ACP vägrar erkänna misstag! Strömkabel till högtalare.

Permalänk
Medlem

ACP vägrar erkänna misstag! Strömkabel till högtalare.

Skickade för ca 3 månader sen in mina högtalare (Logitech Z-640) till ACP pga problem med ljudet. Jag fick dock tillbaka dem efter några veckor eftersom det enligt de inte fanns några fel. Dock fanns inte strömkabeln där. Jag tog genast kontakt med ACP och sade att de hade glömt att skicka med strömkabel. Supporten påstod då att jag _aldrig_ hade skickat med kabeln! Jag vet att jag gjorde det men han vägrade erkänna att han hade glömt kabeln. Han skicka dock en ny till mig... Det gick ca 3 veckor innan jag fick en avi, hämtade ut paketet och vad ser man? En Creative laddningsadapter?
Jag kontaktade supporten igen och jag fick höra "Du borde vara glad att vi hjälper dig...".
Är detta normalt eller? Jag har aldrig blivit såhär förolämpad! Det har nu gått ca 3 månader sen jag skickade in högtalarna. Jag har inte fått några kablar heller.

Vad tycker ni jag ska göra? Vänta några veckor till och hoppas att de skickar en kabel?

...
Piilo

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

om du vet med dig att du skickade med strömkabel så ska du kräva att få en strömkabel.
annars tycker jag du ska vända dig till (ARN) Allmäna reklamations nämden då brukar det bli annat ljud i källan.
Har du testat högtalarna på ett annan dator så du uteslöt att det var ljudkortet? allså menade innan ACP strulade bort din strömkabel.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Men det var inte så att du inte specificerade vilken kabel du skickat med utan bara använt ordet "kabel".

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Men det var inte så att du inte specificerade vilken kabel du skickat med utan bara använt ordet "kabel".

Jag sade åt honom exakt vilken kabel som saknades och han vet själv det. Jag är 201% säker på att jag skickade med _allt_. Det de skickade var en laddare från Creative (Står tydligt Creative etc. på skitet de har skickat) men mina högtalare är Logitech. Hur korkade kan man vara? Tror knappast att man "skickade fel grejj".

Grabben_83a, jag testade dem på mina två datorer. På båda hade jag samma problem, basen försvinner ibland. Vid ett tillfälle knastrade även ljudet. "Ljudexperten" hos ACP sa att han inte hörde några fel alls.

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Jag sade åt honom exakt vilken kabel som saknades och han vet själv det. Jag är 201% säker på att jag skickade med _allt_. Det de skickade var en laddare från Creative (Står tydligt Creative etc. på skitet de har skickat) men mina högtalare är Logitech. Hur korkade kan man vara? Tror knappast att man "skickade fel grejj".

Grabben_83a, jag testade dem på mina två datorer. På båda hade jag samma problem, basen försvinner ibland. Vid ett tillfälle knastrade även ljudet. "Ljudexperten" hos ACP sa att han inte hörde några fel alls.

Be ACP att skicka tillbaka din strömkabel som är Logitech och hör sen av dig till Logitech tror säkerligen de hjälper dig. om inte annat gör en ARN anmälan mot ACP då kommer de med på svartalistan vilket kan göra att de förlorar lite kunder.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Be ACP att skicka tillbaka din strömkabel som är Logitech och hör sen av dig till Logitech tror säkerligen de hjälper dig. om inte annat gör en ARN anmälan mot ACP då kommer de med på svartalistan vilket kan göra att de förlorar lite kunder.

Tack så hemskt mycket. Tror faktiskt att jag nämne Konsumentverket sist jag skickade ett brev till dem. Har inte hört från de sen dess.
Skall iaf skicka ett nytt brev på måndag till både ACP och Logitech!

Tack!

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Sweden, Finland & Iceland
Logitech Nordic AB
Jägerhornsvägen 19
S - 141 75 Kungens Kurva
+46 (0)8-519 920 19 Product Information - Sweden
+46 (0)8-519 920 20 Technical Help - Sweden

Ring till dem och berätta hela förfarandet, hur dåligt du blev behandlad av butiken etc.

Logitech brukar vara trevliga och jag tror de kommer att få dig nöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Ring till dem och berätta hela förfarandet, hur dåligt du blev behandlad av butiken etc.

Logitech brukar vara trevliga och jag tror de kommer att få dig nöjd.

Skickade precis ett mail till de, får jag inte ett bra svar får jag ringa och snacka med supporten!

Tack för informationen!
Föresten, är det lönt att kontakta ARN?

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Skickade precis ett mail till de, får jag inte ett bra svar får jag ringa och snacka med supporten!

