ArcticCooling NV Silencer 6 Rev.2 eller VF700-CU till 6600GT?

Permalänk

ArcticCooling NV Silencer 6 Rev.2 eller VF700-CU till 6600GT?

Hej!
Vilken kylning av VF700-CU och ArcticCooling NV Silencer 6 Rev.2 skulle ni välja att använda till ett Sparkle 6600GT? Läste på Zalmans hemsida att det var lite krångel att använda en VF700-CU på ett 6600GT. Men... Vilken är egentligen bäst av de två nämnda? Vilken skulle ni ha valt? max 500 kr men annars spelar priset ingen roll.

Permalänk
Medlem

Det beror på om det är PCI-E eller AGP. AGP-versionen är mycket jobbigare, då den har en speciell liten brygga som också måste kylas (kortet är egentligen designat direkt för PCI-E men har en speciell brygga för att kunna användas till AGP).

Jag skulle nog tagit VF700. Fläktarna på silencern är av ruskigt skräpig kvalitet, det verkar som de börjar rassla efter ett tag

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Har AGP. Har också hört det med att silencern börjar rassla efter ett tag, men om jag ska ha en VF700 så måste jag få tag i en sån där kylfläns... Vart kan man köpa en sån?

Permalänk
Medlem

http://www.overclockers.se/Category?categoryId=38436865 här kan du köpa dig en zalman vf 700 cu/alcu

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk

Så ni tycker att Zalmans variant är bättre?
Har själv en orginakylare som börjat rassla, tänkte byta alla fläktar i helgen, står mellan Silencer och Zalman.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Feta varningar till VF700 på 6600GT! Läs trådarna '6600GT åt fanders' och 'Ännu ett 6600GT till slakten'(eller vad den nu heter) i grafikkortsforumet innan. Kolla på Zalmans hemsida om kompatibilitet. Funkar det så funkar det, men kolla först!!!

Permalänk
Medlem

Min AC silencer har funkat fint i en månad iallafall. Inget rasslande än. Jag tycker den är bra. Tyst och svalt

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geggo
Feta varningar till VF700 på 6600GT! Läs trådarna '6600GT åt fanders' och 'Ännu ett 6600GT till slakten'(eller vad den nu heter) i grafikkortsforumet innan. Kolla på Zalmans hemsida om kompatibilitet. Funkar det så funkar det, men kolla först!!!

Det gäller bara AGP modelen INTE Pci-e. För Pci-e har ingen HSI-brygga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shadowhunter-[Da
Har AGP. Har också hört det med att silencern börjar rassla efter ett tag, men om jag ska ha en VF700 så måste jag få tag i en sån där kylfläns... Vart kan man köpa en sån?

Kylflänsar får du väll med? Jag har köpt en VF-700, fick med 8 st blåa kylflänsar.

Permalänk
Medlem

Om du vill värma upp chassit och kyla GPUn bäst så är VF700 den rätta
eller om du vill kyla ner så är AC rätt fast GPUn är då 6-10 grader varmare än VF700 fast kallare chassi

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk

blir nog en zalman