Spel ni trodde var bra men som va en flopp.

Permalänk
Medlem

Boiling Point

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Commandos 3 var så sjukt tråkigt och dåligt.. USCH!

Men, kan någon ge mig en liten förklaring på sågningarna av WoW?

Permalänk
Medlem

Half Life 2 sög pung. Tyckte inte att det var särskilt roligt eller svårt för den delen.

Andra trista var Joint Operation Escalations (stavfel?), Silent Hill 4 och Stronghold

Permalänk
Medlem

Half Life 2...

Visa signatur

iMac 27"

Permalänk
Medlem

Juiced

*spyr* fyfan va dålig känsla.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Vietcong
Need for Speed Underground 2

Varför säger ni HL2? Jag ska köpa det, körde precis igenom demot och är grymt impad av grafiken. Vad är det som är så dåligt med det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasc89

Varför säger ni HL2? Jag ska köpa det, körde precis igenom demot och är grymt impad av grafiken. Vad är det som är så dåligt med det?

Grafiken är inte det ända som är viktigt i ett spel.

Permalänk
Medlem

Aliens vs Predator 2 är nog värsta besvikelsen hittils. Helt hjärndött sönderskriptat spel....ungefär som Doom 3, vilket inte skrämmer mig det minsta.
Originalet hade nån random-funktion som gjorde att det alltid var lite olika varje gång man körde om en level, och Aliens som dessutom sprang runt helt själva efter väggar och tak och kändes riktigt realistiska och oförutsägbara, så det var en jäkla besvikelse när uppföljaren var så sönderskriptad och simpel

Dock gillade många AvP 2 ändå, precis som många gillar Doom 3, så det är tydligen en smakfråga om man vill ha äkta AI att spela mot eller om man hellre vill ha allt helt förutbestämt.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyph0
Grafiken är inte det ända som är viktigt i ett spel.

Det som gjorde Half-Life 2 så tråkigt var att det inte var Half-Life.

Valve verkade tro att bara för att vi har Gordon, en Crowbar och några fiender från ettan så blir det automatiskt Half-Life ..... men det funkar inte så. Half-Life 2 kändes inte Half-Life och var bara tråkigt och linjärt. Fordonen var väldigt tråkiga och att köra dom mil efter mil kan jag inte ens förstå hur utvecklarna kunde gilla. Loadingarna var väldigt obehagliga, många och långa. Inte ens vapnen eller ai'n var något att komma med.

DooM 3 blev väl flopp det med.

Det som fattades i det spelet enligt mig är väl kanske mindre linjärt. Men mest av allt AI !!!!!!Skulle vara ascoolt med IMPs som kyper på väggarna och verkligen skrämde skiten ur en. Var väldigt många saker som ja trodde skulle finnas i spelet som inte fanns. Varför kan man t.ex. inte skjuta av en zombies huvud eller arm ? ..... det ska man kunna i typsik skräck-shooter. Grafiken var helt underbar och animationerna och ljudet är otroligt bra.

Det roliga är att året skulle bli DooM 3's och Half-Life 2's år, men egentligen blev det väl Far Cry's. Om man ser till spekulationer å var det VÄLDIGT otippat att ens komma i närheten av DooM's och Half-Life 2's storhet. Spelet var faktiskt tillsammans med DooM 3 snyggast av de tre och var enligt mig klart roligast också. Jag menar grafiken fick ju Half-Life 2 att se gammalt ut. Att det sen var en öppne jungel gjorde det ju skit skoj !!!

Att man påstår att Far Cry floppade är väl helt åt helvete. Det gjorde tvärtom egentligen. Det kom som sagt från ingenstans och var egentligen bara ett teknologitest som blev mer än det borde.

Men största floppen av de alla är helt klart Deus Ex 2. Vart tog allt bra från ettan vägen ? .... borta var det iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Juiced

*spyr* fyfan va dålig känsla.

LOL det du spelat är Xbox-Beta eftersom det inte är släppt än.

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pettor
Det som gjorde Half-Life 2 så tråkigt var att det inte var Half-Life.

Valve verkade tro att bara för att vi har Gordon, en Crowbar och några fiender från ettan så blir det automatiskt Half-Life ..... men det funkar inte så. Half-Life 2 kändes inte Half-Life och var bara tråkigt och linjärt. Fordonen var väldigt tråkiga och att köra dom mil efter mil kan jag inte ens förstå hur utvecklarna kunde gilla. Loadingarna var väldigt obehagliga, många och långa. Inte ens vapnen eller ai'n var något att komma med.