Tack för informationen!
Föresten, är det lönt att kontakta ARN?

Jag tycker helt klart det är värt att kontakta ARN.
Företagen brukar följa ARN:s rekommendationer.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Ring till dem och berätta hela förfarandet, hur dåligt du blev behandlad av butiken etc.

Logitech brukar vara trevliga och jag tror de kommer att få dig nöjd.

Håller med där. Logitech är otroligt schyssta och trevliga!

Tycker verkligen du borde kontakta ARN.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk

Om du kontaktar ARN så kan du vara 200,5% säker på att du får rätt pryl!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaTuSoPPaReN
Om du kontaktar ARN så kan du vara 200,5% säker på att du får rätt pryl!

Jag kommer att, ifall Logitech inte kan hjälpa mig, kontakta ARN. Jag vet dock inte om jag borde ringa eller skicka en epost/anmälan? Det är första gången jag gör något sånthär, kan någon föra mig åt rätt håll :p?

PS. Hemsidan har jag hittat

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Jag kommer att, ifall Logitech inte kan hjälpa mig, kontakta ARN. Jag vet dock inte om jag borde ringa eller skicka en epost/anmälan? Det är första gången jag gör något sånthär, kan någon föra mig åt rätt håll :p?

PS. Hemsidan har jag hittat

det smidigaste är jue att ringa och prata med dem hur du ska göra.
eftersom jag själv har vart i samma sits men fick den grejen fixad som jag hade rätt till genom att bara nämna ordet ARN.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Avstängd

svartalistan.com kanske?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
svartalistan.com kanske?

för att? en snubbe har fått fel kabel av en viss idiot på supoorten?

Acp brukar vara väldigt trevliga har handlar hos de 2 gånger tidigare.

tycker du ska ringa till acp och fråg efter chefen typ.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
för att? en snubbe har fått fel kabel av en viss idiot på supoorten?

Acp brukar vara väldigt trevliga har handlar hos de 2 gånger tidigare.

tycker du ska ringa till acp och fråg efter chefen typ.

Har själv handlat därifrån flertal gånger och _aldrig_ blivit behandlat på det är viset. Det har alltid funkar bra och supporten har varit schjyst... men inte nu. Ljudexperten var inget vidare.

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Ta kontakt med dem igen. Be gärna att få tala med ägaren/chefen.
Hjällper inte detta ta kontakt med konsumentvägledaren i din kommun.
Ofta hjälper det bara om de ringer till företaget.

Permalänk
Medlem

Jag tog kontakt med Logitech och berättade om vad som hade hänt. Supporten var hur schjysta som helst, jag fick genast hjälp. Det tog inte de långt tid att ersätta mina högtalare. Och eftersom Z-640 inte görs längre skall de skicka mig X-530 istället! Allt gratis! Det är vad jag kallar _Support_!

:tummen upp: för Logitech!

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

fan va dumt att tjabba om en kabel.. dumma som dom är så leder detta bara till negativ publicitet för företaget. Jag kommer alla fall aldrig handla där om dom inte ens kan skicka rätt kabel tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag tycker ACP är kanonbra. Mitt ATI-kort gick sönder efter ca ett år och jag fick det utbytt mot ett kort som dessutom är bättre. Efter en vecka kom ett TILL nytt grafikkort på posten. Uppenbarligen hade dom råkat behandla mitt returärende 2 gånger. Eftersom jag är en hederns och moralens man så ringde jag upp ACP och lovade att skicka tillbaka ett av korten.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
Eftersom jag är en hederns och moralens man så ringde jag upp ACP och lovade att skicka tillbaka ett av korten.

Det är mycket ädelt gjort

Visa signatur

Varför är ingen snäll mot mig? :(

Permalänk
Medlem

Sådär,
Nu har allt löst sig! Det tog lite tid... ja... Men nu har de skickat ut kabeln till mig och som kompensation fick jag en 256mb USB Minne (Bättre än inget).
Jag får dock se vad som händer med Logitech också...
ACP bad också om ursäkt för tiden Hehehe
Hoppas sånthär inte händer fler!

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Finns idioter på båda sidor telefonen. Jobbar själv som support och jag vet att många av mina kolleger är en riktiga nötter utan någon som helst servicekänsla. Så visst går det fel då och då.

Liksom det finns ena riktiga nötter som ringer. Svår gräns det där.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig iallafall.
Jag har bara bra erfarenhet av ACP. De ringde till och med till mig och bad om ursäkt för att mina minnen blivit försenade. Och då hade det bara gått fyra dagar.

Så det var skönt att höra att de skötte det bra till slut.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.