Killzone 2 VS Gear of War

Permalänk
Medlem

Killzone 2 VS Gear of War

http://www.gametrailers.com/player.php?id=5868&type=mov

1. Här Gear of War som visades på E3 alla fanboys till 360 vägrar inse att det också är en film och inte "in-game" som dom säger.

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=1668

2. Detta är Killzone 2 som inte heller är "in-game" vad jag tror. Men enligt mig är KZ2 mycket snyggare.

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem

Tycker du ska läsa den här artikeln.

http://xbox360.ign.com/articles/616/616188p1.html

Speciellt;

Citat:

The demonstration was run by Cliff Bleszinski, the lead designer. We saw a sizeable chunk of gameplay in two levels. Everything we saw was in-game, and in many sections looked as good as a CG movie.

När det gäller pre-rendered filmer, så är det bara en fråga om hur mycket tid och pengar man lägger ner på den. Blizzard gör ju rätt snygga sådana t.ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Tycker du ska läsa den här artikeln.

http://xbox360.ign.com/articles/616/616188p1.html

Speciellt;

När det gäller pre-rendered filmer, så är det bara en fråga om hur mycket tid och pengar man lägger ner på den. Blizzard gör ju rätt snygga sådana t.ex.

Vadå finns inga filmer eller något mer som tyder på att det är in-game filmer!

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Avstängd

det heter gears of war. och alla filmerna på gow från E3 är in-game.

~10-15 fps, dåliga animationer osv bevisar att det inte är förrenderat.

och ja killzone 2 är snyggare, förrenderat eller inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
det heter gears of war. och alla filmerna på gow från E3 är in-game.

~10-15 fps, dåliga animationer osv bevisar att det inte är förrenderat.

och ja killzone 2 är snyggare, förrenderat eller inte.

Håler med, Killzöné ser lite mer... riktigt ut, inte flashiga grafiker med varenda nyanser av brun utan lite mer avmattad som på riktigt

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk

Eftersom GoW faktiskt existerar och inte bara är en renderad film tycker jag det vinner ganska stort. När det gäller grafik så föredrar jag nog GoW också. Och när det gäller gameplay kommer nog GoW vara bättre också, Killzone 1 suger ju röv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Killzone 1 suger ju röv.

moget..

något mästerverk är det ju knappast men "suger röv" är verkligen att ta i. och det är inte säkert om killzone 2-filmen var förrenderad eller inte.

gow blir säkert roligare än killzone 2 i vilket fall som men nu var det ju inte det tråden handlade om.

Permalänk

Får Sagan om ringen-vibbar av rösten i GOW-videon. Usch.

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk

Gears of war, är det byggt på Unreal engine 3? Det ser ut så åtminstone och verkar mycket bra.

Fast snyggaste trailern jag hittills har sett, någonsin, måste vara Motor storm. Men det kanske inte är in-game?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Gears of war, är det byggt på Unreal engine 3? Det ser ut så åtminstone och verkar mycket bra.

Fast snyggaste trailern jag hittills har sett, någonsin, måste vara Motor storm. Men det kanske inte är in-game?

Jag skulle tyvärr inte tro det, annars skulle PS3 vs 360-kriget vara över

Permalänk
Medlem

Re: Killzone 2 VS Gear of War

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
http://www.gametrailers.com/player.php?id=5868&type=mov

1. Här Gear of War som visades på E3 alla fanboys till 360 vägrar inse att det också är en film och inte "in-game" som dom säger.

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=1668

2. Detta är Killzone 2 som inte heller är "in-game" vad jag tror. Men enligt mig är KZ2 mycket snyggare.

Jag har en film på datorn där cliffy b spelar gears of war live och ja det ser ut som i filmen.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Om de kan leverera i närheten av den grafik och känsla som fanns i KZ2 trailern så blir det ju väldigt intressant. Jag tycker framförallt inlevelsen var grym men inser också att det var regisserat och kanske svårt att skapa in-game.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Om de kan leverera i närheten av den grafik och känsla som fanns i KZ2 trailern så blir det ju väldigt intressant. Jag tycker framförallt inlevelsen var grym men inser också att det var regisserat och kanske svårt att skapa in-game.

Precis, eftersom det är regisserade trailers så är det väldigt svårt att se hur spelen kommer vara när dom väl släpps.
Men utifrån trailerserna (stavning?) så tycker jag att killzone verkar absolut mest imponerande, även om den antagligen inte är filmad ingame. (tyvärr)
Diggar uppläget att man slåss mot människor mer och tycker det ligger närmare verkligheten i design och färgläggning.
Tycker också att berättar rösten och det som sades i GoW trailern bara var för töntigt, kanske mest därför jag inte diggar den trailern.

Visa signatur

forum.leetfik.com

Permalänk

Vi får se vilket av spelen som är snyggast vid release, det är alldeles för tidigt att avgöra redan nu. Sony har ju mer tid att finslipa Killzone 2 så det borde bli snyggare men det behöver inte bli ett bättre spel, Killzone var som sagt ganska mediokert.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Sötast

Hehehe.... går ju inte jämföra dom två.... att kolla på GoW var ungefär som vilken annan sak på pc.. medans Killzone.... man kunde ju knappt få luft när man såg den

Permalänk
Medlem

kill zone vidion var , som jag tror, en halv ingame vidio... dvs att de använder spel motorn för tt spela upp en "programerad" sen....

