World of Warcraft-tråden!

Permalänk

hej, trodde aldrig jag skulle se mig själv skriva i denna tråd men jag är väll så illa tvungen.

Efter ett antal kilo klagande av kompisar att börja fick jag nu en 10-days free trail nyckel att börja leka med. Efter att de sa att jag skulle in på worldofwarcraft.com och skapa mig ett nytt konto gick jag in där. Själva sidan var något av det mest segladdade jag vart med om men tillsut hittade jag skapa nytt konto-knappen. Minuterna gick och det enda av den signup sidan jag fick fram var att apach servern var paj och att jag inte kunde skapa mig ett konto.

Ska det vara såhär eller är den bara temporärt nere. Antar att ett ex antal 1000 skapar konton hit och dit men detta verkar vara ganska extremt för jag har klickat på den där förbannande knappen nu i ett antal timmar.

Och ja en fråga till. Eftersom jag själv inte har skivorna till WoW måste jag ha clienten. Om jag fattade rätt av min engelska polare som förövrigt gav mig koden, var det på den signup sidan jag kunde ladda ner klienten. Ja för annars var? Jag är helt vilse i detta spel och jag tycker mig inte finna någon bra början till detta. Efter ett antal minuters sökning här på sweec och ett antal sidvisningar i denna tråden blev jag ju inte direkt mycket klokare.

Så ni vise elajta uber haxxor WoWare hjälp en vanlig svensson med att komma igång

mvh
jakob

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
hej, trodde aldrig jag skulle se mig själv skriva i denna tråd men jag är väll så illa tvungen.

Efter ett antal kilo klagande av kompisar att börja fick jag nu en 10-days free trail nyckel att börja leka med. Efter att de sa att jag skulle in på worldofwarcraft.com och skapa mig ett nytt konto gick jag in där. Själva sidan var något av det mest segladdade jag vart med om men tillsut hittade jag skapa nytt konto-knappen. Minuterna gick och det enda av den signup sidan jag fick fram var att apach servern var paj och att jag inte kunde skapa mig ett konto.

Ska det vara såhär eller är den bara temporärt nere. Antar att ett ex antal 1000 skapar konton hit och dit men detta verkar vara ganska extremt för jag har klickat på den där förbannande knappen nu i ett antal timmar.

Och ja en fråga till. Eftersom jag själv inte har skivorna till WoW måste jag ha clienten. Om jag fattade rätt av min engelska polare som förövrigt gav mig koden, var det på den signup sidan jag kunde ladda ner klienten. Ja för annars var? Jag är helt vilse i detta spel och jag tycker mig inte finna någon bra början till detta. Efter ett antal minuters sökning här på sweec och ett antal sidvisningar i denna tråden blev jag ju inte direkt mycket klokare.

Så ni vise elajta uber haxxor WoWare hjälp en vanlig svensson med att komma igång

mvh
jakob

Hur du får tag i installationsmedium kan jag inte hjälpa dig med, däremot kan jag trösta dig att du inte är ensam om detta apache-fel. Det är ganska vanligt så vänta några timmar,kanske en dag innan det blir fixat och försök igen.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Man tackar för det snabba svaret sphr.
Jag får då vänta lite för att servern ska sluta bli hammrad. Och angående klienten antar jag att man får sno någon kompis exemplar. Men va bra då var detta ganska normalt ändå

tack igen

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Skall du spela på eu-servrarna så skall du använda http://wow-europe.com/en/ för att registrera dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
Man tackar för det snabba svaret sphr.
Jag får då vänta lite för att servern ska sluta bli hammrad. Och angående klienten antar jag att man får sno någon kompis exemplar. Men va bra då var detta ganska normalt ändå

tack igen

Ja, det är tänkt att man ska låna skivorna av en kompis. Det ska tom stå på trial-kortet har jag för mig. Det står iaf någonstans i förpackningen så om man nu mot förmodan skulle vara orolig så gör man helt enligt Blizzards tanke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexus82
Blessing of protection:
Gör dig immun mot fysiska attacker (magier skadar dig alltså fortfarande)
Dessvärre kan man inte slåss sålänge skölden vara så denna är endast anv. mot melee klasser när man behöver hela sig. För vi kan ju inte kuta iväg direkt....

