Permalänk
Medlem

z-680 - HJÄLP!

Hej!
Fick nyligen surroundpaketet Logitech z-680. Jag har nu kopplat in det men det kommer inget ljud ur högtalarna.

På ljudkontrollen som följer med står det:
"Input: Coax
No Digital Data"

jag har kopplat den tredelade sladden in till mitt Soundblaster 5.1Live
men jag får inte ut något ljud i högtalarna. När jag kopplar headsettet till kontrollen kommer heller inget ljud i den, dock kommer ljud ur den andra ljudutgången på kontrollen (den med en not på) men detta ljud kan inte justeras

Högtalarna funkar likt resten av paketet, så snälla hjälp mig, måste jag ställa in nåt på ljudkortet? ska jag göra nån inställning på kontrollen? Finns det något vanligt fel man brukar göra vid monteringen som kan vara orsaken?

Permalänk
Medlem

tryck på inputknappen på kontrollenheten så du ändrar från coax till direct

Visa signatur

ostabil dator => ostabilt psyke

Permalänk
Medlem

enklare än så var det inte

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk
Medlem

Hmm ställ in i ljudkorts inställningarna, typ digital, analog eller va de står 5.1.

Hade också lite problems me de.. och du kan ju bara ha coax inkopplat om du har den utgången på ljudkortet (vet inte om du har de).

Kör på direct istället.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)