Permalänk
Medlem

Stänga av D-Lnik 604?

Hej

finns det nånn avstängning knapp på min D-Link 604, jag har haft den på enda sen jag köpte den gör det nått? kan den bli övethettad?

Drog ut ström kabeln en gång men då var jag tvungen att skriva in IP nummeret igen.

Permalänk
Medlem

nog bäst o dra ut kabeln ibland.. min slutade fungera igår.. så nu har man ingen router kvar =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rydbarj
nog bäst o dra ut kabeln ibland.. min slutade fungera igår.. så nu har man ingen router kvar =/

Okej men varför måsta jag skriva inn Ip nummeret på nytt då när jag drar ut kabeln, ska det vara så?

Permalänk
Medlem

Du behöver inte stänga av routern. Den klarar att vara på konstant.

Att den tappar sparad inställning verkar dock mystiskt. Jag skulle nog gå till din butik och be dem titta på den.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Om du vill att den ska hålla ett tag så tycker jag att du ska stänga av den när du inte använder den. Min pajade antagligen för att den vari gång hela tiden. Tycker att den ska klara av att vara igång konstant. Men så är det med budgetgrejer dom är inte till för att användas 24/7.

Du får dra ut nätaddapten för att stänga av den.

Permalänk
Medlem

Jag har då haft på min sen jag köpte den för några år sen...inga problem här inte;)

Visa signatur

[i9 9900k@5Ghz] [1080Ti] [Gskill 2x8Gb 3600 CL15][Ek+Alphacool custom loop]

Permalänk
Medlem

Orsaker till att elektronik går sönder:

1. överhettning. Kan bero på försämrad ventilation på grund av damm. ingne påverkan om enheten är avstängd.

2. bakgrundstrålning som slumpartat förstör kiselchipet. Är oberoende av om enheten är påslagen eller inte. Risken för fel ökar med åldern.

3. elektrolytkondensatorer torkar. något större risk om enheten är påslagen mycket.

4. plasthöljen åldras och spricker. förvärras om enheten står på hela tiden.

5. sprickbildning i kiselchip:et orsakat av växlingar mellan kyla och värme. Risken för fel ökar ju oftare man stänger av enheten.

Det spelar mindre roll för prylarnas livslängd om man har den påslagen kontinuerligt eller om man stänger av den varje dag, bara man ser till att kylningen inte täpper igen av damm. Däremot kan en avstängd pryl spara el.

Visa signatur

I am not a politician and my other habits are also good.