Årets lögn, bra grabben

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
LOL det du spelat är Xbox-Beta eftersom det inte är släppt än.

jo, men ändå.
tror inte det kommer bli så mycket bättre.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

FF8 var nog den största floppen då hela systemet med magi o.s.v. skiljde sig så mycket mot alla andra spel, men endå ett bra spel

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
FF8 var nog den största floppen då hela systemet med magi o.s.v. skiljde sig så mycket mot alla andra spel, men endå ett bra spel

Har du spanat in Final Fantasy 2 då? Det floppade ju mkt mer och det var pga deras nya spelsystem.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

hl2 är bara värt pga dens moddar, typ cs source, och speciellt Day of defeat source, kan bara inte vänta, sen kommer det en massa andra moddar.... det är jävligt mkt som räddar half life 2 från att vara rent skit...tex ryktet från ettan, moddarna o säkert mer som jag inte kommer på..

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
FF8 var nog den största floppen då hela systemet med magi o.s.v. skiljde sig så mycket mot alla andra spel, men endå ett bra spel

Det har du rätt i, man blev ju grymt besviken på det efter att ha spelat FF VII men jag tog inte upp det som en flopp då det trots allt är ett helt ok spel.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Tyckte först att HL2 var riktigt bra, jag t o m köpte Raising The Bar. Efter att ha tittat och läst igenom boken så tyckte jag att HL2 var riktigt dåligt. I boken hade de många bra ider, banor, fiender ( t ex Combine Elit, Elit Metro Cop) osv. som de skrottade. Vilket är bara jävligt synd, för då skulle HL2 vara absolut mycket mer uppsattad än idag, mycket roligare/spännande och skulle säker bli kallad "Best Game of All Time".

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced

Har du spanat in Final Fantasy 2 då? Det floppade ju mkt mer och det var pga deras nya spelsystem.

Jo jag vet, men det var ju endå det andra spelet i serien och inte det åttonde

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly

Det har du rätt i, man blev ju grymt besviken på det efter att ha spelat FF VII men jag tog inte upp det som en flopp då det trots allt är ett helt ok spel.

Jo, det man man säga också. Kändes som en stor flott, liksom "Vad fan är det här för skit", men när man väl vant sig så funkade det så bra. Ibland fick man ju rigga upp kontrollern så man drog ur magier från monster bara för att man skulle få 100st så man kan bli lite stark vilket var en aning irriterande..

Tittar man på systemet som 3:an och 5:an körde så var det ju nytt, men endå lätt och najsigt

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Årets lögn, bra grabben

Kul att du visar dina argument om varför så är fallet.

Jag tycker inte Half-Life 2 känns som Half-Life på nått sätt när jag körde det.

Permalänk

Doom 3
Half Life 2
C&C Generals
Halo

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

fan va smarta kommentarer, en som skriver hl2 men de är de bästa han spelat. great. man kan fan inte bedöma ett spel efter man tröttnat och därmed säga de är dåligt. när man säger hur de spelet är så ska man tänka på hur de var när man börja spela det och tyckte då. tror dom flesta här som skrivit wow , hl2 spelar/spelat mycke endå. så sluta snacka skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit

Permalänk

Brothers In Arms - Det übetråkiga upplägget av alla banor som skulle vara så revolutionerande var skrattretande. Varje bana hade 1 position för ditt fireteam och 1 gång som du och ditt assault-team skulle kunna flanka på. Jag förväntade mig en värdig uppföljare till CoD men blev serverad sörja som höll i 2 timmar. Hellre ett spel som är scriptat BRA så att man får den där film-känslan än ett som vill satsa på realism och faller huvudstupa.

Doom 3 - Vart försvann den äckliga känslan som infann sig under de första timmarna i spelet? Att inte spelutvecklare fattar att det är inte det man ser som är läskigt utan det man inte ser, dvs det man bara såg en millisekund eller det ljudet man hörde längst ner i den mörka korridoren. Efter ett tag blev det bara, in i ett rum, rensa, gå vidare och var beredd på att vid nästa dörr så kommer en Imp hoppa upp. Jag hoppas sannerligen att F.E.A.R kommer spela mer på psykologisk skräck än det traditonella "BUUUUUH"-momentet som var gammalt för 5 år sen.

S.Ö.L.D.N.E.R - Hade potential att bli ett extremt roligt och nyskapande spel, föll huvudstupa också det på buggigt gameplay, crappig grafik och bara en allmän b-känsla över allt.

Total Annihilation : Kingdoms - Vart tog TA vägen:confused:

Tomb Raider : The angle of darkness - Nog för att Lara är en ängel, det här var djävulens påfund. Aldrig varit med om buggigare och sämre uppföljare.

Heroes Of Migh And magic IV - Usch usch usch, många år hade gått och det var sämre än 3:an...

Nog gnällande nu, sätter iaf mina kort på F.E.A.R, S.T.A.L.K.E.R, COD2, BF2 och alla next-gen konsoll-spel...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pettor
Kul att du visar dina argument om varför så är fallet.

Jag tycker inte Half-Life 2 känns som Half-Life på nått sätt när jag körde det.

