Permalänk
Avstängd

lol på dell :D

haha,, bilden sejer allt!
http://putfile.com/pic.php?pic=7/19007512796.jpg&s=x2

bra "uppgradering" o få mindere skärm .. har mejla dell.se om felet men ja tenkte ni skulle oxå skulle få se innan dom tar bort d på TV

Visa signatur

snelprezt@hotmail.com
Noo i wont help you go plat teh game

Permalänk

Det är nog inget "fel" men det är lätt att tro det. 17" var förmodligen en CRT och 15" en TFT
Verkar lite snålt med 15", för litet. Skulle nog heldre tagit CRten då så man ser något

Permalänk
Medlem

I den dödligavärlden, där det inte bor massa datornördar, så är det fakist skillnad mellan "skärm" och "platt skärm". Jag tror inte de "dödliga" fattat så mycket om Dell hade skrivit CRT och TFT istället.
Blev oxå lite fundersam när jag såg reklamen på TV första gången. Det var lite förvirrande.
De vill väll att gammelfarmor på 150år, som inte kan alla dator-förkortningar, ska förstå oxå.

Permalänk

Men snälla, lätt att man fattar att det inte är fel...

Tror du verkligen att det går till såhär;

En person skriver skylten utan att kolla om han skrev rätt, sen spelar dom fort in i reklamen, skiter i att kolla igenom den och säljer den till TV bolaget att börja visa?

Ne jag tror inte det, såhär går det nog mest troligen till;

En person skriver skylten, ca 100 pers i hela bolaget ser den (och visst, INGEN ser felet), sen spelar dom in det, 20 pers står runt om och glor på skylten, (ännu ser ingen felet), sedan är det dags att redigera filmen, en eller flera programmerare studerar varenda FPS (och visst, dom ser inte heller felet).
Sen är det dags att visa reklamen för dom som tillåter reklamen att visas (Ingen ser något fel). Sen säljer dom reklamen till ett TV bolag och varenda en person ser felet förutom dom, javisst, det låter ju troligt....

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ "San Diego"
ASUS Extreme 7800 GTX
4 x 512 mb DDR TwinMOS PC3200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergej_WTF

En person skriver skylten, ca 100 pers i hela bolaget ser den (och visst, INGEN ser felet), sen spelar dom in det, 20 pers står runt om och glor på skylten, (ännu ser ingen felet), sedan är det dags att redigera filmen, en eller flera programmerare studerar varenda FPS (och visst, dom ser inte heller felet).
Sen är det dags att visa reklamen för dom som tillåter reklamen att visas (Ingen ser något fel). Sen säljer dom reklamen till ett TV bolag och varenda en person ser felet förutom dom, javisst, det låter ju troligt....

sluta kaxa ffs.. du e fan o trevli ,,, du haru inte hört om MODERMODEMET och SIBA haha,, pwn3d! det ÄR fel..... lr bäretta för mig va modermodem är.....

Visa signatur

snelprezt@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Såg reklamen för nån timme sen och det ser verkligen dumt ut

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Jag skulle hellre tagit en 15" TFT iaf.
Hoppades att du skämtade med att du skickat epost, men låter som att du verkligen gjorde det.. ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sne|prezt
sluta kaxa ffs.. du e fan o trevli ,,, du haru inte hört om MODERMODEMET och SIBA haha,, pwn3d! det ÄR fel..... lr bäretta för mig va modermodem är.....

Bara jag som inte förstod det där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe

Nej du är inte ensam, jag fick läsa några gånger för att begripa texten.

Reklamen i sig är lätt att förstå om man inte anstränger sig för att hitta "felet". "Tidigare 17" skärm, nu 15" platt skärm" talar tydligt om vad det rör sig om.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag skulle hellre tagit en 15" TFT iaf.
Hoppades att du skämtade med att du skickat epost, men låter som att du verkligen gjorde det.. ?

Ja troligen. killen menar att fel skett förr. http://susning.nu/Modermodemet

Permalänk

Så för att det skedde ett fel för 6 år sedan är detta också ett fel enligt trådskaparen? Bra logik..
Förut en vanlig skärm, nu en platt skärm.. Vad är svårt att förstå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ska försöka översätta:

Sluta kaxa ffs. Du är fan otrevlig, har du inte hört om modermodemet och Siba? haha, Ägd! Det är fel. Eller berätta för mig vad modermodemet är?

