Killzone 2 VS Gear of War

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Har sett flera intervjuer med folk bakom ps3 och dom säger alla att det är på riktigt.

Men nu när du säger sådär så måste du ju visa interjuverna.

Men jag tycker det är konstigt, epic har gjort spel med den bästa grafiken vad jag vet i skitmånga och så kommer sony från ingenstans och spöar skiten ur dem.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Men nu när du säger sådär så måste du ju visa interjuverna.

här

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
här

Ok, han var inte så tjock som jag trodde.

Fast ptja, vi får se. Man vet aldrig med Japaner

Visa signatur

Permalänk
Medlem

killzone 2 e sexi

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem

Taget från ign.com

http://ps3.ign.com/articles/616/616591p1.html

And the damn controversy continues. Notice how no one ever comes out and says, "Dude, that's me playing." You know, we don't even get a simple, "The footage was generated using the in-game engine and a lot of cool scripting." We always just have to settle with, "Hey, look at out Killzone! It's what we intend Killzone to be." What does that even mean anyway?

So now we come to it... What do IGN editors think. Is the Killzone video real? Will the game look like that?

Jeremy Dunham - IGNPS2
"I don't think so. I think the only way the game will look like that is if they spent several more years in development and knew how to exploit the PlayStation 3 to its fullest. I have no doubt that they can produce cutscenes that good, but then again, the cutscene gave that away!"

Ed Lewis - IGNPS2
"We're probably going to see similar type graphics...hopefully. Because that's what they're aiming for, but...oh man. Hopefully. I mean, right now it's just a concept video. What will it be? I don't know. It's way too early to tell."

Ivan Sulic - IGNPS2
"Hell no."

Juan Castro - IGNCube
"Yes. It will. On PS4... 2009. Or maybe 2015."

David Clayman - IGNXbox
"No. No. No. If that's the style of the game, it will look like that, but not at that level of quality. That had separate animations for every single movement. That is not a game. It was total CG. Those little things giveaway stuff like that real well."

Doug Perry - IGNXbox
"It doesn't look real to me, but it's what I want the game to look like and I hope. But I don't think the developer is capable of that, especially based on the first game."

Stephen Butts - IGNPC
"No. The video is real in the sense that it exists in this time continuum, but no, it does not reflect what the game will look like."

Dan Adams - IGNPC
"No."

Själv hoppas jag att spelet kommer se ut som filmen.
Bara och vänta och se när ps3 släpps nästa år.
I så fall köper jag mig en sådan.
Men tills dom vissar upp äkta ingame med hud å allt sånt.
Så tvivlar jag på att den är äkta.

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem

Själv så skrattar jag folk i ansikten som säger att Killzone videon är in-game i realtid.

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZo
Själv så skrattar jag folk i ansikten som säger att Killzone videon är in-game i realtid.

Lätt att göra den i realtid, det finns ju så många ps3:or man kan spela den på

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

realtime är 100% säkert att det inte är. men om det är in-game eller inte vet nog bara personer inom sony.

faktiskt lite kul

Permalänk
Medlem

Haha nice

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Men som sagt varför skulle sony snubben stå och ljuga alla tusen som var där i ansiktet. Läste att xbox 360 ska vara omöjlig att modda iaf chip väg. Hur många Amrikanska titlar missra man inte då

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
Men som sagt varför skulle sony snubben stå och ljuga alla tusen som var där i ansiktet. Läste att xbox 360 ska vara omöjlig att modda iaf chip väg. Hur många Amrikanska titlar missra man inte då

Köp en Amerikansk 360

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk

Hur mångar gånger har man inte hört det? Nej, jag säger inte att den kommer gå och chippa rakt av men att det är omöjligt visar sig att se. De flesta kopieringskydd m.m har blivit knäckta förr eller senare.

Permalänk
Avstängd

http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1820465,00.asp

PlayStation 3

To be brief: What PlayStation 3? Sony did what they do oh-so-very-well. They offered up fantastic technical specs and then showed a bunch of tech demos and videos to a group of people who were so eager to get a glimpse of next-gen glory that they tossed all skepticism and reason out the window. Sony started with a flood of useless specs--the kind that assume your code is perfectly efficient and the games will keep every register on a nine-core Cell CPU and big huge Nvidia graphics chip busy in every cycle. This is, of course, ridiculous. It was followed by tech demos that don't resemble real games. Square Enix reps came out and showed off the intro to its Final Fantasy VII, rendered in real time on the PS3, and it looked gorgeous. Just like its real-time demo of original content on the Xbox 360 looked gorgeous a few hours later at the Microsoft press conference.

