iRiver H320SE istället för portabel DVDspelare?

Permalänk
Medlem

iRiver H320SE istället för portabel DVDspelare?

Kommer nästa vecka, den 20e Juni (måndag), åka utomlads till Turkiet. Hade tänkt köpa en DVDSpelare men det löste sig tyvärr inte och nu sitter jag här utan något att ha med under resan :/
Jag har dock fått upp ögonen på en iRiver H320SE. Eftersom senaste firmware:n klarar av att spela upp filmer hade jag tänkt använda den som en DVDSpelare, dock liten skärm Hade tänkt konvertera DVD filmerna hemma till ett format den klarar av och föra över. Jag är också i stor nöd av en ny mp3 spelare så detta passar mig skitbra!

Undrar om dett är värt att köpa en H320SE för 3.300:-. Jag kommer utnjyttja allt den har att komma med och mer!
Tips och tricks? Recensioner? Rekomendationer?

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Nej, inte om du vill se filmer på den, för kvaliteten är långt ifrån bra. Då är det nog bättre att investera i någon form av bärbar mediaspelare från t.ex Archos.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Nej, inte om du vill se filmer på den, för kvaliteten är långt ifrån bra. Då är det nog bättre att investera i någon form av bärbar mediaspelare från t.ex Archos.

Hmmm, jag är ju iofs inte ute efter kristalklar bild Hur dåligt är det? Möjligt att få fram bilder på det? Förutom bilden, är spelaren något att ha eller bara skräp?
Är H10 något att se på ifall man bara vill ha en mp3spelare?

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"

Permalänk
Medlem

Iriver gör väldigt bra mp3-spelare, men att använda H320 som videospelare är mer av "en kul grej" än det är en funktion de vill sälja spelaren med.

Bilden är hackig och väldigt lågupplöst.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Iriver gör väldigt bra mp3-spelare, men att använda H320 som videospelare är mer av "en kul grej" än det är en funktion de vill sälja spelaren med.

Bilden är hackig och väldigt lågupplöst.

Förstår då Antar att du har en H320, vad tycker du om den? Är den värd de 700kr som skiljer den från H10?
Är i stor behov av en bra mp3spelare, helst med mycket utrymme En iAudio X5 lär vara bra men jag hittar inga recensioner om den :/ Bilder etc..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har inte H320 själv, men jag har en polare som har en. Ljudet är riktigt bra och displayen är helt OK. Tycker väl att menysystemet är lite plottrigare än tidigare spelare (har själv en H100), men man vänjer sig väl. Hårddiskspelare av den här modellen är ju lite stora, men kan du leva med det är den riktigt bra.

H10 är ju också en trevlig bekantskap. Kan dock aldrig bestämma mig för om jag föredrar den eller iPod Mini dock.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag blev lite sugen på o köpa en mediaspelare istället för en mp3 spelare när jag läste tråden.

Men sen kollade jag på simpson på datorn, förminskad till samma mått som H320 skärmen. Gick väll ann i början, men efter ett tag fick jag huvudvärk. Antagligen inte samma sak på spelarn, men tillräckligt för o få mig inse att det inte va någon hit o se på serier i sånt litet format.

Är antagligen roligare o skaffa någon billig bärbar dator istället + extra batterier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Jag blev lite sugen på o köpa en mediaspelare istället för en mp3 spelare när jag läste tråden.

Men sen kollade jag på simpson på datorn, förminskad till samma mått som H320 skärmen. Gick väll ann i början, men efter ett tag fick jag huvudvärk. Antagligen inte samma sak på spelarn, men tillräckligt för o få mig inse att det inte va någon hit o se på serier i sånt litet format.

Är antagligen roligare o skaffa någon billig bärbar dator istället + extra batterier.

Exakt vad jag tänkte på men det är tyvärr väldigt svårt att hitta en ordentlig bärbar för ca 4-6k som max.

Visa signatur

Permalänk

Gmini 400?

Permalänk
Medlem

iRiver PMP-100 är nog något du borde titta närmare på.

Visa signatur

Lätt som Paj