Permalänk
Medlem

Kritik på hemsida tråd...

Jag vill gärna ha lite konsktruktiv kritik på en sida jag gjort åt ett band.

http://www.shootcharlie.com/

Ps. Klaga inte på splash-sidan, jag var tvungen att ha den för bandmedlemmarna...Jag är inget stort fan av dylikt heller.

Permalänk
Medlem

Den kan bli fin . Men!

Saker som ej är bra:

* Fonten
* Loggan , för tråkig
* Menyn, tog mig ändå en halvminut att fatta att det var menyn
* Admin login, tror det bara är bandmedlemmarna som ska ändra saker.
* Tjocklek på divven. Ta någon tunnare
* Bakrundsfärg i divven, passar inte me vitt. Skär sig.
* Ej optimerad för IE
* Bakrunden.

Annars var den helt okej.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

du kritiserade precis allt som fanns på sidan, så hur kan du då säga att den var helt okej ?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilaya
du kritiserade precis allt som fanns på sidan, så hur kan du då säga att den var helt okej ?

HAHA

Visa signatur

#unsure

Permalänk
Medlem

Man kan väl dra en slutsats av att jag inte tyckte den var okej då. Ett plus att han använde divvar ;).

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Vadå ej optimerad för IE ?

Hur ser det ut för er, här fungerar den korrekt i både IE, FF, OPERA, de jag kollat i.

Gärna Screenshoots.

Jag förstår inte riktigt, bakgrundsfärgen i diven är starkt mörkröd och font-color är vit.

Hur fan ser den ut hos er? hehe.

Permalänk

Jag gillar den där menyn, även om den se lite plottrig ut till en början. Jag tycker dock att du ska ha en tydligare färg på länkar som är markerade. Annars var det en originell idé!

Permalänk
Medlem

byt teckenstorlek och font annars ser den okej ut. menyn också ja

Visa signatur

Vill du ha en pöss?
Jag tillhör folket med högst medeliq: datanördarna!

Permalänk
Medlem

Ta bort adminlänken i vänstra hörnet, ha mellanrum mellan menyalternativen, SNÄLLA! Blir krångligt att läsa. Logobilderna är otroligt oskarpa, känns ansträngande att se på. Samt att du använder frames, du kunde lika gärna ha skippat det och gjort det på något bättre sätt, frames är skit Går inte att bokmärka dina undersidor utan att komma tillbaka till förstasidan t ex.

Permalänk

jag gillade faktiskt loggan, som den ändras och sånt!

Permalänk

menyn är dunder cp om man kan uttrycka sig sp (iaf i ff)

Visa signatur

Det finns tre typer av människor de som kan räkna och de som inte kan räkna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamp0e
Vadå ej optimerad för IE ?

Hur ser det ut för er, här fungerar den korrekt i både IE, FF, OPERA, de jag kollat i.

Gärna Screenshoots.

Jag förstår inte riktigt, bakgrundsfärgen i diven är starkt mörkröd och font-color är vit.

Hur fan ser den ut hos er? hehe.

IE läser divven fel.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/asdasdasdasds...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Ta bort adminlänken i vänstra hörnet, ha mellanrum mellan menyalternativen, SNÄLLA! Blir krångligt att läsa. Logobilderna är otroligt oskarpa, känns ansträngande att se på. Samt att du använder frames, du kunde lika gärna ha skippat det och gjort det på något bättre sätt, frames är skit Går inte att bokmärka dina undersidor utan att komma tillbaka till förstasidan t ex.

an använder ju divar.

Visa signatur

Vill du ha en pöss?
Jag tillhör folket med högst medeliq: datanördarna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis

Han använder inte frames.
Och om du syftar på att titta i källan på hemsidan så stämmer inte det.
Har själv haft det så, nåt me webhotellet tror jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden

Ah, då ber jag om ursäkt Kikade bara på koden, hehe. Nåja, utan det, väldigt bra sida.

Permalänk
Medlem

Ifall du gör samma sak på entre sidan så är det samma där

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden

Nästan rätt inte webbhotellet, men med domännamnet, det är inte den vanliga DNS inställningen i loopias kontrollpanel, utan forward, vilket lägger hela sidan i en frame.

<frameset rows="100%,*" cols="100%" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame src="http://hampus.homelinux.org/challe" name="loopiaForwardFrameQwEiyaSSS1"> </frameset

Edit: Sidan bör heller inte längre validera pga. den ovan framen, loopias sida har doctypen HTML4.01 och Shoot Charlie sidan använder XHTML1.0. Om jag var ni (och serven hampus.homelinux.org var min) skulle jag i loopias inställningar välja DNS instället för forward (kan hände att mna är tvungen att ta bort den forwarden för att sedan lägga till det igen). Och sen läga upp en vhost på servern, då slipper man loopias frame och att ha dubbla doctypes.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då vet jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker bilderna på sidan var otroligt snygga!

Menynvarväldigtsvårattförstå

Permalänk

den är ju perfekt! wunderbar! fast meny var trång, såg inte vad det stog på länkarna innan jag hoovreade..

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat en massa nu.

Nya, spontana reaktioner?

http://www.shootcharlie.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamp0e
Har uppdaterat en massa nu.

Nya, spontana reaktioner?

http://www.shootcharlie.com

Det svider i ögonen när man läser
Tycker dina <h4> är på tok för stora.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Hedersmedlem

* Menyn är oläslig
* För hög kontrast mellan text och bakgrund
* Bilderna är ivägen (ta bort eller förminska)
* Courier är extremt svårläst i större textmängder

Permalänk
Medlem

Menyn är hidious.