The real whopper was the video reel. It was introduced with a statement like "Here are some franchises coming to PlayStation 3," with no mention that what we would see actually resembles the games in any way. Game journalists flipped out. The 800-pound gorilla of these demo reels was a video of Killzone 2. It has been the subject of much contention whether or not this video was pre-rendered or made in the game engine. Game journalists who should know better insisted that it was real gameplay footage. Then Sony came out and claimed it was, too.
Killzone 2 (rendered footage)
click on image for full view

Of course, it's not. It was way too good for real-time, and would have represented a game that's much further along in its development than any PS3 game I know of. It turns out that Axis Animation, the guys who did some video for the original Killzone, made the video. We've since found out that all that supposed game footage--almost the entire game demo reel at the end of the presentation--was pre-rendered video "made to spec." That means rendered in LightWave or 3ds max or something, but limiting yourself to the polygon count or texture memory of the final platform. We've heard this all before, and we know that the final games never look even remotely close to the "rendered to spec" videos.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
BLA BLA BLA

det är inte alls bevisat att det var axis som gjorde filmen. den artikeln som var "bevis" från början handlade om killzone 1, inte killzone 2.

sony säger att det inte var cgi och gamespot säger att det inte var cgi.. det är allt som behövs.

och som sagt, varför skulle sony ljuga? det är ju dom som förlorar på det om spelet inte är minst lika snyggt när det väl är släppt.

Permalänk
Medlem

Hela artikeln var rätt negativ emot PS3.

Citat:

The PS3 has a Blu-Ray drive, and that's pretty cool. If Blu-Ray ends up being the next-generation high-definition movie standard, then Sony has a definite leg up, since Microsoft is stuck with standard-definition movies using a DVD drive. Sure, Microsoft could offer HD-DVD or even Blu-Ray in future Xbox 360 variants, but who knows when that might happen? Sony's taking an expensive gamble here. Blu-ray drives are going to cost the company a lot more than DVD drives, driving up the cost of the system and reducing its capacity to manufacture them en masse. If HD-DVD wins the hi-def movie battle, Sony has effectively made its system more expensive without delivering an HD movie playback device.

Om de hade varit lite mer up-to-date så hade de vetat om att HD-DVD och Blu-ray förmodligen kommer bli ett och samma format. Mer om det kan ni läsa på http://www.doom9.org . Jag hoppas innerligt att tillverkarna inte är så dumma så att de INTE gör det. Vem vill ha 2st enheter?

Många säger att man ska komma med bevis på att filmen var förrendererad. Men bevis för att att det inte var det då? Vad jag vet så var det bara en filmduk med filmen på och ingen interaktion med spelet i sig. Om de hade varit lite smarta hade de gjort som Epic när de visade UT 2007 där de faktiskt bevisade att det var ingame genom att pausa hela techdemot och röra sig fritt i miljön med kameran.

Permalänk
Medlem

mig undrar ;
kommer killzone 2 komma till pc? ser ju riktigt najs ut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
mig undrar ;
kommer killzone 2 komma till pc? ser ju riktigt najs ut.

Nej.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Hela artikeln var rätt negativ emot PS3.

Om de hade varit lite mer up-to-date så hade de vetat om att HD-DVD och Blu-ray förmodligen kommer bli ett och samma format. Mer om det kan ni läsa på http://www.doom9.org . Jag hoppas innerligt att tillverkarna inte är så dumma så att de INTE gör det. Vem vill ha 2st enheter?

Många säger att man ska komma med bevis på att filmen var förrendererad. Men bevis för att att det inte var det då? Vad jag vet så var det bara en filmduk med filmen på och ingen interaktion med spelet i sig. Om de hade varit lite smarta hade de gjort som Epic när de visade UT 2007 där de faktiskt bevisade att det var ingame genom att pausa hela techdemot och röra sig fritt i miljön med kameran.

Om du hade vart lite mer up-to-date hade du vetat att det aldrig kommer hända. Varken HD-dvd-gänget eller blu-ray-gänget kommer ge sig. Och med samarbeta verkar dom båda mena att den andre ska skrota sitt format.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Om du hade vart lite mer up-to-date hade du vetat att det aldrig kommer hända. Varken HD-dvd-gänget eller blu-ray-gänget kommer ge sig. Och med samarbeta verkar dom båda mena att den andre ska skrota sitt format.

Det stämmer nog det du säger då båda tillverkarna försöker konkuerrera ut den andra vilket för utvecklings skull är bra då vi får både bättre och snabbare lösningar. Frågan kvarstår dock Vilket format som filmindustrin kommer använda. Fresten, om jag inte minns fel så var det samma kamp när DVD-formatet kom och det slutade med ett enat format (kan inte hitta artikeln om det men jag har för mig att det var så iaf).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
det är inte alls bevisat att det var axis som gjorde filmen. den artikeln som var "bevis" från början handlade om killzone 1, inte killzone 2.

sony säger att det inte var cgi och gamespot säger att det inte var cgi.. det är allt som behövs.

och som sagt, varför skulle sony ljuga? det är ju dom som förlorar på det om spelet inte är minst lika snyggt när det väl är släppt.