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
kill zone vidion var , som jag tror, en halv ingame vidio... dvs att de använder spel motorn för tt spela upp en "programerad" sen....

Nej den var förrendererad.
Det du menar är ett techdemo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Nej den var förrendererad.
Det du menar är ett techdemo.

I en nedladdningsbar video från E3 säger en från Sony bestämt att det som har visats av Killzone 2 ÄR in-game. Det värsta Sony skulle kunna göra är att ljuga folk rakt i ansiktet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
I en nedladdningsbar video från E3 säger en från Sony bestämt att det som har visats av Killzone 2 ÄR in-game. Det värsta Sony skulle kunna göra är att ljuga folk rakt i ansiktet.

Menar du tjockisen som sa att det var "gameplay"?

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Avstängd

http://ps2movies.ign.com/media/news/video/ps2demos/psx2_1.mpg
http://ps2movies.ign.com/media/news/video/ps2demos/psx2_4.mpg
http://ps2movies.ign.com/media/news/video/ps2demos/psx2_5.mpg
http://ps2movies.ign.com/media/news/video/ps2demos/psx2_6.mpg

det där visade sony upp när dom visade ps2 för första gången. och folk vara likadana då och sa att det omöjligt var ps2 som ritade upp det. well den där grafiken har överträffats flera gånger om vid det här laget men folk lär sig visst aldrig.

för att inte tala om hur alla dreamcast-fanboys gnällde att mgs2 inte var in-game efter första gången det visades upp på E3 2001 (tror jag det var).

det är sony som förlorar på om ps3-spelen är fulare än det som visades upp så jag fattar inte varför xbox-fanboys bryr sig.

fast det är ju klart.. dom kanske är rädda?

Permalänk
Medlem

håller med...Killzone 2 filmen ÄR in-game... den är INTE förrendererad

i sonys officiala press-release säger dom detta bestämmt.
(tänk på att PS3:an klarar av dubbelt så många beräkningar)

bye the way.. känns som tråden handlar mer om PS3 vs. XB360 än grafiken på dessa spel..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chse
håller med...Killzone 2 filmen ÄR in-game... den är INTE förrendererad

i sonys officiala press-release säger dom detta bestämmt.
(tänk på att PS3:an klarar av dubbelt så många beräkningar)

bye the way.. känns som tråden handlar mer om PS3 vs. XB360 än grafiken på dessa spel..

In-game säger inte ett smack om det är förrenderat eller inte.

Permalänk

Wtf är det med folk?!? Jag är inte särskilt konsolintresserad, men det är ändå roligt att se vad folk är beredda att bortse ifrån när det gäller sina älsklingsföretag. Vilken av xbox360 eller ps3 som klarar av mer avancerade spel är fortfarande inte säkert (oavsett Sonys irrelevanta diagram), och att Killzone 2 ens existerar som ett spel på det sättet som visas i filmen efter bara några månaders utvecklingstid är ytterst osannolikt.

Permalänk
Avstängd

bara för att det inte spelades upp på en ps3 i realtime så betyder inte det att det inte utvecklades på ps3 dev-kits eller att ps3 inte klarar av sådan grafik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrivkramp
Wtf är det med folk?!? Jag är inte särskilt konsolintresserad, men det är ändå roligt att se vad folk är beredda att bortse ifrån när det gäller sina älsklingsföretag. Vilken av xbox360 eller ps3 som klarar av mer avancerade spel är fortfarande inte säkert (oavsett Sonys irrelevanta diagram), och att Killzone 2 ens existerar som ett spel på det sättet som visas i filmen efter bara några månaders utvecklingstid är ytterst osannolikt.

humm... det har du rätt i... de kanshe piffade upp och portade den gamla motorn.....(?)

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
humm... det har du rätt i... de kanshe piffade upp och portade den gamla motorn.....(?)

Ingen aning. Jag antar att de använt art assets tänkta till spelet för att rendera filmen i fråga. Om samma detaljerade modeller kommer att användas i det slutliga spelet återstår väl att se (vad jag förstått det som så brukar så inte vara fallet).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrivkramp
(vad jag förstått det som så brukar så inte vara fallet).

kolla filmerna jag länkade till

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
kolla filmerna jag länkade till

Jag menar att man inte använder arbetsmodeller i spelmotorn, men man kan ju göra cgi med dem om man så känner för det. Sen så vet jag inte om det är så de gjort; det största argumentet är ändå att de inte haft särskilt lång tid på sig för att faktiskt utveckla spelet de påstår sig ha.

Permalänk
Testpilot

Kilzone 2 är med spelmotorn, det är ingame. Har sett flera intervjuer med folk bakom ps3 och dom säger alla att det är på riktigt.

Jag gillar också xbox men för det måste man inte leta efter skit att kasta på playstation.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Kilzone 2 är med spelmotorn, det är ingame. Har sett flera intervjuer med folk bakom ps3 och dom säger alla att det är på riktigt.

Jag gillar också xbox men för det måste man inte leta efter skit att kasta på playstation.

Men tvärtom går bra?

Och nej, jag syftar inte på dig.

Visa signatur

Im your mother Luke...