w00t w00t shaman kan purga bort blessing of protection >.<

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexus82 Shamaner 1vs1 är inte alls omöjliga på långa vägar. Utan er mana är ni om möjligt ännu sämre än paladins (plate vs mail= paladin äger sönder shaman)
Vad som stör mig är att ni inte har en svaghet (förutom manapoolen); ni har ranged, kan tåla rätt mycket melee, har travelform (eller vad det nu kallas). Ni kan ju anpassa er till allt. Kan samma sak sägas om en paladin? Inser ni hur många styrkor ni har egentligen? Och ja en liten nerf välkomnas.

Precis, det som är konstigt. Shaman har allt i stort sett. Varför har shaman t ex nature swiftness? Varför har shaman mail? Inget av dom "passar" shaman tycker jag... Inte reincarnate eller travelform heller... Fast, som sagt, "shaman ska ju ha allt"

(Och nej, detta betyder inte att jag alltid förlorar mot shamans, att shamans är jätteowerpowered osv. Tycker bara att många klasser är logiska, shamans känns mer, "ge dom allt vafan /blizzard" ;> )

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Jaaaaa, va framme vid Drakkisath i UBRS, tre grupper med mobs kvar, då startar dom om servern (Burning Legion)...underbart

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
ville inte ha med guild chatten det var confusing

Jag tänkte på hur du fick <GM> på en ny rad. Går det med Shift+Enter kanske?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Jag tänkte på hur du fick <GM> på en ny rad. Går det med Shift+Enter kanske?

En massa mellanslag tror jag.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
En massa mellanslag tror jag.

you said it

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
w00t w00t shaman kan purga bort blessing of protection >.<

Precis, det som är konstigt. Shaman har allt i stort sett. Varför har shaman t ex nature swiftness? Varför har shaman mail? Inget av dom "passar" shaman tycker jag... Inte reincarnate eller travelform heller... Fast, som sagt, "shaman ska ju ha allt"

(Och nej, detta betyder inte att jag alltid förlorar mot shamans, att shamans är jätteowerpowered osv. Tycker bara att många klasser är logiska, shamans känns mer, "ge dom allt vafan /blizzard" ;> )

Shaman..... Shaman....Shaman.... Det är typ som en druid, fast med spirits istället för naturen. Så självfallet ska vi ha reinc, travelform, ns.. Mail vet jag inte riktigt vart den kommer in men. Har du spelat WC3 så finns reinc där iaf.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Shaman..... Shaman....Shaman.... Det är typ som en druid, fast med spirits istället för naturen. Så självfallet ska vi ha reinc, travelform, ns.. Mail vet jag inte riktigt vart den kommer in men. Har du spelat WC3 så finns reinc där iaf.

istället för att tänka i WC3 stilen, är detta trots allt ett mmorpg inte ett rts, därför borde klasserna vara balanserade hellre än trogna mot warcraft spelen

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Inaktiv

i wc3 är det iofs warriors som har reinc snarare :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Shaman..... Shaman....Shaman.... Det är typ som en druid, fast med spirits istället för naturen. Så självfallet ska vi ha reinc, travelform, ns.. Mail vet jag inte riktigt vart den kommer in men. Har du spelat WC3 så finns reinc där iaf.

Fast då kan man ju "typ" säga att en warrior är som en rogue och ge dom stealth om man tänker sådär (du svarade inte på varför shaman har nature swiftness btw)

Men du måste ändå erkänna att shaman verkligen har allt, utom typ stealth och lite mer då Bra buffs med totems, skada med totems, aoe-totems, slowa med totem, hp-totem, mana-totem, öka resistance med totems, travelform, instant shocks som gör sjuk skada om man tänker på att den är instant, speciellt, ren skada-shock, avbryta spell-shock och slow-shock. Purge som är grym som fan... Bra heals, iaf om man tänker för ändamålet, att heala sig själv. "Egna vapenenchants".. Kan ta bort diseases... Reincarnate, astral recall, andas under vatten, gå på vatten, att kunna ha mail och annat smått och gott slängde blizzard väl med på shaman för att dom ska ha allt ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
istället för att tänka i WC3 stilen, är detta trots allt ett mmorpg inte ett rts, därför borde klasserna vara balanserade hellre än trogna mot warcraft spelen

mjo..

