Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

PCI-e och AGP8x ?

Finns det nån moderkort som tar emot både PCI-e och AGP8x

Permalänk
Medlem

nej. men det finns eller ska släppas en adapterfrån det ena till det andra formatet, minns inte detaljerna

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Medlem

en adapter är påväg som gör ett AGP-grafikkort till PCIe-grafikkort. sen var det någon tillverkare som håller på med nått moderkort som skulle ha både AGP och PCIe kontakt. tror det var VIA med ett helt nytt VIA chips, men är rätt så osäker på detdär med tillverkare.

Permalänk
Medlem

jaha okej bra då vet jag det

Permalänk
Medlem

VIA håller på med ett chipset som både stöder AGP och PCI- E. läs mer via denna länken.
www.tomshardware.se/motherboard/20050202/index.html

Visa signatur

ÖÄ.. snyft Snyft..

Permalänk
Medlem

Vänta lite http://www.ecsusa.com/products/915p-a.html
Bara ett exempel.... de flesta större moderkortstillverkarna har faktist gett ut moderkort för både PCI-E16x och AGP8x för intels 775... vet inte om det finns något annat chip en 915p-a som stöder detta....

Har faktist också sett ett kort för AMD-939... det var nåot VIA K8T 8XX-chip på det....

Onödigt att svara när man inte vet!......

Visa signatur

5700X3D | 32GB DDR4 3600 | 3070

Permalänk
Medlem

Har inte moderkortet som är listat ovan en AGPslot som endast klarar AGP1x, har för mig att jag läste att det var betydligt sämre kräm i AGPslotten på de första korten med denna lösning.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

MSI K8N neo3 FSR har nåt som kallas för AGR. Det är en AGP kompatibel slot som man kan köra sina agp-grafikkort i. Men tyvärr är den rätt slö. Enligt ett test jag läste så Motsvarar AGR sloten en AGP 3.0(vad det nu är för nåt). Det funkar dock att köra spel och sånt med den med lite lägre prestanda.

Det är i övrigt ett ok mobo. Lågt pris, socket 754 och Gbit lan, 4xS-ATA och upp till 10 USB kontakter. Bara två minnesplatser dock :s

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Hjälpsam

http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld...

Däremot har MSI presenterat ett GFX kort som fixar både och.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI