Permalänk
Medlem

Erfarenhet av multifunktionell skrivare?

I vintras fick jag skrota scannern och häromveckan drog skrivaren sitt sista andetag... Så jag har funderat på att skaffa ny skrivare och skulle då lämpligast ha en all-in-one variant...

Kommer använda den mest till textutskrift, ibland scanning, eftersom jag plåtar en del bör den kunna skriva ut någorlunda bra foton. Och att kunna kopiera utan stora problem skulle heller inte vara dumt.

Kommer nog köpa skrivare med 4 patroner för att förhoppningsvis hålla kostnaderna nere.

Hastigheten på utskriften är inte det allra viktigaste...
Inte heller fax är livnödvändigt.

Problemet är att skrivaren helst inte ska kosta över 2000:-
Har tittat på:
Brother MFC210C men har läst att den skriver ut dåliga foton.
Epson RX425 som tydligen fått rekommendationer av några datortidningar.

Skulle uppskatta om nån kan rekommendera eller avskräcka från en eller annan skrivare och gärna anledning till att betyget är sådant?

Tackar för hjälpen

Visa signatur

Dator: Samsung Syncmaster 940B, NZXT Lexa, Corsair CMPSU-HX520EU, Asus P5B-E Plus, C2D E6300, Scythe Ninja PLUS, Corsair TWIN2X6400C4 2x1GB Kit, Samsung SpinPoint T166 SATA2 320GB/400GB, Samsung SpinPoint P120 ATA/133 250GB, NEC AD-7173

Permalänk
Permalänk
Avstängd

tänker du använda scanners så är usb 2.0 stöd en tumregel.
både canon,epson & hp har numera bläckpatroner som tillverkas av andra än de själva och drar ner priset till en bråkdel.
Vill du kunna skriva ut BRA foton så är bläckskrivarna inte det bästa valet.
Går att FTPa upp numera till diverse butikställen som croppar och printar bra för en bråkdel av priset av vad du skulle få investera för att komma i närheten hemma. Med tanke på priset för bra papper m.m så är det en hobbie som sällan är värt det i den prisklassen.