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Fast då kan man ju "typ" säga att en warrior är som en rogue och ge dom stealth om man tänker sådär (du svarade inte på varför shaman har nature swiftness btw)

Men du måste ändå erkänna att shaman verkligen har allt, utom typ stealth och lite mer då Bra buffs med totems, skada med totems, aoe-totems, slowa med totem, hp-totem, mana-totem, öka resistance med totems, travelform, instant shocks som gör sjuk skada om man tänker på att den är instant, speciellt, ren skada-shock, avbryta spell-shock och slow-shock. Purge som är grym som fan... Bra heals, iaf om man tänker för ändamålet, att heala sig själv. "Egna vapenenchants".. Kan ta bort diseases... Reincarnate, astral recall, andas under vatten, gå på vatten, att kunna ha mail och annat smått och gott slängde blizzard väl med på shaman för att dom ska ha allt ^^

mjo..

Varför vi har NS vette fan? Vi är ju som druider, rent hisorie mässigt. Kanske lärde sig shamanerna det en gång i tiden? :S

Totem snack... Jo, vi har en del najsiga totems, inte för att man slänger ut buff totems i pvp direkt, men endå Du verkar iaf veta litet grann, då kanske du också vet att vi har 4 olika sorters totem typer; Fire, Water, Earth, Wind. Vi kan endast ha EN totem uppe från varje element. Vilket jag iofs inte klagar på Hp och Mana totems är båda från Water typen så endast någon utav dem åt gången, men för fan, båda suger så hårt så jag skiter i båda >_> (den enda som är bra är Mana Tide totem, 30 points i Restoration). Travelform förstår jag inte varför folk klagar på att vi har, vi är ju som sagt lite som druider så jag själv ser inget fel med att vi har Ghost Wolf. Ja, våra shocks är grymt najsiga, jag klagar inte Dom har ju nerfat frost shock nu iaf, den är som sunder armor nu att vi ska slowa max 3 ggr, sedan måste man vänta typ 30sek eller vad det nu är. Reinc är endast värt i PVE imho, skiter i den i PVP. Astral Recall! Min favorit spell som shamaner har, man blir fruktansvärt lat utav att ha den. Dock till skillnad från HS kan den inte användas i combat, samt att den kostar mana då.

Water Breathing och Water Walking.............. Seriöst, hur orkar man ens plocka med dem i en diskussion om att Shamans är overpowered? Pure lek, enligt mig. Våra vapen enchants är inte så dumma nä, kostar dock en jävla massa mana på lvl 60, men det är det värt. Hade dock hellre sett att dem varar längre, men då också att dem kostar mer mana.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Jag har blivit ifrånsprungen av en shaman till havs. Ganska overpowered enligt mig. =/

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Varför vi har NS vette fan? Vi är ju som druider, rent hisorie mässigt. Kanske lärde sig shamanerna det en gång i tiden? :S

Mjo, kanske ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX Totem snack... Jo, vi har en del najsiga totems, inte för att man slänger ut buff totems i pvp direkt, men endå Du verkar iaf veta litet grann, då kanske du också vet att vi har 4 olika sorters totem typer; Fire, Water, Earth, Wind. Vi kan endast ha EN totem uppe från varje element. Vilket jag iofs inte klagar på

Mjo, men mitt inlägg var inte menat att bara vara om shamans är owerpowered eller ej, utan att dom har så mycket olika saker... Att hp och mana totems (förutom mana tide, som du säger) är dåliga kan jag nog hålla med om, men dom finns ju ändå ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX Travelform förstår jag inte varför folk klagar på att vi har, vi är ju som sagt lite som druider så jag själv ser inget fel med att vi har Ghost Wolf.