Att ens argumentera för något som är så uppenbart; HL2 är ett utsökt spel både grafikmässigt och AI-mässigt, finns det ens en enda seriös rescensent som påstår att HL2 är ett dåligt spel? Att någon påstår att AI inte är något att komma med har uppenbarligen inte spelat många FPS shooters.

Varför ska Halflife2 kännas som Halflife när det är två skilda spel med en sådär 7 år mellan sig?

Istället för att jag ska argumentera, hur skulle det vara med lite fyndiga argument från dig istället?

Edit: Narcotize jo Heroes IV var ganska underligt, kändes ganska stelt och fantasilöst jämfört med 3an. 3an var i min åsikt också ett bra mycket bättre spel.

Permalänk
Medlem

Doom III
Chronicles of riddick
Wow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtermni
...
Chronicles of riddick
...

Jag för min del tyckte att Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay var jäkligt coolt, kul, mysigt och utmanande på alla sätt och vis. Jag har aldrig sett filmerna om Riddick, så jag har inget o jämföra med! Det är kanske fel på spelet om man gämför med filmerna? Ge gärna argument för varför du inte gillade spelet! Visst, det var ett par små grafikbuggar, och grafiken var för maxad från början men när man ställt ner shadersen så var det ju inga problem! Att dessutom Starbreeze studios, spelutvecklare från ingenstans här i Sverige kunde producera ett så fantastiskt spel är berömmvärt enligt mig.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför så många klagar på "Brothers in Arms"? Tyckte de var roligt att spela och bra, och ni som säger att de inte går att träffa. Lär er sikta rätt då, tyckte inte de va alls svårt. Har bara spelat på xbox, men tror inte de kan vara så stor skillnad.
lr att man klagar på WoW, hur bra som helst, suttit några lördagar 10h i sträk och spelat det, och har fortfarande inte tröttnat.

ont:
DOOM III. var bara tråkigt...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Jag för min del tyckte att Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay var jäkligt coolt, kul, mysigt och utmanande på alla sätt och vis. Jag har aldrig sett filmerna om Riddick, så jag har inget o jämföra med! Det är kanske fel på spelet om man gämför med filmerna? Ge gärna argument för varför du inte gillade spelet! Visst, det var ett par små grafikbuggar, och grafiken var för maxad från början men när man ställt ner shadersen så var det ju inga problem! Att dessutom Starbreeze studios, spelutvecklare från ingenstans här i Sverige kunde producera ett så fantastiskt spel är berömmvärt enligt mig.

Vet inte riktigt varför jag inte gillade det. Hade bara väntat mig mer efter hypen av alla som lirat det. Var nog mest för att det egentligen var ett straight forward FPS, hade nog väntat mig lite mer nyskapande (kanske lite rpg influenser).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Att ens argumentera för något som är så uppenbart; HL2 är ett utsökt spel både grafikmässigt och AI-mässigt, finns det ens en enda seriös rescensent som påstår att HL2 är ett dåligt spel? Att någon påstår att AI inte är något att komma med har uppenbarligen inte spelat många FPS shooters.

Varför ska Halflife2 kännas som Halflife när det är två skilda spel med en sådär 7 år mellan sig?

Istället för att jag ska argumentera, hur skulle det vara med lite fyndiga argument från dig istället?

Edit: Narcotize jo Heroes IV var ganska underligt, kändes ganska stelt och fantasilöst jämfört med 3an. 3an var i min åsikt också ett bra mycket bättre spel.

Nu ska vi vara snälla mot varandra. Men okey du ska få mina argument för att HL2 var tråkigt.

Det som retar mig långt in i ändtarmen var vattenbanan. Men hallå utfyllning ??????? Snacka om oserös bana. DU kör på din sketna vattenskotter i en f*cking evighet o uppfyller inte ett piss.

Spelet är dessutom inte särskilt svårt som nu mängder av människor har kunnat vissa. Ett spel där du kan springa dig igenom alla banor ska inte få utmärkelsen som året bästa.

När du får tag på Gravity Gun upphör nästan allt att vara svårt. Får du slut på ammo är det bara att dra fram den o kasta lådor på fienden eller eld kulor.

Imot slutet är också ren jävla utfyllning medans du åker upp i schaktet mot citadelet. Bara fram med gravity. REN UTFYLLNAD.

Tacka vet jag FarCry. Där har vi ett spel som imponerade stort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Att ens argumentera för något som är så uppenbart; HL2 är ett utsökt spel både grafikmässigt och AI-mässigt, finns det ens en enda seriös rescensent som påstår att HL2 är ett dåligt spel? Att någon påstår att AI inte är något att komma med har uppenbarligen inte spelat många FPS shooters.

HL2 är inte ett utsökt spel när det gäller grafiken och speciellt inte när det gäller AIn. Visst, det är inget skitspel men det är långt ifrån så bra som de flesta påstår.

Permalänk

Black & white. Jävla b-spel som snodde 500 spänn av mig.