SONY har som VANA att överdriva/hypea till det extrema

br och hddvd lägrerna för samtal ja .. men det är långt ifrån ett gemensamt format, dessutom skiljer sig dessa två format åt så pass mycket att en sammanslagning inte kan ske tekniskt,

jag skulle bli mycket förvånad om kunde kommaöverense om ett nytt format ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Det är förrenderat.

kan lätt ses på att polyantalet och textur upplösningarna är anpassade för film och inte för spel.

kolla gubben i början. Vet ni vilken datorkraft det skulle behövas för att bara fejka håret ingame?

http://www.cgtalk.com/showthread.php?t=242587&page=1&pp=15&hi...

Läs och begrunda. flera av dom här killarna jobbar inom industrin. kan tänkas att folk som skriver i tråden jobbar på just killzone.

Den här grafiken ligger minst 5 år fram när det kommer till spel.

Anledningen som jag tror det är att gubben som presenterade det sa fel, inte var påläst.
Eller kanske bara ett billigt försök att hypa.

Tack för ordet. säkert massa stavfel men det är inte det viktiga med den här posten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paragloom
Det är förrenderat.

kan lätt ses på att polyantalet och textur upplösningarna är anpassade för film och inte för spel.

kolla gubben i början. Vet ni vilken datorkraft det skulle behövas för att bara fejka håret ingame?

http://www.cgtalk.com/showthread.php?t=242587&page=1&pp=15&hi...

Läs och begrunda. flera av dom här killarna jobbar inom industrin. kan tänkas att folk som skriver i tråden jobbar på just killzone.

Den här grafiken ligger minst 5 år fram när det kommer till spel.

Anledningen som jag tror det är att gubben som presenterade det sa fel, inte var påläst.
Eller kanske bara ett billigt försök att hypa.

Tack för ordet. säkert massa stavfel men det är inte det viktiga med den här posten.

Visar det sig att Tretton från Sony verkligen ljög oss rakt i ansiktet om att Killzone 2 var in-game, så hoppas jag att kunderna straffar Sony. Själv är jag åtminstone inte sugen på att ge mina pengar till ett företag som visar så lite respekt för potentiella kunder. Jag hoppas såklart att videon är in-game men jag har svårt att tro det.

Permalänk

Bör förstå bör ni att företagen skiter i konsumenterna och utvlecklar enbart för pengarna. De som lysnar på audiensen är spelproducenterna etc. tror inte ni änns kan ge inblick i hur mörkt och äckligt Sony mfl företag är.

Microsoft, placerar säkert gärna sin audiens i toaletstolen på gates magsjuke toa.

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Situationen är ungefär som haraya förklarade lite tidigare i tråden, man vågar inte inse att grafiken faktiskt är möjlig med den nya teknologin och förklarar det hela med att det är CG istället. Det hände när man visade PS2 första gången och det hände även den här gången.

Självklart måste man också förstå att nästan inget spel de visade upp på Sonys eller Microsofts presskonferens var realtidsrenderat. Utvecklarna skickar iväg en liten film som Sony/MS kan visa upp och då är det ju självklart förrenderat. Om spelen är inspelade med realtidsrendering är ju en annan sak. Spelen körs i alla fall inte på riktig PS3/Xbox360 hårdvara utan på dev-kits och därför är det svårt att förutsäga prestandan i den kommande riktiga hårdvaran.

Självklart kan jag hålla med om att Killzone 2 ser för bra ut, men vi får väl se om 3-4 år. Då kanske man skrattar åt de här diskussionerna precis som man kan göra åt de filmer man visade upp på E3 eller TGS 1999.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Situationen är ungefär som haraya förklarade lite tidigare i tråden, man vågar inte inse att grafiken faktiskt är möjlig med den nya teknologin och förklarar det hela med att det är CG istället. Det hände när man visade PS2 första gången och det hände även den här gången.

Självklart måste man också förstå att nästan inget spel de visade upp på Sonys eller Microsofts presskonferens var realtidsrenderat. Utvecklarna skickar iväg en liten film som Sony/MS kan visa upp och då är det ju självklart förrenderat. Om spelen är inspelade med realtidsrendering är ju en annan sak. Spelen körs i alla fall inte på riktig PS3/Xbox360 hårdvara utan på dev-kits och därför är det svårt att förutsäga prestandan i den kommande riktiga hårdvaran.

Självklart kan jag hålla med om att Killzone 2 ser för bra ut, men vi får väl se om 3-4 år. Då kanske man skrattar åt de här diskussionerna precis som man kan göra åt de filmer man visade upp på E3 eller TGS 1999.

WORD

Permalänk
Medlem

http://www.g4tv.com/mediaplayer/index.aspx?video_key=9145

Sen om han ljuger är en annan historia.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
http://www.g4tv.com/mediaplayer/index.aspx?video_key=9145

Sen om han ljuger är en annan historia.

Har svårt att tänka mig att han ljuger.
Så... ännu ett bevis på att den inte är förrenderad

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
SONY har som VANA att överdriva/hypea till det extrema

om du nu är så säker har du väl inga problem med att ge ett par exempel?

Permalänk
Medlem

Lustigt att allt snack om Killzone 2 gjort att Killzone till PS2 gått upp på Webhallens försäljnings-topplista.

http://www.webhallen.com/avd_start.php?avd=1