Börja spela Ultima Online idag!

Permalänk
Medlem

Skitbra program, nu har jag en mapp som heter DFILauncher som inte går att ta bort med Killbox, inte används av något program, inte går att komma åt, inte går att döpa om. Hur FA-AN blir jag av med den här skiten nu?

Permalänk
Avstängd

hehe. håller lätt med om att uo har bäst pvp bland alla mmo's. wow är inte ens på samma skala.

synd bara att defiance är så korrumperad. x lord x försöker ju bara mjölka sin kossa så mycket som möjligt...

nej. som alla andra uoveteraner fortsätter jag drömma om pre t2a på osi's servrar med serverwars och allt annat legendariskt. Fyfan vad bra det var =).. Alla buggar, lagget när man satt på 33modem och recallade till brit bank.

Magiker med bara sandaler och en kilt på sig red man runt och letade efter orangea människor sen svingade men halberden i deras huvud hehe

Bucca for the win.

EA borde ruttna och dö för att de gjorde om världens bästa spel till ett carebearland..

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snAttArn
Säger bara en sak: WoW

Grafiken, pvp osv äger UO. inga såkallade "fittnoobs" är där, finns en hel del bra. Några kassa men

Hmm Det kryllar ju av småglin som snackar massa skit och ropar manssa könshord hit och dit.

Tror jag rapporterade 3 stycken på 6 minuter på servern jag spelade på idag. Ska nu byta till en pve eller en rp server så kanske man slipper dom värsta nötterna.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
hehe. håller lätt med om att uo har bäst pvp bland alla mmo's. wow är inte ens på samma skala.

synd bara att defiance är så korrumperad. x lord x försöker ju bara mjölka sin kossa så mycket som möjligt...

nej. som alla andra uoveteraner fortsätter jag drömma om pre t2a på osi's servrar med serverwars och allt annat legendariskt. Fyfan vad bra det var =).. Alla buggar, lagget när man satt på 33modem och recallade till brit bank.

Magiker med bara sandaler och en kilt på sig red man runt och letade efter orangea människor sen svingade men halberden i deras huvud hehe

Bucca for the win.

EA borde ruttna och dö för att de gjorde om världens bästa spel till ett carebearland..

Äntligen en som förstår och vart med om lite

Seriöst om du vill ha tillbaks T2A så rekommenderar jag DFI:T2A. De har gjort massvis med ändringar idag, igår och fler kommer att ske de närmsta dagarna. Just nu är PVPn rätt så lik IPY servern, du kan läsa mer på forumet. Sen får du som sagt en 7x90 gubbe om du börjar nu!

EA har total förstört spelet nu med alla dess add-ons. Nu ska de ju ta med elves och skit haha!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Äntligen en som förstår och vart med om lite

Seriöst om du vill ha tillbaks T2A så rekommenderar jag DFI:T2A. De har gjort massvis med ändringar idag, igår och fler kommer att ske de närmsta dagarna. Just nu är PVPn rätt så lik IPY servern, du kan läsa mer på forumet. Sen får du som sagt en 7x90 gubbe om du börjar nu!

EA har total förstört spelet nu med alla dess add-ons. Nu ska de ju ta med elves och skit haha!

elves förstör väl inte ett fantasy RPG?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Jag har letat efter någonting att spela och eftersom det är gratis så måste jag ju testa

Och vem klagade på dålig nerladdningshastighet? det rullar på i ~500KB/s hos mig.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen

Det är väll upp till var och en och jag kan med största säkerhet säga att de flesta som spelar Ultima Online tycker det. EA vill bara få några fler spelare innan spelet helt dör ut. Därför pumpar de ut addons som är dåliga och ogenomtänkta. Elves hör inte hemma i UO.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen

Om du spelat nått av ultima spelen tidigare så förtår du att de gör det.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Får se om man kanske registrerar sig, har aldrig haft så kul i ett MMORPG som jag hade i UO (innan allt förstördes).

Permalänk
Medlem

Sådär, testade UO för första gången i mitt liv, allt jag kan säga är att jag VÄRKLIGEN inte tycker om det, vist spelet är gammalt nu men ush, tyckte inte om något alls.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk

Nu gick länken igång som den ska känns det som, får 600 kb/s nu.
Var nog redigt överbelastad när jag försökte förut.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

jag har iofs inet spelat det tidigare, men om dom läggs in bra så blir det ju inte förstört, men är han dära Grundaren av serien kvar? vad han nu hette läste en intevjuv med han i PCG för massa år sen, Lord Britain kallade dom han:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

En rolig detalj ifrån wikipedia:
"During an in-game appearance during Ultima Online's beta test on August 8, 1997. A player character known as Rainz cast a spell called "fire field" on Lord British that surprisingly killed him. Shortly afterwards, Rainz's account was banned from the beta test for previously exploiting bugs rather than reporting them (infamously used by his character Aquaman to kill many player characters). According to Origin, he was not banned for the assassination but rather for previous complaints against his account that were brought to light as a result of this attention."

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

UO verkar bra. Alla som säger att grafiken suger kan verkligen ingenting om mmorpgs. Riktiga mmorpg spelare vet att det inte är grafiken som spelar roll.

Skulle vara bra om UO var gratis :/ Det är ju så dyrt! Men får väl se, kanske ska testa en trial och får sen se om jag gillar det

Stort plus är att man kan ha hus som många andra mmorpgs har missat att ha med i spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Sådär, testade UO för första gången i mitt liv, allt jag kan säga är att jag VÄRKLIGEN inte tycker om det, vist spelet är gammalt nu men ush, tyckte inte om något alls.

Det stavas verkligen och jag kan tänka mig att du inte gillar det än för det tar tid att komma in i det. Ge det lite tid och försök förstå spelsättet lite bättre. Sen passar det såklart inte alla men men

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
UO verkar bra. Alla som säger att grafiken suger kan verkligen ingenting om mmorpgs. Riktiga mmorpg spelare vet att det inte är grafiken som spelar roll.

Skulle vara bra om UO var gratis :/ Det är ju så dyrt! Men får väl se, kanske ska testa en trial och får sen se om jag gillar det

Stort plus är att man kan ha hus som många andra mmorpgs har missat att ha med i spelet.

Men det ÄR ju gratis på defience, eller?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Men det ÄR ju gratis på defience, eller?

Jajamen det är helt gratis.

Permalänk
Citat:

Det enda som World of Warfcraft har framför UO är grafiken och fler spelare. Du kan verkligen inte jämföra PVPn i Wow med den i UO. Jag tvekar på att du har PVPat i UO om du säger så. I Wow är det högt level/bäst vapen vinner, oftast iaf. I UO är det teamplay och timing som gäller. En bra pvpare i UO kan ta en dålig helt utan utrustning.

Sen är väll medelåldern i Wow 13-14 år och det säger en hel del om spelarna.

TheGimp det är en friserver så det är gratis. Och nej, det är inte olagligt.

Hur spelar man på the gimp??

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue eyed devil
Hur spelar man på the gimp??

Blev du lyckligare nu eller? Du kanske inte förstod att jag svarade på hans inlägg. Var snäll och sluta skriva i tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det stavas verkligen och jag kan tänka mig att du inte gillar det än för det tar tid att komma in i det. Ge det lite tid och försök förstå spelsättet lite bättre. Sen passar det såklart inte alla men men

Tyckte inte om något om det, bara gå runt var jobbigt, flytta object, sloss o.s.v inget vad jag skulle vilja spendera lång tid med det. Har redan ett mmorpg som jag spenderar mest tid med, testade bara UO för att se hur det är.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

haha fan vad sugen man blev då det är LiGhT och X Lord X som startade den där servern / DeAdLy

Permalänk
Avstängd

droogie. jag lirade på defiance med några andra gamla uopolare i april - juli 2004. så var vi ute på en liten gank promenad och fick syn på xlx, vi var en bra balanserad grupp med 2 fencer/poisoners och resten magiker (4) och vi kunde inte döda honom. han fick in vas mani's av någon hidden GM. så då blev alla sura för det var ännu en server där staff blandar sig för mycket i spelet... (som så många ggr tidigare) och gick tillbaka till andra mmo..

uo var bäst på osi och det kommer aldrig komma tillbaka.
vet inte hur många gånger vi har pratat om minnena man har när man körde pvp och allt som hände. så jävla bra spel helt enkelt!!

6I6 var luffare

-7- x Goodmen ägde Jag lirade med Rick Supercafone och de andra italienarna.

Jävla danskjävel xlx

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
droogie. jag lirade på defiance med några andra gamla uopolare i april - juli 2004. så var vi ute på en liten gank promenad och fick syn på xlx, vi var en bra balanserad grupp med 2 fencer/poisoners och resten magiker (4) och vi kunde inte döda honom. han fick in vas mani's av någon hidden GM. så då blev alla sura för det var ännu en server där staff blandar sig för mycket i spelet... (som så många ggr tidigare) och gick tillbaka till andra mmo..

Måste säga att jag tycker att de sköter sharden riktigt bra nu. De lyssnar på vad spelarna vill och anpassar servern.

Permalänk
Medlem

UO ska ju vara jävligt grymt att lira det vad jag hört.. fast det var ju några år sen

Men de spelar ingen roll, en klassiker blir aldrig gammal.

dock håller jag mig till wow jag med.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Skitbra program, nu har jag en mapp som heter DFILauncher som inte går att ta bort med Killbox, inte används av något program, inte går att komma åt, inte går att döpa om. Hur FA-AN blir jag av med den här skiten nu?

Filen går inte heller att ta bort från Linux. Skitbra program det här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Filen går inte heller att ta bort från Linux. Skitbra program det här

Har inte haft några problem med det. Förstår inte hur du lyckas

Permalänk
Medlem
Citat:

Har inte haft några problem med det. Förstår inte hur du lyckas

Tja, jag gjorde inte så mycket egentligen. Dubbeklick --> Install --> Kaos. Det får ligga där tills nästa gång jag formaterar. Om det inte är så att det jävla programmet har lagt sig rent fysiskt som en tumör på min hårddisk.