Permalänk

UltraX Flat Problem!

Jag har, efter att ha tappat en grej under space tangenten fått ta upp space tangenten, och efter då satt tillbaka den på samma sätt MEN efter det så man man inte trycka på space på sidan utan man måste trycka på mitten.

Vet inte vad jag ska ta mig till!?!?!

Någon som har tips, har kollat och ingen av dom fjädrade grejern har gått sönder.
Bara å köpa ett nytt eller?

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk

testa ta loss och trycka dit det igen, tryck dit det hårt också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpeedFreek
testa ta loss och trycka dit det igen, tryck dit det hårt också.

Har tryckt hårt som fan eller försiktigt, inget verkar hjälpa har öppnat igen och kollat om man ser något annat som är sönder men inget, förstår INTE,vad som är fel =(

/T

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem

hade det problemet ett tag jag också på mitt flat-x =P använd tangentbordet ett tag så hamnar den i rätt läge. min spacetangent gjorde också så, och efter ett tag funkade den prima igen

har du haft problemet att några knappar blir jättesega? skitjobbigt =P men det försvann också med tiden.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Inaktiv

hmmm på vissa tbord finns en liten metall grej under spacetangenten.. vet ej om detta finns även på detta som du har... men kolla iaf så att denna sitter rätt, brukar haka fast sig unter ngn plasthake har jag för mig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
hade det problemet ett tag jag också på mitt flat-x =P använd tangentbordet ett tag så hamnar den i rätt läge. min spacetangent gjorde också så, och efter ett tag funkade den prima igen

har du haft problemet att några knappar blir jättesega? skitjobbigt =P men det försvann också med tiden.

Segheten var ytterligare en grej som fickmig att dra upp tangenten, men får väl hoppas på det du säger och PLÅGAS ett tag.

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem

jag vart sur, slet loss några knappar. och tryckte dit dom igen när det gick sådär segt xD funkar fint.
när det gäller space tangenten är det vissa "flirps" (jag kallar dom det ) som ska tryckas i på rätt ställe. det e bara att vara noga så får du till det.

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Inaktiv

aha men då var det nästan som jag hade tänkt mig då fast "flirps" istället för en stål grej

Permalänk

är det en sån vit gummiplupp som har lossnat ? om inte så måste du se till att gummiplupparna är precis i mitten av den där ringen på undersidan av tangenten för att den ska funka, haft samma problem

Permalänk

Hade så för mig med. Jag tog loss space och tog bort allt damm som låg där och det funkade igen. Prova det. Om inte det funkar, prova att kolla om de vita grejerna sitter ordentligt.

Permalänk

Tack för alla svaren, har gjrot precis allt som ni sagt och nu verkar det som om tangengenten gått och blivit någotlunda normal igen...

//Tommy

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem

jo lite mekande är det med att få till tangenterna igen, men det är en ganska smart lösning de gjort ändå. Råkade hälla cola över halva mitt ultra-x under förra DHW så man fick sitta och slå på tangenterna. när jag kom hem slet jag av de som var tröga och helt enkelt tvättade de med diskmedel, nu funkar de prima igen.

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Hur är det med damm och dessa tangentbord, kan jag blåsa ur det med kopressorn utan att tangenter flyger all världens väg och det blåser ur det ordentligt?

Visa signatur

Apple Macbook Pro