Nä iofs, ghost wolf är väl lite lättare att förstå varför shamans har, men ändå, ni har ju allt! ;P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX Ja, våra shocks är grymt najsiga, jag klagar inte Dom har ju nerfat frost shock nu iaf, den är som sunder armor nu att vi ska slowa max 3 ggr, sedan måste man vänta typ 30sek eller vad det nu är.

Deminishing turns eller vadå? Gäller ju alla andra klasser också så ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX Reinc är endast värt i PVE imho, skiter i den i PVP. Astral Recall! Min favorit spell som shamaner har, man blir fruktansvärt lat utav att ha den. Dock till skillnad från HS kan den inte användas i combat, samt att den kostar mana då.

Jo klart reincarnate är bättre i pve, grym i pve faktiskt, instancer osv. Men den är ju inte heeeelt värdelös i pvp heller, fast jag förstår vad du menar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX Water Breathing och Water Walking.............. Seriöst, hur orkar man ens plocka med dem i en diskussion om att Shamans är overpowered? Pure lek, enligt mig. Våra vapen enchants är inte så dumma nä, kostar dock en jävla massa mana på lvl 60, men det är det värt. Hade dock hellre sett att dem varar längre, men då också att dem kostar mer mana.

Som sagt, ville få fram att shaman har nästan allt, inte bara att dom är jävligt grymma.
Mjo lite störande att göra dom ofta men ändå grymt som det är ^^

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

sluta whina.. börja spela som en shaman om dom e så jäffla bra då

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Om shamans fanns på alliance-sidan skulle jag göra det direkt.

Visa signatur

*-'

Permalänk

Planerar Blizzard att starta en helt ny, fräsh server?

Permalänk
Medlem

man kan alltid hoppas

Permalänk
Medlem

Har ett litet eller rätt stort och jobbigt problem som uppstog när jag bytte rigg.

jag bytte till amd64x2
lanparty sli dr moderkort
och ett 7800gtx

problemet är att när jag snurrar med höger musknapp och skäpper så hackar min gubbe till den positionen som han ska ha (bara när jag står helt stilla) förut var det mycket mjukare animationer har sökt efter andra som har samma problem men hitta inget någon som vet lösningen på detta problem..

tack på förhand Honda

Visa signatur

Epox 9nda3+,amd 3200+@2400mhz, 2*ocz rev 2 512, Leadtek6800GT 1st 160gb 1st 200bg 1st raptor 36gb

Permalänk
Medlem

Tjena läste att man kunde resetta en instance genom att bjuda in en som är i grupp? hur gör man detta?

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Onyxia down again.. Dragonstalker head och Druid headet vad det nu heter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
sluta whina.. börja spela som en shaman om dom e så jäffla bra då

Whinar inte :]

Fast jag spelar alliance nu så då är det lite svårt ;P

(Sen så är inte "BÄST!1111" alltid roligast, fast vad vet jag, bara testat shaman lite snabbt )

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/ONTYXIA_DEAD....

Onyxia down again.. Dragonstalker head och Druid headet vad det nu heter

HEHE Vi nitade henne idag också, gissa vad vi fick.

2x Nemesis Skullcap

Fucken Warlocks!

Vi har nu fått 50% Nemesis Skullcap drops på Onyxia's loot, 50 jävla % helt otroligt!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Planerar Blizzard att starta en helt ny, fräsh server?

En ny RP-pvp server ska komma nån gång runt 1700-patchen. Tänk på att den är Rollspelsbaserad nu innan ni joinar den.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
HEHE Vi nitade henne idag också, gissa vad vi fick.

2x Nemesis Skullcap

Fucken Warlocks!

Vi har nu fått 50% Nemesis Skullcap drops på Onyxia's loot, 50 jävla % helt otroligt!

hatar henne också!! första gången när jag inte var med så droppades Wrath head :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
hatar henne också!! första gången när jag inte var med så droppades Wrath head :/

Mjo fan vad dåligt av Onyixa att du inte var där... ;d

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Fick den för lägsta DKP (Raidpoints)

eftersom ingen annan ville ha den xD

*Covern då*
6/8 nu fattas bara Bracer/Chest får hoppas golemagg är vänlig idag