Permalänk
Medlem

Datorn bara dör.

Hej jag har ett problem... Efter nga timmar dör min dator och jag vet inte vad det beror på... Varkar vara fel på nätagget men jag är inte säker...

Permalänk
Medlem

klockat?? temp??

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

Ingen klockning... Temp. 25 Grader på moderkortet och 40 Grader CPU...

Permalänk
Medlem

hmm skumt ..berätta fler symptom

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

Om datorn har varit på ett bra tag så lägger datorn bara ner. Jag gör inget spec utan den bara dör. Om jag sedan startar datorn efter det så dör den efter ett tag igen... Då måste jag vänta nga timmer och efter det så fungerar den igen i nga timmar och så fortsätter det. Det är väldigt jobbigt att ha det såhär så jag är väldigt tacksam för hjälp!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp låter som nätagget.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag antar att det är för klent för sakerna i datorn... Får köpa nytt då... Eller har ngt annan ngn annan teori?

Permalänk
Medlem

Det du har i datorn borde även det sämsta agget klara om det är systemet i sign, iofs så kan spännings värdena vara ostabila, har du ingen kompis, vars agg du kan pröva innan du köper ett nytt?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Även om det är på 250W och jag har 4 fläktar i systemet?

Permalänk
Medlem

Ett normalt nätagg bör väl klara det endå. Sen säger egentligen inte 250W så mycket om nätagget. Beror på vilken tillverkare det är. Ett 250W från en bra tillverkare kan vara bättre än ett 300W från någon randomtillverkare. (Om jag förstått det rätt)

Annars så hade jag samma problem förut. Men köpte ett nytt nätagg av märket tagan. http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=TAG380W . Det fungerade felfritt till jag tryckte in en massa prylar till, bla vattenkylning som strömförsörjs av nätagget. Men då fipplade jag bara så att vattenkylningen går på en egen kabel. Så är det inga problem.

Visa signatur

"Give and you shall recieve"

Permalänk
Medlem

Okej tack för alla svar... Blir ett nytt nätagg!

Permalänk
Medlem

Jag hade sådär förut men då var det min processor som hade pajat lite halft hade bränts men den fungerade ett tag och sedan inte. Men som du sa är din cpu bara 40 grader just nu men tidigare kanske något har hänt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror knappast ngt allvarligt har hänt med CPU:n... Det högsta tempen jag mätt den till var 53 grader vilket inte ska vara ngn vara...

Permalänk
Medlem

Nej det låter inte som det då om den bara varit uppe i 53 grader, men jag tänkte bara ge tips. Då det var det som var fel när jag hade liknande problem

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag förstod. Men tack ändå! Men det blir nytt nätagg då! Tack för all hjälp!

Permalänk
Hedersmedlem

flyttad

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem