Permalänk
Inaktiv

Artoo-Detoo så man bara skalar alla sladdar, tvinar ihop dom och kör in dom i en och samma molex?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Artoo-Detoo
@no title found

Du tar helt enkelt alla fläktars (-) sladdar o trycker in dom i molexens jord och sen tar du alla fläktars (+) o trycker in dom i molexens +12 (vanligtvis röd) Väldigt förenklat och kanske inte rekomenderat att göra så med överdrivet ånga fläktar, men du fattar kanske principen

+12 v på en molex brukar vara gul, +5 v brukar vara röd

Permalänk

artoo-detoo det e gula som är 12volt

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem

köp 33 st 120x120x38 mm delta fläktar tror det räcker till ett chassi
EDIT: btw varför har du 16 st amd64 fläktar? visst du kanske bygger datorer till folk men många kör ju isf men boxed :S

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Ifall man bygger till folk, så råder man dem att köpa en tystare mer effektiv fläkt än den som medföljer. Annars är man inte snäll.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har betydligt fler än 16 fläktar men jag pallade inte sätta ihop fler vid tillfället. Och vart jag får dom ifrån... Det är något som jag vet och ni spekulerar om

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Han knykker dom nog.
--------------------
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46792...
--------------------

EDIT: (kanske inte slängs så många 64: or men det finns säker några gamla fläktar med fläns att hämta då många köper nya.)

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Re: Min bordsfläkt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
hittade ett par 60mm fläktar

ok

Permalänk
Proffsmoddare

jupp jag hittade dom på mitt skrivbord

Min datorskrubb är välfylld

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

omg...

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Det ÄR sant han har ett kluster.

Eller kan bygga om han vill.
Är de i fungerande skick?

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

http://dump.sweclockers.com/wolvie/stuff.jpg

ingen idé att låta grejerna ligga där å skräpa, bättre att ge dom till mig ;):D

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som noterar att en del av kablarna är avklippta? Åtminstone på bilden.

Permalänk
Medlem

släpp inte in kvinnfolk i den skrubben bara. De tål inte skitiga tubsockor på golvet..

Du har ingen vattenkylning för 775 och X600X liggandes som jag kan få handla för en billig peng?

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Kan man få köpa lite grejjer billit?

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk
Medlem
Citat:

OMG! Langar du eller? Känns som att du är som den som åker till tyskland och fyller bilen med öl och kränger det i Sverige sen, fast med Dator hårdvara

Visa signatur

I am 38% addicted to Counterstrike. What about you?

Permalänk
Citat:

HOLY MACAROONI!!!! lite onödigt många elle:D

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem

Wolverine: Vi behöver prata...

Funkar allt?

Säljer du något?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

haha fan va söt, sätt den bakom ett segel så går det kvickt...

edit: jag gick igenom datorlådan för någon dag sen... och fan vad man har samlat på sig skit under åren

Visa signatur

vad vore världen utan snus och oboy ?

Permalänk

Fin hög wolwerine

Jag har inga lösa delar, bara en j*vla massa datorer som står och skräpar, mestadels chassin faktiskt. Men en del fullt utrustade. Måste bara ställa frågan: vart få du tag på grejorna? Har inte varit billigt hittils med min "samling" :D. Vad man kan göra med massa ihoplimmade fläktar? Ptja, låta dem ligga i garderoben? Aja, hare gött.

Permalänk

Hehe inget du vill sälja

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem

För att återgå till första saken så kul idé med att limma ihop fläktar men fasiken om man kommer emot med fingret

Permalänk
Medlem

en annan dator byggd med fläktar...

http://www.mini-itx.com/projects/coolcube/

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

OMG!! Fungerar allt?
Jag önskar att jag hade allt de där!!

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem

Vi blev inte mycket klokare på den bilden
liksom där är ett x antal identiska moderkort och vad är allt? Socket A?
du måste ju har datordelar för en hel förmögenhet om du har 16 st amd 64

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Undrar om man kan få drive by för ca 1000kr och plocka vad man vill?

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Är det bara jag som noterar att en del av kablarna är avklippta? Åtminstone på bilden.

Trodde jag var ensam om det.

Tog du bilden före du testkörde dem i 5 och 12 volt eller var det bara något du sa

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Trodde jag var ensam om det.

Tog du bilden före du testkörde dem i 5 och 12 volt eller var det bara något du sa

Ja på bilden har jag inte anslutit kontakterna än jag kör 8 fläktar på en 4pin kontakt. Jag ville inte köra alla 16 på en lina. Jag kan ta en bild på hur det är kopplat sen.

Visa signatur

Permalänk
Discokungen

Skissade på något liknande och fick fram ett jättefint chassi Nackdelen var att fläktarna tillsammans (192st) kostade runt 12000 kr

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

lämnade det över för många priser på dh??