Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Nya minnen?

Sitter och funderar på att beställa nya minnen men vet dock inte vilken "prisklass" jag ske ge mig in på.
Samsung ser ju billigt ut, men är de bra? Eller ska jag satsa på gamla "hederliga" Kingston? Eller är kanske KVR något? Eller Corsair?
Ska inte klocka burken, så vilken model är bäst?

Visa signatur

| Grundare och ägare av Netx - För dig |

Permalänk
Medlem

Beror till en del på vad du har för moderkort så funkar dom minnen du har i nu bra så håll dig till samma "sort".

Personligen gillar jag Crucial med det beror på att dom matchade mitt mk mycket bra och kunde klockas pga det samt inte kostade så mycket så för mig ett klockrent budgetval efter att ha läst massor av recenssioner på mk Abit IC7.

Med eftersom du själv inte ska klocka så är Samsung väl ett bra val för dom är vad jag vet mycket stora i branchen men det får någon som är mer underrättad än mig uttala sig om.

Permalänk
Medlem

Kör ju ett ABIT Kv8-Max3 och kör just nu Corsair 252x2 minnen och det funkar ganska bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du köper två minnesmoduler till kolla upp så ditt mk funkar med alla 4 platserna upptagna innan köp och sen kan det ju tänkas att det finns bios som löser det isf.

I övrigt så håll dig till Corsair isf.

Permalänk
Medlem

Ska köpa helt nya minnen, tänkte vara snäll nog och ge min bror de gamla, så att platserna blir upptagna är minimala

Visa signatur

Permalänk

Jag kan varmt rekommendera Samsungs minnen...
Fungerar jättebra, är billiga och går dessutom att klocka en hel del utan problem!

Visa signatur

Asus K8V-X | AMD Athlon 64 3000+ @ AC Freezer 64 PRO | Point of View GeForce 6600GT @ Zalman VF700Cu | 1024mb Samsung PC3200 | Seagate 160Gb | Windows XP Pro SP2 | 2st Artic Cooling Chassifläktar | Logitech MX510 | IBM C170 | Cosonic Hörlurar | 5.1 Creative Högtalare | Aquamark 3D 53818 | 3D Mark 03 8540 | 3D Mark 05 3468

Permalänk
Medlem

De som fanns på dustin.se hade för högt cas värde, får bli ett par Kingston i stället. Tack för hjälpen iallafall

Visa signatur