Fattar ingeting

Permalänk
Avstängd
Citat:

vadårå? ja tkr d e falks marknads föring....har inte svar än om vad dom sa men d kommer så ja kan pasta då d kommit här

Visa signatur

snelprezt@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Citat:

vadårå? ja tkr d e falks marknads föring....har inte svar än om vad dom sa men d kommer så ja kan pasta då d kommit här

*suck*

Permalänk
Medlem
Citat:

Snacka om utmaning på att översätta denna svenska

"PLATT Skärm" har blivit ett begrepp för TFT/LCD skärmar, så falsk marknadsföring är något jag inte kan hålla med om. Dessutom så är den platt och det stämmer

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vadå falsk marknadföring? Det står ju klart och tydligt i annonsen vad det är man får. Hade det stått att man får en 19" skärm men sedan får en 15" skärm. Då hade det varit falsk marknadsföring.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

sne|prezt
Var så god och copy/paste ditt brev till dell, så att vi får något att skratta åt.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Hedersmedlem

Folk tycks inte förstå att en 15" TFT har nästan samma bildyta som en 17" CRT....

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

"sluta kaxa ffs.. du e fan o trevli ,,, du haru inte hört om MODERMODEMET och SIBA haha,, pwn3d! det ÄR fel..... lr bäretta för mig va modermodem är..... "

Kryp tillbaka till cs forumet du troligen kom ifrån och när du väl gör lite förändringar i ditt liv så ta en stavningskurs också.. Inget illa menat men det ligger någonting i det grabben :)..

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

oj..

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | MSI MAG B550 Tomahawk | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk

Nån som vet varför "några" skriver pwn3d? Varför använder man inte "O" och "E" istället :/

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Nån som vet varför "några" skriver pwn3d? Varför använder man inte "O" och "E" istället :/

http://susning.nu/Pwn

o 3'an använder dom säkert också bara för att vara "häfftiga"

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | MSI MAG B550 Tomahawk | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patienten
sne|prezt
Var så god och copy/paste ditt brev till dell, så att vi får något att skratta åt.

Det var faktiskt min första tanke när jag läste hans första inlägg

Permalänk
Medlem

Oj sånt äg

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Var inte "Platt skärm" ett begrepp sony förde in med sina CRT-monitorer med flat skärmyta?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Tack för ett gott skratt. Det är nog dags att nyktra till nu.

Permalänk

Sergej|wtf: I en reklam för kök har dom lyckats stava fel på ordet "till", det står "til" :>

Visa signatur

HEHE

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Kan du inte stava som en normal människa eller vad är ditt problem? pratar du på samma sätt som du skriver? arbeta kanske lite också på att kolla igenom dina stavfel?

2. Det är verkligen inte falsk marknadsföring. Vet du vad falsk marknadsföring är?

3. Ohhh.. nej NEJ! du får inte pwn3a någon över internet fattar du väll.. Han kan ju blir sårad!

4. Vad säger du ifall jag säger :

"Sur3 vi kan gejma och kicka n00bs!!1. Kom in på 213.***.***.**:27015 så aeGer vi dEm söNDER samt säger grymme thing like mamma******** så pwn3ar vi dem 'ännu MeR!!!!!11111one. Kom ihåg att vi spawn killar också med AWÅ så är vi lite extra häftiga!!"

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Fan va killen har roligt åt er om han bara jävlas
Edit-> Tror ändå tyvärr inte att han gör det. Men om han nu har problem med att stava så kan ni för h-e sluta tracka ner på honom eller hur? Bland det fegaste som finns är nåra satans överklockare som sitter på ett forum och trycker ner folk. Skärp er.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
Fan va killen har roligt åt er om han bara jävlas
Edit-> Tror ändå tyvärr inte att han gör det. Men om han nu har problem med att stava så kan ni för h-e sluta tracka ner på honom eller hur? Bland det fegaste som finns är nåra satans överklockare som sitter på ett forum och trycker ner folk. Skärp er.

Njae... jag anser att om man har svårt för att stava så ska man ta längre tid på sig att göra inlägget bara.

Annars blir det som med övriga ämnen innan då folk skrev totalt oläsligt och 90% av de personerna hade dyslexi och sket i att fixa felen.

Tror snarare att killen som skriver under aliaset snel|prest är ca 14år och har bara inte lärt sig stava än.

Det är inte fegt att klaga på helt "fucked up" text det är dock fel att håna folk.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Nu vill vi se hans mail till dell.