarande lika imponerad av Operation flashpoint.
Jag ska iaf köpa Boiling point

Visa signatur

Pirate! YAR HAR HAR!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
hmm nja har lirat spelet ett tag nu idag, och det var väl lite sämre än jag trodde att det skulle vara tyvärr läste jämnförelser med farcry men jag tycker att farcry är så in i helvete mycket snyggare. Aja kanske blir bättre med några patchar på 2-300mb st.

Tänk på att grafiken trots allt inte är allt i ett spel!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Har ändrat kvaliten på musiken och ljudkanalerna och det verkar till att funka lite bättre för mig då. Kan det vara så enkelt att en del av problemen folk har är ljud relaterat? Kunde precis spela en lång stund utan att spelet frös och det var första gången jag själv kunde avsluta. Håller med om att Far Cry är snyggare men det är 2 helt skilda spel. Tycker Boiling point ser bra ut när man krämar på alla inställningar och lite AA. Gillar spelet mer o mer, hänger just nu med banditerna och hjälper dem lite.

Permalänk
Medlem

Jag blev positivt överaskad av grafiken i alla fall. Tycker spelet känns helt ok.
Buggar inget men det hackar väl lite väl mycket. Hoppas det bara är några småmissar i optimeringen som kommer lösas

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

helt underbart spel installerade igår men var tvungen lira wow, så nu har ja suttit idag och lirat lite och oj så roligt det kan vara lite bättre optimerat hade dock inte varith helt fel ,men lär väl komma någon patch, aja underbart spel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Någon som vet något om ett Demo? Jag vill testa innan köp!

Eller vet någon om det har bra pirat-skydd? ^^

Man måste ju testa innan

Securom 7 är piratkopieringsskyddet som används.
så du kan packa undan starfuck...for now.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

men fel för spelet att inte vara så stort då.
virrade bort mej totalt i första staden så jag tog en taxi ut till nån jungel där jag virrade bort mej ännu mera=/.
lyckades iaf smyga mej på nån hacker som satt och fifflade med datorn,ett litet nackskott och saken var klar:p.

för övrigt så flör väl spelet på bra,hackade lite då och då när det blev action.
grafiken var det inge fel på,inga buggar eller fel.

ps:kikaren kom var till mycket nytta,särskilt när man klev in på baren där strippan var:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

polarn är påväg över med spelet nu kan inte vänta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost Dawg
http://web.telia.com/~u23105677/Bilder/grafikbuggar.JPG

Fy fan....så fult kan inte jag äns få det om jag kör allt på low, det där är nog något annat fel, ditt kort kanske inte har stöd? Eller det kanske behöver nya drivrutiner..?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

har lirat det lite till nu och måste nog ändra mig lite, ganska kul är det iaf

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Någon som har testat det med 512 ram?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Någon som har testat det med 512 ram?

Jag. Har iofs en usel processor (AMD AthlonXP 1900+), men det är _helt_ ospelbart. Det fryser sig hela tiden (var tionde sekund ungefär) och laggar rejält när det funkar, även på lägsta inställningarna.

Visa signatur

[Stationär] Intel Core 2 Duo E6600 | 2x1024Mb RAM | 8800GTS 640MB | 1230GB HDD | Samsung 206BW @ 1650x1080 | Windows XP x64 - Ubuntu 7.10
[Bärbar 1] Intel Core Duo T2300 | 2GB RAM | ATI X1400 | 80GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800
[Bärbar 2] AMD Sempron 3300+ | 1024MB RAM | ATI X200 | 60GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800

Permalänk

Tyckte det var svårt att styra riktigt så det blir nog inget mer BoilingPoint för mig.

Permalänk
Medlem

lite blandning mellan GTA och farcry tycker jag:)
man får välja vilka man ska göra uppdrag åt osv och sen blir man mer omtyckt av dom man gör uppdraget åt och mindre omtyckt av dom som blir drabbade.

har kommigt till nått uppdrag där man ska spränga nått....det man skulle spränga låg över 8 kilometer bort så det var ju bara att börja gå då,för nån bil har man ju inte råd med än....efter 5 kilometers vandrande med gerillas och giftiga ormar efter en så fick man nog,så jag tog en bil utav nån gammal gubbe som kom körandes på en väg.
jaja,spelet är ENORMT stort iaf.

för mej flyter det på bra nu med lite fixande.
har lite över 1gig i ram och 2,3 nått processor och g-force 4 ti4600 och har ej stött på nån allvarlig hackning än.

Visa signatur

Permalänk

Tar en paus just nu

Det blev lite för mycket när man slirar runt vart tredje sekund. Vet ej varför...
Måste känna ihop 3000 >.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
lite blandning mellan GTA och farcry tycker jag:)
man får välja vilka man ska göra uppdrag åt osv och sen blir man mer omtyckt av dom man gör uppdraget åt och mindre omtyckt av dom som blir drabbade.

har kommigt till nått uppdrag där man ska spränga nått....det man skulle spränga låg över 8 kilometer bort så det var ju bara att börja gå då,för nån bil har man ju inte råd med än....efter 5 kilometers vandrande med gerillas och giftiga ormar efter en så fick man nog,så jag tog en bil utav nån gammal gubbe som kom körandes på en väg.
jaja,spelet är ENORMT stort iaf.

Man får dotterns bil gratis om man går till tidningen(?) där hon jobbade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Man får dotterns bil gratis om man går till tidningen(?) där hon jobbade

du kan inte säga vart hon jobbade?och vilken väg man kan ta sej dit?
är inte så värst omtyckt inne i staden nu efter ett våldsamnt blod bad=/....bandits och gerillas är efter mej.
berätta den säkraste vägen dit:)

Visa signatur